Beeldscherm val uit na aansluiten videokabel

Pagina: 1
Acties:

• TomEngelen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-01 16:10
Hallo medetweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn lg beeldscherm.
Het beeldscherm wilde niet meer aan. Beeldscherm opengemaakt en alle aansluitingen nagekeken. Alles zag er goed uit wat voor mij betekend dat er geen bolle condensatoren waren en dat alle kabels netjes aangesloten zaten. Alles opnieuw aangesloten en toen ging het scherm weer aan.

Volgende dag zelfde probleem. Weer zelfde gedaan en scherm ging weer aan, echter wanneer ik de HDMI of dvi kabel aansluit valt deze na 2 seconden weer uit! Voordat ik de kabel aansluit krijg ik nog wel het scherm dat er geen sognaalkabel aangesloten is.

Kan iemand mij verder helpen met wat het probleem zou kunnen zijn? Ik had al iets gelezen over een kapotte trafo, maar daar heb ik dan weer niet genoeg kennis van.

Ik hoor graag van jullie!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Heb je wellicht nog een laptop of iets dergelijks die je kan aansluiten op de monitor? Of gebruik je toevallig een tweede monitor?

Het lijkt me namelijk eerst noodzaak om te kijken wat nou de boosdoener is :)
Dit kan de monitor zelf zijn maar eventueel ook de grafische kaart die langzaam het loodje legt!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• TomEngelen
Sorry dit is wel handige info!
Het is mijn hoofd beeldscherm, hiernaast gebruik ik een 2e beeldscherm die het wel gewoon doet. Het zal dus niet aan de videkaart(hd7950) liggen

• TomEngelen
Misschien ook handig om te melden dat de ledjes ook allemaal uitgaan bij de uitval en dat het scherm dan ook niet meer reageerd oo de knoppen. Pas als de stroomkabel er even uit is geweest gaat het scherm pas weer aan om vervolgens weer uit te vallen.
Modbreak:Misschien ook handig om je topic niet onnodig omhoog te schoppen. Dat mag pas als je 24u geen reactie hebt gekregen.

Tot die tijd graag de wijzig-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 03-11-2015 20:55 ]

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:07
DUBBELPOST!
Even een standaardvraag: is ie gevallen, mogelijke vervoersfout, geef je er een mep aan als ie t niet deed in 't verleden (dit heb ik vaak meegemaakt), et cetera..? Dan gok ik dat er een hardwarefout is.

• TomEngelen
Nee geen van dat! Het probleem is er pas net dus slaan is nog niet het geval geweest:-) vallen ook niet, hangt keurig aan een monitorarm
Pagina: 1