Toon posts:

Mac Pro overzetten naar nieuwe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Mac Pro 3,1 uit 2008/2009 draaiend op Mac OSX 10.6.3. Hier staan een boel programma's op zoals Office 2011, Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, Acrobat en QuarkXpress 10. Ook een hele hoop configuraties in deze pakketten.

Ik had graag een upgrade gedaan naar een nieuwe Mac Pro. Is het mogelijk om de nieuwe Mac Pro te installeren met een time machine back-up van mijn huidige Mac Pro? Of gaat dit niet werken aangezien er andere hardware in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Gaat feilloos en in een zucht. Dat is één van de gave dingen van OSX. Overstappen op een nieuwe pc is geen enkele moeite. Uurtje (of wat) kopiëren en je werkt verder waar je gebleven was.

[ Voor 72% gewijzigd door StevenK op 03-11-2015 16:46 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 22:43

muhda

Time & Space traveler

Mac OSX 10.6.3 is volgens mij: Snow Leopard. Het kan zijn dat je nieuwe Mac Pro een complete timemachine back-up niet leuk gaat vinden. Maar dat je alleen je configs, files, programma's en apps moet terug/over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:43:
Ik had graag een upgrade gedaan naar een nieuwe Mac Pro. Is het mogelijk om de nieuwe Mac Pro te installeren met een time machine back-up van mijn huidige Mac Pro? Of gaat dit niet werken aangezien er andere hardware in zit?
Time Machine doet niet moeilijk over hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Migratieassistent lijkt me hier beter voor geschikt: Materiaal naar een nieuwe Mac verplaatsen. Let er wel op dat versies van de Adobe pakketten en Xpress mogelijk niet draaien op de nieuwste OS X (en ook omdat de licentiecodes gekoppeld worden aan de hardware). Van OS X 10.6.8 naar OS X 10.11 is een behoorlijke stap.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik OS X 10.6 op de nieuwe Mac Pro installeren? Om zo het migreren soepeler te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Nee, OS X 10.6 heeft geen drivers voor een dergelijke nieuwe Mac. Potentiëel zou je wel de huidige Mac Pro kunnen upgraden naar OS X 10.11, maar ik denk niet dat dat heel veel verschil zal maken voor jouw doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:49
Ik zou OSX op de oude Mac Pro eerst updaten naar 10.11 en daarna via migratie-assistent de boel over zetten.
OSX is nogal veranderd de afgelopen jaren.
Ook de meegeleverde programma's.
Neem bijvoorbeeld iPhoto. Dat is inmiddels Foto's geworden. De bibliotheek is daarbij omgezet en enkele functies zijn verdwenen en andere toegevoegd. Ik vraag me af hoe migratie-assistent dit oppakt als je zo'n groot versie verschil laat bestaan.

Zo zijn er vast nog wel wat programma's en bibliotheken aangepast (iTunes?, Mail?)

Zorg in elk geval voor goede back-ups voordat je begint ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
dlare schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:31:
Ik zou OSX op de oude Mac Pro eerst updaten naar 10.11 en daarna via migratie-assistent de boel over zetten.
OSX is nogal veranderd de afgelopen jaren.
Ook de meegeleverde programma's.
Neem bijvoorbeeld iPhoto. Dat is inmiddels Foto's geworden. De bibliotheek is daarbij omgezet en enkele functies zijn verdwenen en andere toegevoegd. Ik vraag me af hoe migratie-assistent dit oppakt als je zo'n groot versie verschil laat bestaan.

Zo zijn er vast nog wel wat programma's en bibliotheken aangepast (iTunes?, Mail?)

Zorg in elk geval voor goede back-ups voordat je begint ;-)
Idd eerst een backup maken. Maar het updaten van de oude Mac naar 10.11 lijkt mij zeker niet nodig, alsmede het niet nodig is om de nieuwe Mac te downgraden (wat niet eens kan).

Migratie-assistent houdt rekening met verschillende versies van OS X en de verschillen in programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
ik zou hem wel eerst updaten naar 10.6.8 !

Heb je wellicht nog PPC programma's draaien op je huidige MacPro, houd er rekening mee dat deze niet meer zullen werken !

