Computer gebruikt niet alle internet snelheid en RAM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucaskuifje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-11-2015
Ik heb nu een nieuwe Game PC aangeschaft en WIndows 7 erop gezet. Ik heb het nog niet geactiveerd want ik heb nog geen code. Mijn computer geeft aan dat ik 58MBps connectie heb maar mijn steam(enige programma open) download maar met een snelheid van max 2,1 MBps en mijn task manager zegt ook dat ik maar 16% van mijn internet gebruik. Met Skyrim heb ik het zelfde probleem. Mijn Ram wordt voor maar 50% gebruikt. 21% door skyrim, maar skyrim crasht toch doordat hij niet meer RAM gebruikt. Ik heb 8 GB DDR4 RAM En ik hoopte dat jullie wizards, mij wel konden helpen aangezien dit mijn eerste windows computer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
Voor je internet kun je hier een test doen en kijken wat daar uit komt:
http://www.speedtest.net/

Over skyrim, hoe weet je zo zeker dat hij crashed doordat hij niet meer RAM gebruikt?

[ Voor 0% gewijzigd door Sporedd op 03-11-2015 17:13 . Reden: typo ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je pc maakt wireless contact op die snelheid, dat betekent niet dat je downloads ook zo snel gaan.
Qua wireless problemen zijn hier voldoende topics over waarmee je je wireless kunt troubleshooten.

Skyrim: laat maar eens wat taskmanager screenshots zien om te beoordelen. En hoe stel jij de crashoorzaak vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
58 of 56 Mbps (B is byte en b is bit) lijkt me op een draaloze verbinding?
Dat Steam maar met 2,1 MB/s download is wat anders dan dat hij met 2,1 Mb/s download.
Wellicht overigens dat Steam gewoon niet meer kan krijgen wat totaal niet aan je internet verbinding hoeft te liggen.
Als de server te veel aanvragen krijgt, zal de snelheid ook gewoon inzakken.

Skyrim crasht. Dat ligt niet altijd aan de hoeveelheid geheugen.
Volgens mij is er maar een max wat Skyrim kan gebruiken als ik het me goed herinner.
Heb je er mods op staan voor Skyrim? Of is dat gewoon Skyrim gedownload via steam en dan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19
lucaskuifje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:08:
Ik heb nu een nieuwe Game PC aangeschaft en WIndows 7 erop gezet. Ik heb het nog niet geactiveerd want ik heb nog geen code. Mijn computer geeft aan dat ik 58MBps connectie heb maar mijn steam(enige programma open) download maar met een snelheid van max 2,1 MBps en mijn task manager zegt ook dat ik maar 16% van mijn internet gebruik. Met Skyrim heb ik het zelfde probleem. Mijn Ram wordt voor maar 50% gebruikt. 21% door skyrim, maar skyrim crasht toch doordat hij niet meer RAM gebruikt. Ik heb 8 GB DDR4 RAM En ik hoopte dat jullie wizards, mij wel konden helpen aangezien dit mijn eerste windows computer is.
Wireless : 58mbit half duplex (wifi is doorgaans half duplex) komt uit op 24mbit.
2,1MB/s is dus een normale snelheid.
En hoe weet je dat Skyrim crashed ivm te weinig geheugen gebruiken? Geeft een foutmelding dit aan of is dit je eigen conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

lucaskuifje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:08:
Ik heb nu een nieuwe Game PC aangeschaft en WIndows 7 erop gezet. Ik heb het nog niet geactiveerd want ik heb nog geen code. Mijn computer geeft aan dat ik 58MBps connectie heb
Dat is je wireless verbinding, neem even aan dat je 58 Mbps bedoelt, kleine b voor bit, niet grote B voor byte.
maar mijn steam(enige programma open) download maar met een snelheid van max 2,1 MBps en mijn task manager zegt ook dat ik maar 16% van mijn internet gebruik.
Tja, mijn computer geeft aan dat ik een 1 Gbps verbinding heb, maar als ik een speed test doe, kom ik op nog geen 10% hiervan. Hoe kan dat? Zou het iets te maken kunnen hebben met het internet abonnement dat ik heb bij mijn provider? We hebben hier in het verleden, en helaas nu nog steeds wel eens, mensen die klagen dat het zo traag is, terwijl de computer een hoge snelheid aangeeft. Blijkt dan dat ze de goedkoopste ADSL-verbinding hebben waar je 10 Mbps voor krijgt.
Je kan een Ferrari rijden, maar als je op een 2-baansweg in de file staat, ga je ook niet echt snel, of wel? ;)
Met Skyrim heb ik het zelfde probleem. Mijn Ram wordt voor maar 50% gebruikt. 21% door skyrim, maar skyrim crasht toch doordat hij niet meer RAM gebruikt. Ik heb 8 GB DDR4 RAM En ik hoopte dat jullie wizards, mij wel konden helpen aangezien dit mijn eerste windows computer is.
Hiervoor zal je wat verder moeten zoeken en wat meer informatie moeten geven. Zoals hierboven al door anderen is aangegeven is het verstandig om je vermoeden te bevestigen door middel van logs uit bijvoorbeeld de Event Viewer.
Als Skyrim echt crasht door te weinig geheugen, dan is het goed om uit te zoeken wat dan al het geheugen gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld Google Chrome en heb je veel tabs open staan? Andere programma's dat veel geheugen gebruikt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1