Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
Beste mensen,

Ik loop nu bijna twee jaar met de Samsung Galaxy S3 rond. Deze telefoon heeft al enige tijd kuren(batterij houdt het met wifi aan 2 uur vol, en de s3 loopt constant vast), en ik wil een nieuwe telefoon kopen. Na enige tijd het internet te hebben afgestruind ben ik op 2 keuzes gekomen: de Nexus 6, en de Oneplus2.

Mijn vraag is: welke bevelen jullie aan? de voordelen en de nadelen van de twee mobieltjes heb ik vergeleken, en ze zijn (volgens mij) bijna even goed..

- als je een andere mobiel zou aanbevelen, mijn budget is +- 450 euro)

Thnx! Daniel :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Naar mijn weten draait OP2 op Oxygen OS en niet zoals de OPO op Cyanogenmod.

Ik zou alleen al vanwege de betere ROM support voor de Nexus 6 gaan, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn de eisen aan je telefoon en nog belangrijker; heb je ooit de Nexus 6 in je eigen handen vastgehouden. Zeker in vergelijking met de S3 is het een gigant.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01
Dit is eerder voor aankoopadvies lijkt me.

Nexus 6 zonder twijfel. Overtreft de OPT op elk vlak behalve...prijs.

En aangezien de lanceerprijs van de 6P 645€ is, ver boven je vooropgesteld budget. Op snelle prijsdaling hoef je ook niet te rekenen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Drwho1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:15:
Dit is eerder voor aankoopadvies lijkt me.

Nexus 6 zonder twijfel. Overtreft de OPT op elk vlak behalve...prijs.

En aangezien de lanceerprijs van de 6P 645€ is, ver boven je vooropgesteld budget. Op snelle prijsdaling hoef je ook niet te rekenen.
Ik denk dat de TS de 'oude' Nexus 6 bedoeld. Deze valt wel binnen het budget.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:01
agoNITE schreef op woensdag 04 november 2015 @ 05:28:
[...]

Ik denk dat de TS de 'oude' Nexus 6 bedoeld. Deze valt wel binnen het budget.
Inderdaad nu je 't zegt, helemaal niet bij stil gestaan :F

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mijn keuze zou uitgaan naar een Nexus 6. Het is gewoon een betere toestel dan de OP2..

Punt is dat de N6 over een Amoled display beschikt met een resolutie van 2560 x 1440, en die verschil tussen FHD en QHD is wel zichtbaar, enkel minimaal. Of je er profijt mee hebt, ligt aan je persoonlijke voorkeur. Ik vond van wel. Daarnaast front speakers, iluvit..vooral als je een filmpje bekijkt op YouTube.. :o

Nadel van de N6 is dat hij behoorlijk groot is..veel groter dan het toestel die jij nu hebt. Zelfde geldt eigenlijk voor de OP2. Die is ook groot.. :+

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 04-11-2015 07:03 ]

hi!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Voor een 'goedkope' Nexus 6, zou je ook de 2ekans aanbiedingen van CoolBlue op marktplaats in de gaten kunnen houden: http://www.marktplaats.nl...hOnPage=on&categoryId=834

Twijfel zelf ook al een tijdje om de Motorola Nexus 6 te kiezen als vervanger voor mijn Nexus 5. Voor de Nexus 5 had ik een Xperia Z Ultra, te groot. De Nexus 6 is kleiner, maar wel dikker. Zal binnenkort eens ergens één bekijken/vasthouden om te zien hoe het met de Nexus 6 is gesteld.

• danielbakker98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-03 15:31
moh.moh schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:43:
Wat zijn de eisen aan je telefoon en nog belangrijker; heb je ooit de Nexus 6 in je eigen handen vastgehouden. Zeker in vergelijking met de S3 is het een gigant.
grootte maakt niet uit, ik heb de OP2 in mijn handen gehad, en dat beviel me wel, de 'oude' Nexus 6 is idd stukje groter, maar daar kan ik wel mee leven:p

mijn eisen:

een goede batterij duur.
4G mogelijkheid
min. 3GB RAM
32/64 GB intern geheugen
een goede processor, zelf ben ik niet echt thuis in dat wereldje, dus ik weet nooit zo goed wat écht goed is, en wat wel 'redelijk' is.

