Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 13 of Dell XPS 15

Pagina: 1
Acties:

• OrangeSkittle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-11 18:12
Beste Tweakers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Dell Studio XPS 1647 die ondertussen al 5 jaar oud is. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de Dell XPS 13 (van €1299,-) en de Dell XPS 15 (van €1499,-).

De Dell XPS 13 van €1299,- heeft standaard een 256GB SSD en de prijs is in vergelijking met de XPS 15 ook een stuk aantrekkelijker. Anderzijds heeft de XPS 15 van €1499,- een groter scherm, een betere processor en videokaart maar geen toereikende SSD kaart welke dus nog vervangen moet worden.

Mijn noob vragen aan jullie:
  • Op Tweakers heb ik gelezen dat de SSD kaart van de XPS 13 te vervangen is. Is dit ook mogelijk bij de XPS 15, aangezien hier een 1 TB 5.400 rpm harde schijf + 32 GB Solid State-harde schijf in zit?
  • Waarom is dezelfde XPS 15 in de US zoveel goedkoper ($1,199.99) en dezelfde XPS 13 nagenoeg gelijk ($1,449.99)?
  • Ik heb op dit forum gelezen dat je als student tot 15% korting kunt krijgen op Dell laptops. Ik ben er tot nu toe in geslaagd een kortingscoupon te bemachtigen van 5% maar niet hoger, weten jullie andere manieren om zo'n kortingsbon te verkrijgen?
  • Hebben jullie nog alternatieven?
Wat ga je met je laptop doen?
Office, surfen, mailen, gamen (League of Legends), foto's bewerken.

Wat is je budget?
Maximaal €1300,-. (met studentenkorting kom ik voor de XPS 15 onder dit bedrag uit)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik gebruik de laptop voor school en in de trein (intensief gebruik).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar de Dell XPS serie, helaas is deze serie niet goedkoop en sta ik dus ook open voor andere suggesties (bijvoorbeeld: de Asus Zenbook)

Alvast bedankt voor alle hulp.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22
Wat versta je onder gamen? Als het zware games zijn dan is de bps 15 uiteraard een betere optie vanwege de grafische chip.

• OrangeSkittle
Hoi Ryatzu,

Bedankt voor je reactie.

Excuses ik zal volgende keer wat specifieker zijn. Onder gamen versta ik games als: League of Legends, CS:GO en Call of Duty (heavy gaming dus). Daarnaast ben ik ben van plan een desktop aan te gaan schaffen waar ik vooral op zal gamen. Ik woon echter op kamers dus zal de laptop als game apparaat gebruiken als ik het weekend terug naar huis ga.

[ Voor 36% gewijzigd door OrangeSkittle op 03-11-2015 15:15 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Gezien gamen (en dan ga ik even ervan uit dat je 'moderne games' bedoeld) erbij staat is tussen deze twee de Dell XPS 15 een 'no brainer', gezien hier een nVidia GeForce GTX 960M met 2 GB GDDR5 in zit. De interne GPU van de Dell XPS 13 is niet geschikt om 'moderne games' te spelen. Ook de GTX 960M zal moeite hebben met de nieuwste games op de hoosgte kwaliteit op de Full HD resolutie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-11 19:30
OrangeSkittle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:12:
Hoi Ryatzu,

Bedankt voor je reactie.

Excuses ik zal volgende keer wat specifieker zijn. Onder gamen versta ik games als: League of Legends, CS:GO en Call of Duty (heavy gaming dus).
Voor deze games valt de XPS13 sowieso af. De XPS15 kan deze games door zijn dedicated nVidia GeForce GTX 960M prima mee omgaan, alleen zal dit niet op de hoogste frames en settings zijn, maar wel speelbaar.

AdGuard Home

• OrangeSkittle
Bedankt voor alle snelle reacties en advies.

Hierop afgaande neem ik aan dat de Dell XPS 15 een betere keuze is. Stel dat ik een gaming desktop koop (niet al te duur) voor op mijn kamer en thuis de laptop alleen gebruik voor League of Legends (game die ik het meeste speel), zouden jullie mij dan de XPS 13 aanraden of nog steeds bij de XPS 15 blijven (pro's en con's van beide laptops meegenomen)?

• crypt0rr
OrangeSkittle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:18:
Bedankt voor alle snelle reacties en advies.

