Beste Tweakers,
Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Dell Studio XPS 1647 die ondertussen al 5 jaar oud is. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Dell XPS 13 (van €1299,-) en de Dell XPS 15 (van €1499,-).
De Dell XPS 13 van €1299,- heeft standaard een 256GB SSD en de prijs is in vergelijking met de XPS 15 ook een stuk aantrekkelijker. Anderzijds heeft de XPS 15 van €1499,- een groter scherm, een betere processor en videokaart maar geen toereikende SSD kaart welke dus nog vervangen moet worden.
Mijn noob vragen aan jullie:
Office, surfen, mailen, gamen (League of Legends), foto's bewerken.
Wat is je budget?
Maximaal €1300,-. (met studentenkorting kom ik voor de XPS 15 onder dit bedrag uit)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik gebruik de laptop voor school en in de trein (intensief gebruik).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar de Dell XPS serie, helaas is deze serie niet goedkoop en sta ik dus ook open voor andere suggesties (bijvoorbeeld: de Asus Zenbook)
Alvast bedankt voor alle hulp.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Dell Studio XPS 1647 die ondertussen al 5 jaar oud is. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Dell XPS 13 (van €1299,-) en de Dell XPS 15 (van €1499,-).
De Dell XPS 13 van €1299,- heeft standaard een 256GB SSD en de prijs is in vergelijking met de XPS 15 ook een stuk aantrekkelijker. Anderzijds heeft de XPS 15 van €1499,- een groter scherm, een betere processor en videokaart maar geen toereikende SSD kaart welke dus nog vervangen moet worden.
Mijn noob vragen aan jullie:
- Op Tweakers heb ik gelezen dat de SSD kaart van de XPS 13 te vervangen is. Is dit ook mogelijk bij de XPS 15, aangezien hier een 1 TB 5.400 rpm harde schijf + 32 GB Solid State-harde schijf in zit?
- Waarom is dezelfde XPS 15 in de US zoveel goedkoper ($1,199.99) en dezelfde XPS 13 nagenoeg gelijk ($1,449.99)?
- Ik heb op dit forum gelezen dat je als student tot 15% korting kunt krijgen op Dell laptops. Ik ben er tot nu toe in geslaagd een kortingscoupon te bemachtigen van 5% maar niet hoger, weten jullie andere manieren om zo'n kortingsbon te verkrijgen?
- Hebben jullie nog alternatieven?
Office, surfen, mailen, gamen (League of Legends), foto's bewerken.
Wat is je budget?
Maximaal €1300,-. (met studentenkorting kom ik voor de XPS 15 onder dit bedrag uit)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik gebruik de laptop voor school en in de trein (intensief gebruik).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar de Dell XPS serie, helaas is deze serie niet goedkoop en sta ik dus ook open voor andere suggesties (bijvoorbeeld: de Asus Zenbook)
Alvast bedankt voor alle hulp.