Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd of jullie input hebben voor de aanschaf van een nieuwe AIO.

Ik heb de keuze uit een Dell XPS, Asus Zen AIO of een iMac. De laatste 2 hebben de voorkeur op gebied van design.

Als ik de specs vergelijk tussen de Asus Zen AIO en een iMac 5k, merk ik op dat de Asus op papier superieur is aan de iMac (prijsrange van ongeveer 2000 Euro). Maar ik vraag me af hoe dit in real world uitpakt. Ik lees vaak dat Windows 8/10 betere benchmarks neerzet op een Imac met bootcamp dan op OSX zelf. Dus de optimalisatie van OSX op een iMac gaat hier dus mank.

Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09 10:46
Zonder de specs te hebben gezien van de computers (zou wel handig zijn om die hier neer te zetten, dan krijg je wat meer respons) kun je er van uit gaan dat qua prestaties een gelijkgeprijsde pc van apple minder presteert. Apple vraagt een hoge premium voor de naam en het design.

Wellicht wordt dit ten dele gecompenseert doordat een apple langer meegaat vanwege de goede bouwkwaliteit en de hogere restwaarde bij verkoop. Ga je puur voor de hoogst mogelijke prestatie zou ik niet snel voor een apple kiezen.

Wat ik nog mis zijn de antwoorden op de vragen die je te zien krijgt als je een topic opent, het zou bijvoorbeeld handig zijn om te weten waar je de computer voor gaat gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Philpend op 03-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De iMac:

27-inch iMac met Retina 5K-display
3,2-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB 1867-MHz DDR3 SDRAM - 2x 4 GB
Fusion Drive van 1 TB
AMD Radeon R9 M380 met 2 GB videogeheugen

De Asus
23.8" Ultra HD 3840x2160 IPS
Intel® Core™ i7 6700T Quad-Core Processor
NVIDIA® GeForce GTX960M 2GB/4GB
16 GB DDR4 op 2133MHz
1TB HDD+128GB SSD
2 M Intel RealSense Camera

Het enige wat ik met het systeem doe is mijn e-commerce platform onderhouden, MS office en wat surfen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Voor jou gebruik zijn beide systemen dus zware overkill. Op zich heeft de asus betere specs, maar daar ga je gezien je gebruik niets van merken. Zie het maar als dat je 100 km/hr max wilt rijden, de apple kan 200 km/hr en de asus kan 250 km/hr. Omdat je maar 100 rijd merk je geen verschil tussen die twee.

Verschil zit er wel in de monitor, die van de apple is flink groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de systemen wat overkill zijn, maar ik werk dan ook gemiddeld 4-5 jaar op een systeem. Hoe zijn de verhoudingen op het gebied van performance? Heeft de Apple hardware wat beter op elkaar is afgestemd? Asus is ook best een grote leverancier op het gebied van componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
Met beide systemen zul je vijf jaar vooruit kunnen gezien jouw gebruik. Een systeem met een i5, 4Gb geheugen en zonder videokaart zou al prima zijn. Voor mijn gevoel heeft een apple een betere bouwkwaliteit, maar ik kan dat absoluut niet onderbouwen. Persoonlijk zou ik denk ik kiezen voor de apple, met name vanwege de grotere monitor. Maar heel eerlijk, persoonlijk zou ik voor de helft van het geld een systeem samenstellen dat net zo goed functioneert voor jouw gebruik en ook vijf jaar meegaat. Wil je perse de apple monitor dan moet je de apple kiezen, voor zover ik weet worden die monitoren niet los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wat hier boven wordt gezegd ik denk voor de dingen die jij gaat doen zou Mac het beste bij jou passen. Maar zelf zou ik een systeem in elkaar zetten voor dat bedrag wat 10x beter zal draaien hoogstwaarschijnlijk
Pagina: 1