Hierop afgaande neem ik aan dat de Dell XPS 15 een betere keuze is. Stel dat ik een gaming desktop koop (niet al te duur) voor op mijn kamer en thuis de laptop alleen gebruik voor League of Legends (game die ik het meeste speel), zouden jullie mij dan de XPS 13 aanraden of nog steeds bij de XPS 15 blijven (pro's en con's van beide laptops meegenomen)?
Persoonlijk vind ik een 13 inch laptop veel prettiger. Zelf heb ik een Lenovo X250 en had hiervoor een T540, ik ben blij met mijn kleine laptop qua portable / gewicht / accuduur.

Over het algemeen ben ik van mening dat je gamen lekker thuis moet doen in je vrije tijd, school is school en daar heb je (afhankelijk van je opleiding) niet altijd GPU power nodig.

AdGuard Home

• OrangeSkittle
bardi-1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:21:
[...]

Persoonlijk vind ik een 13 inch laptop veel prettiger. Zelf heb ik een Lenovo X250 en had hiervoor een T540, ik ben blij met mijn kleine laptop qua portable / gewicht / accuduur.

Over het algemeen ben ik van mening dat je gamen lekker thuis moet doen in je vrije tijd, school is school en daar heb je (afhankelijk van je opleiding) niet altijd GPU power nodig.
Ik heb zelf geen ervaring met een kleinere laptop omdat de XPS 1647 (15,6") mijn eerste laptop was. Ik ben het met je eens, alleen zet ik zelf nog wat vraagtekens bij een 13.3" scherm. Ik ben bang dat het mij geen voldoende werkruimte geeft (e.g. Photoshop, Word en Chrome naast elkaar), wat is jouw ervaring hiermee?

• crypt0rr
OrangeSkittle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:27:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met een kleinere laptop omdat de XPS 1647 (15,6") mijn eerste laptop was. Ik ben het met je eens, alleen zet ik zelf nog wat vraagtekens bij een 13.3" scherm. Ik ben bang dat het mij geen voldoende werkruimte geeft (e.g. Photoshop, Word en Chrome naast elkaar), wat is jouw ervaring hiermee?
Werkruimte ligt meer aan de resolutie dan aan de scherm grote. Hoe meer resolutie hoe meer je op je scherm kwijt kan, gezien beide configuraties die je beschrijft beschikken over een full-hd scherm (1920x1080) beschikken ze dus ook over dezelfde hoeveelheid 'werkruimte'.

AdGuard Home

• OrangeSkittle
bardi-1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:40:
[...]

Werkruimte ligt meer aan de resolutie dan aan de scherm grote. Hoe meer resolutie hoe meer je op je scherm kwijt kan, gezien beide configuraties die je beschrijft beschikken over een full-hd scherm (1920x1080) beschikken ze dus ook over dezelfde hoeveelheid 'werkruimte'.
Good point, ik dacht niet na 8)7. Kun jij mij misschien vertellen waar 'AG' voor staat in 13.3” FHD AG (1920 x 1080) InfinityEdge display, kon het nergens vinden op het internet.

[ Voor 3% gewijzigd door OrangeSkittle op 03-11-2015 15:51 ]

• crypt0rr
OrangeSkittle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:51:
[...]

Good point, ik dacht niet na 8)7. Kun jij mij misschien vertellen waar 'AG' voor staat in 13.3” FHD AG (1920 x 1080) InfinityEdge display, kon het nergens vinden op het internet.
AG staat voor Anti Glare, dat betekend ook wel dat je scherm is afgewerkt met een matte finish.

AdGuard Home

• OrangeSkittle
bardi-1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:57:
[...]

AG staat voor Anti Glare, dat betekend ook wel dat je scherm is afgewerkt met een matte finish.
Super, hartelijk dank voor alle hulp en insights. Nu alleen nog op zoek naar een kortingscode van 15%.

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Als je een kortingscode heb gevonden geef mij dan aub ook een seintje? ik kan nl. niets vinden...

Zie ook nog een vraag openstaan waar ik ook nog geen antwoordt op heb?

•Op Tweakers heb ik gelezen dat de SSD kaart van de XPS 13 te vervangen is. Is dit ook mogelijk bij de XPS 15, aangezien hier een 1 TB 5.400 rpm harde schijf + 32 GB Solid State-harde schijf in zit?

