Toon posts:

Athlon 600 + GFD werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met mijn GFD, als ik de multiplier aanpas werkt dit niet. De GFD werkt denk ik wel want als ik de jumpers voor het voltage verander komt dat overeen met mijn monitor proggies. Alleen werkt de multipliers niet. Wie heeft de oplossing??

MSI 6195 K7Pro MoBo
AMD Athlon 600@???
POW!er Boost GFD

alvast bedankt

edit:

staat een beetje wazig hierboven, multiplier aanpassen werkt niet, voltage wertk dus wel. rara, wat is het probleem :'( :'(

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Ik heb zelf ook een athlon 600, een k7-pro en een GFD. Het moet gewoon werken denk ik. Helaas krijg ik de mijne niet verder dan 650 Mhz !! (bij 100 FSB) Bij 700 wil mijn computer niet meer starten, mijn monitor springt dan niet meer aan..
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar in de manual van je mobo staat dat je 'spread spectrum' op disabled moet zetten als je gaat overklokken. (op de hardware monitor pagina) Kijk ook even of je de laatste versie van het bIOS hebt, nu 1.6)
Stel het volgende in in het BIOS
1) load fail safe settings
2) disable spread spectrum
3) auto detect harddisk

suc6!

Verwijderd

TheWizz : ik heb bijna dezelfde config als jij, msi k7 pro, POW!er Boost GFD, alleen een athlon 700.

In het boekje van de gfd staat dat je em helemaal naar rechts moet duwen als ie in z'n slot zit. probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel, maar werkt helaas niet, als ik die instellingen gebruik werkt het voltage aanpassen niet eens meer, en als ik de optie load optimal settings gebruik klopt er ook iets niet met het voltage als deze op de GFD op 1,7 volt staat ingestelt zegt het mobo 1,4 volt echt raar

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
kijk eens in de bios of de fsb op 100 mhz, auto of user defined staat en probeer daar eens wat mee te doen, of met de dipswitches die dat bepalen.
Halt on errors in de bios disablen ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Dredge

blijft hezelfde, doet niks blijft gewoon op 600 MHz

Gdew

FSB staat op 100 Mhz

• metoo
ja, maar kan je die op user defined of auto zetten ? probeer dat dan eens het kan maarzo zijn dat dan je gfd wel gaat werken.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Nee kan helaas niet, kan alleen kiezen van 90 t/m 150 Mhz, stuur 'm denk maar weer terug, zou het ook iets met stroom te maken hebben??, heb een 300 watt voeding

hierop zit aangesloten:

MoBo,
GFD
Alpha HeavyMetal Cooler,
HD Cooler, 9 CM Case Fan,
HDD, en cdrom
Geforce vga, sb live! enne een netwerk kaartje

• metoo
lijkt mij geen voeding probleem, maar er zijn wel 300 watt voedingen die slechter zijn dan een goede 250 watt voeding. http://www.dbsnet.co.za/k7m/default.htm#power

Verwijderd

Topicstarter
geef het op, kan natuurlijk ook zo zijn dat ie stuk is :( (gebeurt dat nog tegenwoordig DOA??)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Winand:
Als je al niet verder komt dan 650Mhz, welk voltage gebruik je dan, op 1.6V lijkt me dat namelijk best logisch.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• weedty435
  • Laatst online: 29-06 22:25

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

Wizz that sucks!
Koop dan ff een ander type/merk?
hè,hè of maak er een servertje van
en koop een duron en vraag ff aan Itsme! om mee te helpen die shit te overclocken!!! >:)

btw,waaro had je dit alles besteld?

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

Verwijderd

Topicstarter
Weedty

ligt niet aan het merk, denk dat ie gewoon stuk is, Itsme! had gisteren om 23:00 geen tijd, ging slapen dus vandaag stuur ik hem weer een ICQ-tje.

[no-spam] http://www.comptechworld.nl
[/no-spam]

Die Heavy Metal cooler werkt echt goed!!!
zeker 12c tot 20c graden koeler dan eerst :) :)

• winand
Ozboz: Staat nu op 650 mhz, 100 FSB bij 1,65 Volt. Gaat goed. Wanneer ik naar 700 ga (multiplier op 7) dan werkt ie goed op 1,75 volt, alleen een herstart werkt niet, dan springt ie niet meer aan.. ook met CAS op 3
???

Verwijderd

Topicstarter
Winand

Wat voor koeler heb je?? Dat deed ie eerst bij mij ook (alleen met FSB, GFD werkt nog niet) nu met die Heavy Metal koeler start ie wel gewoon op, en werken de herstarts ook :)

• winand
Ik heb een golden orb koeler, word nauwelijks warm.. Ik heb ook al meer voltage geprobeerd (tot 1,85V) maar dat helpt ook niet.

• OzBoz

OzBoz

Sja Winand, als je dat al hebt gedaan kan het een probleempje zijn, maar de opmerking van TheWizz is ook nuttig, draai hier zelf namelijk met een Heavy Metal cooler en ontzettend stabiel op 1030Mhz (Athlon 800). Als je Golden Orb niet warm wordt zegt dat misschien genoeg, at least, volgens mij zijn koelers ervoor om hitte van je proc te onttrekken daardoor worden ze zelf warm wat dan weer gekoeld wordt door de lucht af te zuigen, in het geval Heavy Metal door twee vrij lompe fans (maar wel stoer :) )

Verwijderd

Topicstarter
Winandgebruik je koel pasta?? kan zeer nuttig zijn :)

• winand
koelpasta 'Display' standaard spuitje a 7,95.
Maaruh, op 1,75V met open kast wordt de koeler handwarm.. Op 1,85V kan ik um na een tijdje nauwelijks meer aanraken.. Dus de warmte gaat wel van proc. naar heatsink, en maakt goed contact met een flinterdun laagje pasta ertussen..
Kan het te maken hebben met mijn overige kaarten die in het systeem zitten (sb player live PCI, netwerkkaart 2x PCI, scanner controller ISA) ?

• winand
Jep, koelpasta gebruik ik, al is het maar goedkope shit.

• OzBoz

OzBoz

winand:
Ik denk toch dat je aan een andere koeler moet, bij mij draait het perfect op 1.9V Kost wel een bak geld, zo'n Heavy Metal Cooler, maar dan werkt het ook. Denk niet dat het te maken heeft met overige kaarten drives e.d. heb in mijn kast 5 HD's en 3 CD-dingetjes en tis dan lastig om je kabels een beetje netjes te hangen, maar belangrijk is dat de CPU het in elk geval zo koud mogelijk heeft.

• winand
Hmm, lijkt me sterk.
Ook bij een koude computer POST ie niet eens !
Het scherm blijft zwart !
Pagina: 1