Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pingen werkt, maar browser/programmas niet WPA2-Personal

Pagina: 1
Acties:

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03
Recent ben ik op mijn Netgear WNDR3700 geswitcht van WEP naar WPA2-personal. Mijn eigen PC en smartphone hadden hier helemaal geen probleem mee. Maar mijn laptop vertoont vreemd gedrag. Ik heb in wifi-opties gewoon aangegeven dat hij WPA2-personal moet gebruiken en heb het wachtwoord ingevoerd. Daarna zegt windows dat hij verbonden is en ook dat hij verbinding met het internet heeft. Als ik via de cmd ping naar bijvoorbeeld google.com of een willekeurige andere website komen de pakketjes keurig aan. Echter kan ik met mijn browser geen enkele pagina openen. Ook Spotify e.d. werken niet. Het enige dat ik aangepast heb is WEP-->WPA2-personal.

Iemand enig idee?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je op die apparaten de opgeslagen wifi-instellingen al een keer verwijderd?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
zou je het draadloze netwerk instellingen even weg kunnen gooien ?

kan zijn dat je nog oude instellingen gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door xleeuwx op 03-11-2015 14:51 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Klinkt meer als andere problemen. ICMP pakketjes komen wel terug, maar andere pakketjes niet. Misschien toch iets aangepast in de firewall? Maar om zeker te weten hebben we toch iets meer info nodig.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1e verdachten zijn een proxy instelling, firewall instelling, of antivirus/personal firewall ding. merk op dat waarschijnlijk ook je ip nummer in je netwerk door deze actie veranderd is ( zou niet moeten uitmaken maar wie weet...)

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 03-11-2015 16:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03
Probleem opgelost. Met het wisselen van WEP naar WPA2-personal was de modus van 54mb/s naar 300mb/s veranderd en schijnbaar kan mijn laptop hier niet mee omgaan. Nu teruggezet naar 54mb/s en alles werkt weer. Toch vreemd dat ik wel google kon pingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Janpietertje89 op 03-11-2015 18:29 ]

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 12:09
Kijk eens of er geen nieuwe drivers beschikbaar zijn voor uw wifi adapter..

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Janpietertje89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:27:
Probleem opgelost. Met het wisselen van WEP naar WPA2-personal was de modus van 54mb/s naar 300mb/s veranderd en schijnbaar kan mijn laptop hier niet mee omgaan. Nu teruggezet naar 54mb/s en alles werkt weer. Toch vreemd dat ik wel google kon pingen.
Als dat het zou zijn, dan kan je ook niet pingen. Dan kan je laptop namelijk niet verbinden met je AP. Het 'G' en het 'N' wifi zijn namelijk andere protocolen/technieken. Dus iets klopt er niet.
Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat je AP een andere radio gebruikt of een andere routering gebruikt als je op de 300Mbit/s zit.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1