Ik merk dat de 'oude' N6 meer wordt aanbevolen dan de OP2, dus die krijgt op dit moment mijn voorkeur, twijfel nu nog een beetje tussen de N6 en de moterola style

-zou dit ook wel ff bij aankoopadvies neer zetten, daar hoort dit meer thuis-

[ Voor 4% gewijzigd door danielbakker98 op 04-11-2015 08:24 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Sla Motorola Style over, Motorola is qua updates niet meer zo super als vroeger.

En ja, Nexus 6 is gemaakt door Motorola, maar bij een Nexus telefoon verzorgt Google de updates en die krijg je sowieso nog genoeg.

• brijg
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-03 09:15
Beiden zijn goeie telefoons. De nexus modellen hebben zich al een tijdje bewezen (heb zelf veel plezier beleefd aan de nexus 4 en nexus 5). Ik heb zelf ook zitten denken aan de motoroloa nexus 6, omdat ie goed betaalbaar is en uiteraard weer lekker stock android.
Toch ga ik nu zelf de oneplus 2 proberen. Voornaamste reden: de vermeende betere processor (ondanks alle rumors over overheating) en toch nèt een slagje kleiner. die smartphones van tegenwoordig passen bijna niet meer in je broekzak joh ;)

wat je ook kiest, ze zijn allebei van topkwaliteit. het is dus meer een kwestie van voorkeur voor bepaalde specs dan dat de een echt veel beter is dan de ander.

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 12:56
Euhm, de Nexus 6 is toch niet bepaald goed met z'n accuduur?!
Hij is lomp en goot met zijn afmeting scherm.

Maar hoe kom jij bij die 2 keuze's ?
Als ik je eisen zo ff snel doorlees zou ik voor de Samsung Note 4 gaan. Die is 468,-

Lees daar maar is de reviews van door.

(heb zelf Nexus 5 en stock android en dat is top, maar het enige nadeel bij een Note is dat je wat Samsung apps hebt, maar kwa design en beeld en wat je er allemaal mee kan is echt top. Is maar net wat je belangrijker vind.)

[ Voor 37% gewijzigd door DeBaroN op 26-11-2015 16:58 ]

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 12:15
Ik gebruik zelf vanaf eind februari dit jaar Nexus 6. Reden om voor dit toestel te gaan waren voor mij o.a. stock Android en het grote AMOLED scherm. Stock Android was, en is, in mijn ogen vele malen beter dan iedere andere variant van Android die wordt geboden door andere fabrikanten (met als toppunt van hoe het dus NIET moet Samsung...). Het scherm ben ik grotendeels nog steeds over te spreken, maar ik merk wel dat er nu toch lichte gevolgen van inbranden van het scherm te zien zijn (notificatie- en menubalk boven en onderaan het scherm zijn vrij duidelijk te zien op een lichte achtergrond). Dat is wel soort van te fixen met een app, maar binnen een jaar al zo zichtbaar had ik toch echt niet verwacht. Nu lijkt het wel zo te zijn dat er batches zijn waarbij dit veel minder het geval is, in dat geval zou ik simpelweg pech hebben gehad met mijn toestel, maar het is het waard om het even te benoemen.

Desondanks vind ik het een bijzonder fijn toestel. Het formaat, daar wen je eigenlijk erg snel aan en als je zover bent, wil je ook niet meer terug. Volume is prima, mede dankzij de front-facing speakers. Geluid van youtubefilmpjes en muziek kan behoorlijk hard en raakt niet snel overstuurd. OP2 heb ik eigenlijk niet eens overwogen. Ik heb veel mensen in mijn omgeving meegemaakt die een OPO hebben/hadden en die er echt veel problemen mee hebben gehad (problemen met WiFi, problemen met 'ghost touch' en nog een hele sloot aan andere problemen). Dat was voor mij genoeg reden om dus geen OnePlus toestel te nemen.

- Edit -
Batterijduur kan ik redelijk kort over zijn: daar heb ik met name sinds Android 6 geen enkel probleem mee. Ik red ruim een dag op een volle batterij bij normaal gebruik (beetje whatsappen/emailen overdag, af en toe een Youtubevideo, beetje muziek luisteren en zelfs een avondje Ingress spelen, wat toch een vrij stevige aanslag op je batterij is). Let er dus wel op dat dit dus pas vanaf Android 6 echt verbeterd is, daarvoor was het inderdaad niet heel best...

[ Voor 13% gewijzigd door Smuey op 26-11-2015 16:56 ]

Pagina: 1