Misschien nog iemand een idee?

[ Voor 61% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 03-11-2015 16:06 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

• crypt0rr
OrangeSkittle schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:58:
[...]

Super, hartelijk dank voor alle hulp en insights. Nu alleen nog op zoek naar een kortingscode van 15%.
Geen probleem. Kortingscode moet je inderdaad even zoeken. Volgens mij zijn er nog wel wat tricks om aan korting te komen op die site, moet je even doorzoeken in Tweaker fora.

AdGuard Home

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

kortingscode van 10% krijg je door de vip club te mailen (die is nu in onderhoud) 15% weet ik niet hoe je eraan komt

Form follows whatever the f*ck I want

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
Mogelijk om de 2 codes tegelijk te gebruiken? dan heb je je 15%

• Ryatzu
Hoi Ryatzu,

Bedankt voor je reactie.

Excuses ik zal volgende keer wat specifieker zijn. Onder gamen versta ik games als: League of Legends, CS:GO en Call of Duty (heavy gaming dus). Daarnaast ben ik ben van plan een desktop aan te gaan schaffen waar ik vooral op zal gamen. Ik woon echter op kamers dus zal de laptop als game apparaat gebruiken als ik het weekend terug naar huis ga.
Leage of Legends en CS:GO zullen echt wel uitstekend werken op de xps 13.
Echter call of duty is veel zwaarder.

Tja de xps 15 is uiteraard veel geschikter maar wel veel duurder en ook wat groter om mee te zeulen.
Persoonlijk zou ik de xps 13 kiezen.

• Ryatzu
archi_wouter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:26:
kortingscode van 10% krijg je door de vip club te mailen (die is nu in onderhoud) 15% weet ik niet hoe je eraan komt
Ze geven geen kortings codes meer.
Je kan nu alleen nog maar korting krijgen op je bestelling door te mailen vanaf een school email adres of als je een bedrijf heb.

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Ryatzu schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:00:
[...]

Ze geven geen kortings codes meer.
Je kan nu alleen nog maar korting krijgen op je bestelling door te mailen vanaf een school email adres of als je een bedrijf heb.
Topic starter zei in zijn bericht: "Ja ik gebruik de laptop voor school en in de trein (intensief gebruik)."
Dus hij kan een studentenkorting krijgen vermoed ik :p

• OrangeSkittle
archi_wouter schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:07:
[...]

Topic starter zei in zijn bericht: "Ja ik gebruik de laptop voor school en in de trein (intensief gebruik)."
Dus hij kan een studentenkorting krijgen vermoed ik :p
Ik studeer inderdaad, weet iemand het percentage studentenkorting dat Dell geeft? Soms zie ik 10% voorbij komen andere keren 5% en andere keren weer 15%. Van de Dell website wordt ik ook niet veel wijzer.

EDIT: Zie nu je eerdere post. Ik zal eens proberen de VIP club te mailen wanneer deze niet meer in onderhoud is.

[ Voor 10% gewijzigd door OrangeSkittle op 03-11-2015 20:43 ]

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Vorige week de VIP club gemailed, zelf ook student. Tot nu toe geen reactie. (Helaas) ben ik niet verbaasd.
Zal een update geven wanneer ik antwoord krijg. Ik verwacht reactie ergens anno 2027. ;w

[ Voor 29% gewijzigd door Viince1 op 03-11-2015 20:44 . Reden: te vroeg gepost ]

• Jordakoes
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb laatst met de klantenservice gesproken, die vertelden mij dat de vip korting 3 weken geleden is opgeheven... Ik heb mede hierdoor geen Dell aangeschaft aangezien andere verkopers wel korting geven.

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Viince1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:44:
Vorige week de VIP club gemailed, zelf ook student. Tot nu toe geen reactie. (Helaas) ben ik niet verbaasd.
Zal een update geven wanneer ik antwoord krijg. Ik verwacht reactie ergens anno 2027. ;w
Ik heb zondag gemaild, en maandag kreeg ik antwoord dat als ik enkele details van de bestelling doorgaf ik 10% korting kon krijgen

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Verschil met amerikaanse sites is ook vaak dat daar geen btw in de shops staat, omdat dit per staat vaak verschilt.

• Olrac.Srednjim
archi_wouter schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:07:
[...]

