Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Expariabox V9 en Wl330 als extender problemen

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoi

Ik heb thuis een Experia box V9 staan. In mijn schuur staat een Sitecom WL330 als repeater ingesteld, wel met eigen wifinaam, ontvangst is goed daar van de experiabox. Echter valt het signaal dat ik pak vanaf de Sitecom regelmatig weg en het enige dat ik kan doen is de stroom van de sitecom af en dan doet hij het weer. Het is heel onregelmatig wanneer dit gebeurt, soms dagelijks, soms paar dagen niet.

Mijn vraag wara ik niet uitkom ;
hoe kan ik weten waar ik de problemen moet zoeken? De sitecom of de experiabox?

Verwijderd

De oorzaken hiervan kunnen divers zijn. In de meeste gevallen helpt het al wel om even naar kanaal, signaalsterkte en encryptie te kijken.

Kanaal: de WL-330 wijzigt niet automatisch van kanaal wanneer de Experiabox dit doet. Om te voorkomen dat de verbinding wegvalt kan het helpen om het draadloos kanaal op de Experiabox vast te zetten.

Signaalsterkte: een probleem aan die kant kan gecontroleerd worden door in te loggen op de extender. Staat onder Home bij Mode: Universal Repeater tussen de haakjes 'Scanning' dan ligt het netwerk voor de extender buiten bereik. Zou je onder Basic Settings de optie Site Survey aanklikken dan zal daar de signaalwaarde waarschijnlijk onder de 50 liggen.

Encryptie: het kan soms helpen om de encryptie van de Experiabox op alleen WPA2 en AES te zetten in plaats van WPA/WPA2 en AES + TKIP.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Dank je. Dit soort zaken had ik allemaal al gedaan en staat ook zoals je aangeeft. Signaal sterkte is ruim voldoende, zit tegen volle bak aan.

Verwijderd

Ook al eens getest met andere kanalen? Welke status geeft de extender bij uitval onder Home naast Mode: Universal Repeater tussen de haakjes?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare