Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitgebreide beschrijving voor lange termijn studie laptop

Pagina: 1
Acties:

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10; Voornamelijk Office, mail, internet, filmpje kijken.
Verder gebruik ik voor mijn elektrische gitaar “Fender Fuse” software.
Waarvan de minimale systeem eisen volgens mij bij elke nieuwe pc/laptop passen:
Minimum System Requirements:
•Pentium 4 1.4 GHz Processor, 512 MB of RAM
•Windows Vista SP2 / Windows 7 / Windows 8**
•Internet Explorer 8.0 or later
(10.0 or later on Windows 8)
•Microsoft .NET Framework 3.5 SP1* or later
•Microsoft Silverlight 4.0* or later
•Minimum Video Resolution of 1024x768

Ook vraag ik mij af of spellen zoals Battlefield 4 op lage settings op de laptops die ik heb gevonden (onderaan) überhaupt te spelen zijn zonder schokken (ik game niet maar vraag me af of dit zou kunnen)

Battlefield 4 system requirements
The minimum PC system requirements for Battlefield 4 are expected to be:
•Dual core CPU (Intel Core i5 or AMD “Bulldozer”).
•At least 4 GB main system memory
•Graphics card with at least 512 MB of VRAM and support for DirectX 10
•30+ GB of harddrive space
•Windows Vista

Recommended system requirements
The recommended PC system requirements for optimal visual quality and frame rates:
•Quad core CPU (Intel Core i5 or i7) at 3 Ghz
•4 GB memory (8 GB for 64-bit operating systems)
•A modern DX11 graphics card with 2+ GB of video memory, GeForce 600 series or Radeon 7000 series
•Windows 7 64-bit operating system (Windows 8 is supported as well)
•30+ GB of free harddrive space

Battlefield 4 is slightly optimized for AMD hardware, since the game also runs on next gen consoles, which are powered by AMD CPUs and GPUs. This means that gamers with AMD PC graphics cards might see a slight advantage

Wat is je budget?
€650,- liefst €600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school. Beetje goede accuduur is wel handig en niet zwaarder dan 2,5 kg ongeveer denk ik. Verder 14-16 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee niet echt, alleen Acer hoor ik slechte verhalen over en HP vind ik wel een degelijk merk waar ik goede ervaringen mee heb

Liefst 1920x1080 resolutie
RAM hangt af van wat jullie denken dat ik nodig heb. (ik heb nog 2x1gb Kingston RAM uit een wat oudere Macbook Pro liggen)
Verder wil ik waarschijnlijk een SSD maar als die er niet in zit is dat geen probleem, dan koop ik die erbij en wil ik de HDD vervangen.

DE LAPTOP MOET WEL EEN GOEDE LEVENSDUUR HEBBEN, 5 JAAR MINIMAAL DENK IK AAN.
Ik heb al wat opgezocht en zag dat AMD A8 soms beter is dan i5, ook hier op een topic en voor Battlefield 4.

Ik wil de laptop wel echt een goed aantal jaar kunnen gebruiken en nu doe ik een MBO opleiding waar ik niet veel meer nodig heb dan Office en vooral OneNote maar ik wil waarschijnlijk over 1,5 jaar (hoop ik ;) ) de opleiding HBO-Bedrijfskunde gaan doen. Is er iemand die weet of daar zware programma’s bij komen kijken (wat ik me niet kan voorstellen)

Dus wat voor laptop bevelen jullie aan met wat voor processor en waarom?

Hier laptops waar ik momenteel naar kijk.
HP-Pavilion ab121nd: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-15-ab121nd.html
Asus X555LA-DM1677t: http://www.laptopshop.nl/.../asus-x555la-dm1677t.html

Lang bericht geworden maar ik dacht, laat ik meteen alle info geven zodat alles meteen duidelijk is. :)
Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

Wil je er echt mee kunnen gamen, dan heb je een fatsoenlijke videokaart/chip in je laptop nodig. Dedicated, dus niet ingebouwd in de processor. Als 1080P een vereiste is, én 2.5kg én 15" wordt de keuzelijst flink krap en is binnen de prijsklasse die jij kiest, eigenlijk niets mogelijk.

-_-

• TweakTweet
M2M schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:39:
Wil je er echt mee kunnen gamen, dan heb je een fatsoenlijke videokaart/chip in je laptop nodig. Dedicated, dus niet ingebouwd in de processor. Als 1080P een vereiste is, én 2.5kg én 15" wordt de keuzelijst flink krap en is binnen de prijsklasse die jij kiest, eigenlijk niets mogelijk.
Nee ik hoef er niet echt op te gamen maar wil de mogelijkheden kennen. De voornamelijke werkzaamheden staan boven aan. Ik heb nog een desktop staan maar wil weten wat kan.