Ik heb zondag gemaild, en maandag kreeg ik antwoord dat als ik enkele details van de bestelling doorgaf ik 10% korting kon krijgen
Zouden ze ook korting geven aan leraren? naar welk emailadres heb je gemaild?

Dell XPS 15 9550 FHD

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Olrac.Srednjim schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:41:
Zouden ze ook korting geven aan leraren? naar welk emailadres heb je gemaild?
Leraren weet ik niet, en gewoon via mijn educatief email adres naar hun VIP Club adres Dell_EMEA_VIP@dell.com

• Viince1
Wellicht lekker vaag omschrijven. "I am active in the educational sector. Can I get the discount? on model XXX".

• Olrac.Srednjim
archi_wouter schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:32:
[...]

Leraren weet ik niet, en gewoon via mijn educatief email adres naar hun VIP Club adres Dell_EMEA_VIP@dell.com
Hoe heb jij de vraag omschreven in je mail naar dell?

Dell XPS 15 9550 FHD

• Axente
Je kunt in het nederlands een mail sturen, trouwens en je kunt niet vanaf een gmail of hotmail iets sturen dan lukt het namelijk zowiezo niet.

• Olrac.Srednjim
Welke informatie hebben ze eigenlijk nodig?

Dell XPS 15 9550 FHD

• archi_wouter

archi_wouter

Weebee

Ik heb gevraagd of vip korting er nog was, omdat ik uit bronnen had vernomen dat die nog bestond waarop ze antwoordden dat als ik bepaalde gegevens gaf en een bestelling dat ze die konden plaatsen aan 10% korting

• OrangeSkittle
Heb uiteindelijk gekozen om de Dell XPS 13 te bestellen met een studentenkorting van 10%.

Had een email gestuurd naar Dell_EMEA_VIP@dell.com waarna ze vroegen om de volgende gegevens:

- Naam en achternaam:
- Uw Woonadres,postcode,stad :
- Uw online winkel mandje :
- Uw telefoonnummer :
- Naam van het bedrijf,school of instelling:

Let wel, nadat ze de gegevens van je hebben ontvangen krijg je een offerte waar je akkoord mee moet gaan. Na een ondertekende PDF terug gestuurd te hebben ontvang je een email met de vraag om het geld over te maken naar een bepaald IBAN nummer. In mijn ogen een erg vreemde methode voor een multinational organisatie zoals Dell.

Vervolgens ben ik naar de chat service gegaan om te vragen of dit de normale gang van zaken was, wat hij/zij kortaf bevestigde met een 'Ja'. Ik ben niet te spreken over de service van Dell, erg klantonvriendelijk. Als het niet om de Dell XPS 13 zou gaan was ik overgestapt naar een ander bedrijf, een echte dealbreaker (en dan heb ik het nog niet eens gehad over de website).

Anyway, nadat je het geld hebt overgemaakt krijg je een 'bevestiging' waarin ze je bedanken voor de bestelling en zeggen de laptop z.s.m. naar je op te sturen. Geen officiële factuur/tracking code, niks. Ik nog een mail weg gedaan waarin de medewerker antwoordde dat ik deze binnen 5 dagen zou krijgen. Erg vreemde manier van werken, het is dat ik het IBAN nummer bij de officiële Dell Nederland Twitter nog een keer heb laten verifiëren voordat ik op betaling overging.

Al met al een heel gedoe maar hopelijk komt de laptop over 2 weken binnen (belachelijke levertijd trouwens).

• Viince1
Dell staat momenteel niet erg bekend om de service.
Wat heeft je ertoe doen besluiten toch voor de 13' te gaan en alle mogelijkheid tot gaming op te geven?

Edit: veel plezier van je aankoop!

[ Voor 10% gewijzigd door Viince1 op 11-11-2015 23:58 ]

• Olrac.Srednjim
Hoi Ryatzu,

Bedankt voor je reactie.

Ik snap je keuze voor de 13" ook niet helemaal? nu kan je helemaal geen games spelen? 8)7

Dell XPS 15 9550 FHD

• OrangeSkittle
Ik heb toch gekozen voor de Dell XPS 13 ipv de XPS 15 omdat accuduur en portability erg hoog op mijn lijstje stonden. Ik ga deze laptop voornamelijk gebruiken voor school en niet om te gamen. De game die ik het meeste speel is League of Legends en die draait op de XPS 13 ook prima.