Snow Leopard 10.6.X is de laatste OSX versie welke nog PowerPC programma's kan draaien..

Ik zou hem dus eerst even updaten naar 10.6.8, en daarna migratie assisanst gebruiken naar de nieuwe MacPro.
Dit kan op diverse manieren, wellicht is een Target diskmodus, en firewire 800 koppeling ook een handige optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
FlorisVN schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:33:
ik zou hem wel eerst updaten naar 10.6.8 !

Heb je wellicht nog PPC programma's draaien op je huidige MacPro, houd er rekening mee dat deze niet meer zullen werken !

Snow Leopard 10.6.X is de laatste OSX versie welke nog PowerPC programma's kan draaien..

Ik zou hem dus eerst even updaten naar 10.6.8, en daarna migratie assisanst gebruiken naar de nieuwe MacPro.
Dit kan op diverse manieren, wellicht is een Target diskmodus, en firewire 800 koppeling ook een handige optie ?
En waarom zou je dan de oude updaten naar 10.6.8? Als je oude programma's niet meer werken op je nieuwe Mac, dan werken ze niet. Het updaten van de oude Mac verandert daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
het bijwerken naar 10.6.8 heeft voordelen tot migratie !
Bugs en andere zaken zijn opgelost in de laatste build van Snow Leopard !

Ik zou beginnen met een goede basis van Snow Leopard, welke de laatste patches bevat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Volkan1984 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:36:
[...]

Time Machine doet niet moeilijk over hardware.
Dat doet timemachine wel, wilde ooit een volledige image van een MBA terugzetten naar een rMBP maar die kwam daarna wel mooi met kernel panics over drivers en dergelijke... Dus wordt waarschijnlijk alleen programmatuur en settings en userdata overzetten

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe het volgende voor een zo veilig en flexibel mogelijke migratie:

1. Update je oude Mac, zorg dat alles up to date is
2. Maak een complete Time Machine backup op je oude Mac, bij voorkeur naar een FireWire of Netwerk schijf
3. Op je nieuwe Mac de Migratie Assistent gebruiken, waarmee je op basis van een Time Machine backup ook een migratie kan doen in plaats van een herstel.

Stap 1 doe je op om dat in 10.6.8 alle data en migratie opties zo compatible mogelijk zijn. Stap 2 doe je om dat USB2 op een Mac Pro uit 2008 langzamer is dan een netwerkschijf of FireWire schijf, en een Time Machine backup bevat alle benodigde metadata terwijl een losse kopie dat niet heeft (maar een disk image dan weer wel, maar een Time Machine backup is weer efficiënter om dat temporale data overgeslagen wordt bij het backuppen). Stap 3 doe je om dat OS X's Migratie Assistent uit een Time Machine backup alle programma's en users en bijbehorende instellingen kan halen en die op de juiste plek op je aanwezige systeem kan plaatsen. Het is handig om er voor te zorgen dat je de nieuwe Mac Pro nog niet compleet opgezet hebt zodat er geen dubbele users zijn. Als je hem al wel opgezet hebt kan je het beste er voor zorgen dat zowel de lange naam als de korte naam van je huidige account niet hetzelfde is als op je oude Mac Pro zodat de migratie gewoon een nieuwe user kan maken.

Wat je in elk geval niet moet doen:

- Time Machine herstel doen via Recovery Mode, slecht plan
- Handmatig plists en caches over gaan zetten
- Licenties dubbel gebruiken (deactiveer software dus op je oude Pro voordat je het op je nieuwe heractiveert)

Wat je optioneel kan doen:

- Target Disk mode of een disk image gebruiken i.p.v. Time Machine, maar dat zou ik niet aanraden
- Sommige software overslaan als je geen baat hebt bij het overzetten van instellingen, scheelt wat tijd
- Op je oude Mac Pro zo veel mogelijk bestanden uit je user map halen als je die zelf al ergens anders op kan slaan en handmatig naar je nieuwe Mac kan kopiëren na de migratie, dat scheelt veel tijd tijdens de Migratie.
Pagina: 1