Van de laptops waar ik zelf al naar heb gekeken, welke beveel jij aan? Of heb je een alternatief.

• M2M

M2M

medicijnman

Als je wat filters in de pricewatch goed instelt komt je op het volgende rijtje uit:

link

Niet al teveel keuze dus.

Waar je vooral op moet letten (imho) is een fatsoenlijk scherm, het formaat van de laptop, of het toetsenbord prettig typt (indien applicable) en het gewicht.

Voor standaard 2D werk maakt de processor geen verschil. 4 of 8GB geheugen eigenlijk ook niet en zolang je de harde schijf achteraf vervangt voor een SSD is het ding retesnel.

-_-

• TweakTweet
M2M schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:52:
Als je wat filters in de pricewatch goed instelt komt je op het volgende rijtje uit:

link

Waar je vooral op moet letten (imho) is een fatsoenlijk scherm, het formaat van de laptop, of het toetsenbord prettig typt (indien applicable) en het gewicht.

Voor standaard 2D werk maakt de processor geen verschil. 4 of 8GB geheugen eigenlijk ook niet en zolang je de harde schijf achteraf vervangt voor een SSD is het ding retesnel.
Oke bedankt, en heb je verder nog wat te zeggen over de AMD A8 7410 processors die in de HP ab121nd die ik ook erg interessant vind zit. Zijn ze beter/slechter voor mijn gebruik, gaan ze langer mee of juist niet bijv.

• TweakTweet
Iemand nog advies over laptops of AMD processoren qua levensduur etc.

• TweakTweet

link

???
TweakTweet schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:18:
[...]

Oke bedankt, en heb je verder nog wat te zeggen over de AMD A8 7410 processors die in de HP ab121nd die ik ook erg interessant vind zit. Zijn ze beter/slechter voor mijn gebruik, gaan ze langer mee of juist niet bijv.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
HBO Bedrijfskunde zal niet veel vragen van je laptop. Het zal wel veel vragen van je accu als je ergens gaat studeren waar er niet continu stopcontacten beschikbaar zijn.

Ik ga maar heel hard door de bocht komen. Op basis van je budget ga je geen battlefield 4 kunnen draaien, zelfs als je het aan de praat krijgt zal alles vastlopen wanneer er actie voorkomt. Iets oudere games zul je waarschijnlijk wel kunnen spelen.

Een laptop met een levensduur van vijf jaar is niet helemaal realistisch. De laptop zal het nog wel doen, maar het gaat ontzettend traag worden. De batterij gaat het geen vijf jaar volhouden, dus reken erop dat je die moet gaan vervangen.

Maakt niet uit welke videokaart je selecteert, over vijf jaar is deze niks meer waard en kan deze niet meer meelopen met de games van dat moment. Verder zou ik je ook adviseren om dan op zoek te gaan naar een laptop met SSD ipv een HDD. Een HDD heeft bewegende onderdelen, die gaan slijten bij veel draagwerk.

Ik zou je erbij neerleggen dat je op zoek moet gaan naar een laptop waarop je niet gaat gamen, maar die stevig is, een goede accuduur heeft en in bezit is van een SSD.
Je geeft aan dat de resolutie 1920 x 1080 wilt zijn, prima. Maar waarom? Wil je een 'resolutie van 1920 x 1080' of ' een mooie resolutie' .

De AMD a8 is een erg oude processor. Prima voor onenote / word en wat multitasking. Maar verwacht er echt niet teveel van.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je zult toch wat concessies moeten gaan doen.

Wellicht deze nog? pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59433186

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 21:22

Tahref

God bless you

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59433186

Deze zou battlefield redelijk moeten draaien. nadeel is wel het 1366x768 scherm.
John heeft voor jouw budget een ander optie gegeven die goed is voor jouw budget, battlefield zou op die laptop 30 fps kunnen halen. Als er eenmaal veel actie in beeld komt zal dat wel wat moeilijker gaan denk ik.

2e hands is er nog de mogelijkheid om deze te halen:
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Ben nog even goed gaan zoeken en kwam deze tegen:(pas beschikbaar rond 25 november)
http://www.modern.nl/nl/c...ijker&utm_campaign=laptop

• TweakTweet
Viince1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:10:
HBO Bedrijfskunde zal niet veel vragen van je laptop. Het zal wel veel vragen van je accu als je ergens gaat studeren waar er niet continu stopcontacten beschikbaar zijn.

Ik ga maar heel hard door de bocht komen. Op basis van je budget ga je geen battlefield 4 kunnen draaien, zelfs als je het aan de praat krijgt zal alles vastlopen wanneer er actie voorkomt. Iets oudere games zul je waarschijnlijk wel kunnen spelen.