Aangezien ik op kamers woon neem ik mijn laptop overal mee naar toe (Leiden - Tilburg). Vandaar dat ik van plan ben een betaalbare desktop te kopen en die op mijn kamer te zetten om op te gamen. Mijn desktop is een aantal weken terug kapot gegaan en mijn laptop in Spanje gestolen, dus beide moesten uiteindelijk toch vervangen worden.

Overigens ben ik het ook eens met deze reactie:
"Over het algemeen ben ik van mening dat je gamen lekker thuis moet doen in je vrije tijd, school is school en daar heb je (afhankelijk van je opleiding) niet altijd GPU power nodig."

[ Voor 15% gewijzigd door OrangeSkittle op 12-11-2015 17:11 ]

• KoningSlakkie
  • Laatst online: 11:22
Ik heb 30 oktober de dell xps 13 besteld, ik heb nog gevraagd naar studentenkortingen via de chat en zij zeiden dat deze niet beschikbaar was! :( Nu lees ik dat enkelen van jullie wel korting hebben ontvangen. Denken jullie dat ik alsnog een korting kan krijgen?

• OrangeSkittle
Je kan altijd nog een mail sturen naar de klantenservice, kan nooit kwaad. Zoals wel is gebleken is de service van Dell gewoon slecht. Waarschijnlijk weten ze niet eens meer wat er toen gezegd is.

[ Voor 45% gewijzigd door OrangeSkittle op 13-11-2015 15:03 ]

• Viince1
KoningSlakkie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:47:
Ik heb 30 oktober de dell xps 13 besteld, ik heb nog gevraagd naar studentenkortingen via de chat en zij zeiden dat deze niet beschikbaar was! :( Nu lees ik dat enkelen van jullie wel korting hebben ontvangen. Denken jullie dat ik alsnog een korting kan krijgen?
Met heel veel geduld, doorzettingsvermogen, bloed, zweet en tranen krijg je MISSCHIEN een gratis muis. :+
Het is te triest voor woorden bij Dell.
On a serious note though:Het is wellicht de moeite waard het te proberen?

• Axente
Bestelling annuleren en code proberen te krijgen overnieuw bestellen ?

• KoningSlakkie
OrangeSkittle schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:02:
Je kan altijd nog een mail sturen naar de klantenservice, kan nooit kwaad. Zoals wel is gebleken is de service van Dell gewoon slecht. Waarschijnlijk weten ze niet eens meer wat er toen gezegd is.
Viince1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:13:
[...]

Met heel veel geduld, doorzettingsvermogen, bloed, zweet en tranen krijg je MISSCHIEN een gratis muis. :+
Het is te triest voor woorden bij Dell.
On a serious note though:Het is wellicht de moeite waard het te proberen?
Axente schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:14:
Dank jullie wel _/-\o_ , ik heb even een nette boze email verstuurd. Ik hoop op een cashback of een coupon van 160 euro. Ik laat het wel weten, (waarschijnlijk is dit wel het verkeerde topic)

• Viince1
Axente schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:14:
Als de laptop nog niet geleverd is zou ik dit per direct doen. Beste tip die je kan krijgen momenteel.

• Olrac.Srednjim
KoningSlakkie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:47:
Zelfde hier... Ze kunnen je huidige bestelling annuleren, ik kreeg toen geen 30 euro korting voor het bezorgen levertijd was op dat moment 15-18 dagen daarnaast liep mijn bestelling al een week. Heb gekozen om de korting te laten voor wat het is want ik zou het geld terug gestort krijgen wat weer een tijd zou duren, de nieuwe xps zou ik opnieuw moeten betalen voor bestelling.... Al met al een hoop gedoe waar ik tegen opzag! Ik was zelf te ingeduldig met bestellen 👎🏼 😬

Dell XPS 15 9550 FHD

• Axente
Misschien wat omslachtig maar op z'n bedrag toch "snel" verdient.

• Olrac.Srednjim
Axente schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:42:
Misschien wat omslachtig maar op z'n bedrag toch "snel" verdient.
Daar heb je gelijk in... maar bij annuleren heb je opnieuw je levertijd, op het moment was dat 21-25 werkdagen ipv 3-5 dagen die ik nu had.

