Een goede grafische kaart om 1440P te draaien

Pagina: 1
Acties:

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb al een tijdje een 1440P scherm en zit te overwegen om mijn 680GTX te vervangen zodat ik ALL THE PIXELS! kan gebruiken op hoge kwaliteit.

Het belangrijkste is dat ik op 1440P kan gamen in goede/max kwaliteit voor zowel nu als in de (nabije) toekomst. Ik zit te twijfelen tussen de 970 (+prijs), de 980 (+memory, +snelheid) en de 390 (++memory, +prijs). Het grootste twijfelpunt is de future proofing van deze drie kaarten in combinatie met de prijs. Zal met de meerprijs van de 980 de kaart echt merkbaar langer aan de bovenstaande critera kunnen voldoen, of is de 970/390 een betere keuze al met al?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 20:59
De GTX 970 is momenteel de enige kaart die een echt lekkere prijs/performance/verbruik verhouding bied. Alle andere kaarten haken op een van de drie af. Een GTX 970 is 40 tot 60% sneller dan een GTX 680. De vraag is of jij daar €350 voor over hebt.

Duurdere kaarten zijn vele malen duurder voor maar een klein beetje extra prestaties. Ik zou nog lekker een jaartje doorgamen met je GTX 680, en dan volgend jaar als het 14nm FinFet procede en HBM2 in productie zijn een volgende generatie kaart kopen die wel een flinke verbetering is.

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Is er al nieuws wat er kan worden verwacht volgend jaar?

Ik hobbel nu vooral aan de 2GB limiet van de 680. Het verschil tussen 1080P (waar ik nu sommige games op moet schalen) en 1440P is best merkbaar op een relatieve kleine afstand.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wanner AI en Pascal uitkomen is helaas nog niet echt duidelijk, sommigen hebben het over volgend jaar al, ik verwacht zelf dat je nog minimaal tot de zomer moet wachten voor Pascal, ik denk dat AI een paar maanden later komt omdat AMD nog maar "net" de 300 series gelanceerd heeft.

Voor 1440p is momenteel de R9 390 voor zijn prijs zeer interessant. De GTX970 presteert gemiddeld gezien toch wat minder, en de GTX980 is knap duur voor de performance. Ik zou dan zelf eerder een Fury nemen als je toch richting de 600 wilt uitgeven, de prijs/performance van de Fury is namelijk net wat beter, maar wel alsnog flink wat slechter dan die van een 390.

Tweedehands is een R9 290 behoorlijk interessant, onder de 250 euro heb je al een goede tweedehands.

People as things, that’s where it starts.