Een laptop met een levensduur van vijf jaar is niet helemaal realistisch. De laptop zal het nog wel doen, maar het gaat ontzettend traag worden. De batterij gaat het geen vijf jaar volhouden, dus reken erop dat je die moet gaan vervangen.

Maakt niet uit welke videokaart je selecteert, over vijf jaar is deze niks meer waard en kan deze niet meer meelopen met de games van dat moment. Verder zou ik je ook adviseren om dan op zoek te gaan naar een laptop met SSD ipv een HDD. Een HDD heeft bewegende onderdelen, die gaan slijten bij veel draagwerk.

Ik zou je erbij neerleggen dat je op zoek moet gaan naar een laptop waarop je niet gaat gamen, maar die stevig is, een goede accuduur heeft en in bezit is van een SSD.
Je geeft aan dat de resolutie 1920 x 1080 wilt zijn, prima. Maar waarom? Wil je een 'resolutie van 1920 x 1080' of ' een mooie resolutie' .

De AMD a8 is een erg oude processor. Prima voor onenote / word en wat multitasking. Maar verwacht er echt niet teveel van.
Ik wil er een SSD in gaan zetten sowieso, en ik wil een mooie resolutie ja op 15,6".
Wat voor laptop zou jij dan aanbevelen, niet voor gamen, stevig, goede accuduur en een SSD (of HDD vervangen), en een "mooie resolutie"?

Ik lees juist vaak dat de AMD A8 vergelijkbaar is met de i5 processors, en soms zelfs beter.
waarom is deze "slecht"? En waarom zou ik voor een intel core i5 of i3 moeten kiezen ten opzichte van AMD?
John Rambo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:19:
Je zult toch wat concessies moeten gaan doen.

Wellicht deze nog? pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59433186
Deze is helaas nergens te verkrijgen en bij de bekende winkels niet meer leverbaar :/ vond het inderdaad een mooi model.
Nog iets vergelijkbaars voor die prijs?
Tahref schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:38:

Deze zou battlefield redelijk moeten draaien. nadeel is wel het 1366x768 scherm.
John heeft voor jouw budget een ander optie gegeven die goed is voor jouw budget, battlefield zou op die laptop 30 fps kunnen halen. Als er eenmaal veel actie in beeld komt zal dat wel wat moeilijker gaan denk ik.

Ben nog even goed gaan zoeken en kwam deze tegen:(pas beschikbaar rond 25 november)
Ik wil geen 2e hands en Acer heb ik slechte ervaring mee en slechte berichten over gehoord van verschillende kanten.

• John Rambo
Ik denk dat een gt920 het maximaal haalbare is voor dit budget. Als je echt wilt gamen zul je naar een occasion moeten. Anders gewoon op gt920 filteren in de pricewatch en de beste uitzoeken

Of een medion met gt930m voor 650€
www.medion.com/nl/shop/mu...-notebook-30018532a1.html

[ Voor 24% gewijzigd door John Rambo op 06-11-2015 16:18 ]

• TweakTweet

link

[[quote]Viince1 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:10:

[/quote]
message=452161[quote]Tahref schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:38:

[/quote]
64,noline]John Rambo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:14[/message]:

Ik denk dat een gt920 het maximaal haalbare is voor dit budget. Als je echt wilt gamen zul je naar een occasion moeten. Anders gewoon op gt920 filteren in de pricewatch en de beste uitzoeken

Of een medion met gt930m voor 650€
www.medion.com/nl/shop/mu...-notebook-30018532a1.html
Ik wil even duidelijk maken dat het geen eis is om te gamen en al helemaal niet deze zware games, het was alleen een vraag zodat ik een inschatting kan maken, ik heb nog een gewone desktop thuis staan namelijk.

Ik heb liever een goed, snel werkende laptop voor mijn primaire eisen. Ook heb ik het liefst een laptop die een lange levensduur heeft.
Een SSD wil ik er eventueel zelf inzetten.

Mijn hoofdvraag nu is dus eigenlijk: Kan ik voor een lange levensduur en snelle multitasking beter een AMD A8 laptop of Intel Core i5 laptop kopen? En wat voor adviezen hebben jullie of is deze HP een goede/beste keuze voor dit budget en mijn eisen?
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-15-ab121nd.html
Of is de Asus beter:
http://www.laptopshop.nl/.../asus-x555la-dm1677t.html

• John Rambo
Ik zou sowieso dan voor de i5 gaan

Zelf prima ervaringen met Asus

[ Voor 33% gewijzigd door John Rambo op 06-11-2015 16:28 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Die AMD's zijn nogal warm en energie onzuinig. Bovendien krijg je bij het intel kamp momenteel net iets betere performance terug voor een zuinigere processor. Voor 2D taken leun je ook veel minder op de processor en staat de processor voornamelijk idle te zijn. Ik zou derhalve ook gaan voor intel :)

-_-

Pagina: 1