Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vBulletin Hack

Pagina: 1
Acties:

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:43
nieuws: Forumsoftwaremaker vBulletin is gehackt
Osama beweert tegenover @Cyber_War_News dat hij dezelfde hack heeft gepleegd bij de fora van Foxit Corporation. Daar zou hij de info van 260.000 accounts buitgemaakt hebben. Dat forum is echter nog online en er is verder geen bevestiging van een hack in dat geval.
Het forum van Foxit is nu wel down

Misschien nog even een update plaatsen als dit aanhoudt, of Foxit een mailtje sturen?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oei. Ik denk zomaar dat dat hier mee te maken heeft:
http://www.vbulletin.com/...sions-5-1-4-through-5-1-9

Lijkt erop dat er dus een lek is misbruikt, en dat *alle* vBulletin 5 installaties kwetsbaar waren.
Moet zeggen dat de informatievoorziening vanuit vBulletin hieromtrent wel erg summier is.

Het is dus inderdaad zeer plausibel dat FoxIT ook gehacked werd via hetzelfde lek, en de claim correct was.
En dat dus alle gebruikers van vBulletin risico lopen als ze niet upgraden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tjolk
WhatsappHack schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:52:

Lijkt erop dat er dus een lek is misbruikt, en dat *alle* vBulletin 5 installaties kwetsbaar waren.
Moet zeggen dat de informatievoorziening vanuit vBulletin hieromtrent wel erg summier is.
Ja, dat gaf ik ook al aan onder het nieuwsbericht: Tjolk in 'nieuws: Forumsoftwaremaker vBulletin is gehackt'
WhatsappHack schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:52:
Het is dus inderdaad zeer plausibel dat FoxIT ook gehacked werd via hetzelfde lek, en de claim correct was.
En dat dus alle gebruikers van vBulletin risico lopen als ze niet upgraden.
Dat laatste sowieso (je brengt niet zomaar even een patch uit voor 6 versies). Maar in het geval van Foxit kan ik me ook voorstellen dat ze het forum uit voorzorg offline halen, juist om een hack te voorkomen gezien dit nieuws. Even verifiëren lijkt me als Tweakers zijnde dan wel zo netjes. :)

• Tjolk
We zijn een dag verder, forum van Foxit is nog steeds down. Lijkt me dat een aanvulling op dat artikel toch wel gepast is?
Foxit vermeld er zelf overigens niets over.