Helaas duurt het nu alsnog 20 dagen, ik vraag me ook af hoelang de ware levering duurt bij 21-25 dagen?

De keuze om hem door te laten lopen is eigenlijk omdat mijn oude laptop het op elk moment kan begeven en ik heb hem toch heel erg nodig om thuis te werken... :?

iig nu een update via de Dell site.... hij is in productie!!! :9 _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 16-11-2015 10:01 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

• KoningSlakkie
Olrac.Srednjim schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:59:
[...]

Daar heb je gelijk in... maar bij annuleren heb je opnieuw je levertijd, op het moment was dat 21-25 werkdagen ipv 3-5 dagen die ik nu had.

Helaas duurt het nu alsnog 20 dagen, ik vraag me ook af hoelang de ware levering duurt bij 21-25 dagen?

De keuze om hem door te laten lopen is eigenlijk omdat mijn oude laptop het op elk moment kan begeven en ik heb hem toch heel erg nodig om thuis te werken... :?

iig nu een update via de Dell site.... hij is in productie!!! :9 _/-\o_
Dankje wel, ik ga maar kijken wat ik eruit kan persen. Als het goed is krijg ik de laptop vandaag binnen, ik ga het niet terug sturen.

Het is dat dell nu een hele goede laptop kan produceren! Maar ik hoop wel dat in de toekomst na 5 jaar als ik een nieuwe laptop ga halen, andere merken met betere service ook een bezel-loos display kunnen aanbieden.

@OP
Zoals meerdere hier zeggen: Op de XPS 15 inch ( de concurrent van de mac book pro) kan je redelijk op gamen. Deze hebben allemaal een quadcore en dedicated GTX 960M met 2 GB GDDR5 geheugen. De goedkoopste XPS 15 i5 HQ (1499 euro) is sneller dan de duurste XPS 13 die beschikbaar is.

Waar je op moet letten bij de XPS 15? bij de versie van 1599 euro en 1999 euro (de twee goedkoopste) hebben een kleinere batterij (54 Wh), in de plaats van extra batterij krijg je een hardeschijf. Dus je hebt een M.2. SSD EN een 2,5 HDD deze zijn beide vervangbaar. XPS heeft ook vervangbaar! DDR4 RAM.

Bij de duurste twee XPS 15, Heb je een grotere 84Wh batterij maar geen ruimte voor een extra HDD, dus alleen een M.2 SSD only!.

De XPS 15 is dus veel beter aan te passen en hierdoor meer future proof dan de XPS 13.

XPS 13 inch (de concurrent van de macbook air!) is lekker compact
Nadeel, geen vervangbaar ram dus zoals jij het aangeeft ga in dit geval voor de 8GB!
Het heeft een integrated videokaart (intel 520) dus kleine games kunnen waarschijnlijk wel, maar niet te veel gaming kracht verwachten. Ik hoef niet te gamen namelijk. Voor gaming ga ik zelf voor een ps4 of desktop PC. Portability is een must voor mij als student! Ik merk dat studenten met 15 inch laptops eerder hun laptop thuis laten liggen.

Verder heeft de XPS 13 geen HDMI aansluiting, wel een thunderbolt/USB-C aansluiting.
Dus HDMI, DVI, VGA, Ethernet, gaat allemaal via deze thunderbolt 3 aansluiting. Je moet dus adapters en docking station kopen wil je dit gebruiken.

Ik heb een XPS 13 besteld. Ik ben van plan om een usb-c naar hdmi adapter te kopen voor in mijn tas. En een usb-c dock voor thuis om met een enkele kabel mijn laptop op te laden, aan te sluiten aan beeldscherm met HDMI, ethernet verbinding en externe HDD. Ik dacht aan een OCW dock of Dell TB15, ligt eraan wat de prijzen zullen worden.

• OrangeSkittle
Heb twee dagen geleden mijn XPS 13 ontvangen. Wat foto's:
http://imgur.com/a/fcaqo

Erg tevreden met de laptop. Mooi scherm, touchpad werkt goed en erg compact. Al met al zeker een aanrader.

[ Voor 16% gewijzigd door OrangeSkittle op 22-11-2015 15:27 ]

Verwijderd

Hey Orange Skittle,

Heb je uiteindelijk 15% korting gehad op je dell xps? Hoe ben je aan die extra 5% geraakt?
Pagina: 1