Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU Probleem ? | Random reboots tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds een aantal dagen problemen met het spelen van games (COD:AW)

Ik had al een aantal dagen last van een lage fps tijdens het gamen en sinds gisteren (02-11-15) reboot mijn pc na 1 minuut in het spel.

Kan dit liggen aan mijn PSU.?
Hier zit gewoon nog garantie op namelijk en vraag ik een retour aan.

De PSU: CoolerMaster PSU VS Serie 550Watt V550S

Dit heb ik zelf al getest:
- Memtest (in orde)
- Beide ram blokjes ombeurten getest (in orde) (8GB)
- GPU blijft op lage temperatuur (MSI GTX970)
- Fresh windows installatie (windows 10)
- Driver Updates
- In MSI afterburner mijn Clock Mhz & Memory Mhz op -500 gezet (geen reboots meer tijdens gamen)

Krijgt mijn videokaart te weinig stroom of is het echt een PSU defect.?
Wanneer ik de benchmark van 3dmark doe heb ik geen reboots, of staat dit los van elkaar.?

Melding die ik krijg bij windows event logger:
- Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Bron: kernel Power
ID: 41
Taakcategorie: (63)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,

L1ber8

[ Voor 4% gewijzigd door Liber8 op 03-11-2015 21:22 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Wat is de temperatuur van je CPU? Als die ook in orde is dan is de voeding het meest voor de hand liggend.
Misschien dat COD:AW meer vraagt van je CPU en daardoor warmer wordt dan in 3dmark.

• Liber8
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:30:
Wat is de temperatuur van je CPU? Als die ook in orde is dan is de voeding het meest voor de hand liggend.
Misschien dat COD:AW meer vraagt van je CPU en daardoor warmer wordt dan in 3dmark.
Mijn CPU zit IDLE op 28*C (water gekoeld)
Zou misschien 40 zijn in game..

PSU heeft 60 maanden garantie :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Oké. Je kan Prime95 runnen voor de zekerheid. Verder kun je nog een andere voeding of videokaart proberen als het mogelijk is. Dan sluit je in ieder geval wat dingen uit :)

• Liber8
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:49:
Oké. Je kan Prime95 runnen voor de zekerheid. Verder kun je nog een andere voeding of videokaart proberen als het mogelijk is. Dan sluit je in ieder geval wat dingen uit :)
Heb met CCCT een stresstest gedaan op mijn power supply.
Voeding begon te piepen in viel binnen 3 seconden uit. Dacht eerder altijd dat het mijn videokaart was (coil whine).

Dat wordt toch maar opsturen (lekker met BO3 voor de deur) :'(