Toon posts:

HP Deskjet 959C onder Win98 (niet SE!) via USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Installatie gaat goed, printer wordt herkend etc. etc.

Daarna wil ik iets printen, maar de printer doet NIKS! helemaal NIKS! Ik heb een A7V-E, maar de "USB-Patch" die daar bij geleverd wordt is voor win98se, in de manual van HP staat iets over alternatieve installatie-methode, maar dat lukt ook niet..

Hoe heb jij dit opgelost? graag snel reactie, want ik FLIP hierop...

Tx m8....

Verwijderd

1) stop de printer in de usb poort
2) hardware wordt gevonden. Wijs de drivers aan van de usb op je cdrom van je printer
3) De software instalatie start hierna vanzelf
4) je kan nu gaan printen :)

Verwijderd

Topicstarter
niet dus...

de installatie verloopt soepel, maar ded printer krijgt geen data door.. alle 4 usb-poorten getest met een aantal usb-kabels, geen van alle doet het.

De printer krijgt gewoon GEEN gegevens....

Verwijderd

staat de usb in de bios wel ingeschakeld dan?

edit:
zie net dat de printer al werd herkend, dus dit is een domme vraag |:( )

Verwijderd

of probeer eerst met een parallele printer kabel te printen, dan weet je zeker dat de printer goed werkt.

Verwijderd

Op de site van hp hebben ze ook van die zelf-installatie bestandjes.

hier is de link naar de hp site. suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dankje, maar ik denk niet dat ik daar een oplossing kan vinden.

Er zit bij m'n A7V-E zo'n USB-patch.... Maar dies voor win98se.. zou het kunnen dat ik die toch moet installeren? Omdat USB via die a7v-e anders niet werkt ofzo?

//edit - Win98SE installen en patch draaien en kijken of dat werkt bedoel ik? - edit//

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wacht ff...

Ik ken de A7V-E niet specifiek, maar ik heb zelf de 'gewone' A7V, en daar moest ik de USB-filter driver van VIA voor installeren voordat mijn (USB-)scanner goed werkte.

Ff kijken of ik de URL kan vinden, moment

Je kan ook altijd de laatste BIOS van je board ff proberen natuurlijk.

[edit2]
jaja, typen op de vroege ochtend is lastig
[/edit2]

Virussen? Scan ze hier!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Of probeer is te bellen. 020-6068751

Het moet worden opgelost en ze hebben van die knowledge bases misschien dat ze daar wat weten.

Op de website kan je ook email support vragen, stuur je ff een mailtje naar zo'n tech team in Amerika. Zeg wel dat je alle drivers en help files van de Hp site al hebt geprobeerd want dat is het eerste waar ze mee komen.

There is no art to find the minds construction in the face

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb hetzelfde gedoe gehad met m'n hp895 CXi. In mijn geval werd de printer ook herkend, ook geinstalleerd en alles leek prima te gaan... Maar niet dus. Er wordt bij mij een HP USB Root Class (oid, kannik nu niet zien) die _alleen_ maar wordt herkend als je de stekker eruit haalt en terug stopt. In de system properties zie je dan een Unknown usb device veranderen in een HP USB Root gevalletje :)

De oplossing was eenvoudig: Windows opnieuw geinstalleerd, over de oude heen en nu werkt ie gewoon altijd.
Vaag gedoe altijd, met usb |:(

Verwijderd

Topicstarter
Alle replies na mijne:

In ieder geval bedankt, het schijnt (Helldesk) dat die 950C series driver die erbij geleverd wordt niet werkt, je moet ds die van de 985CXi insatllen.. Dan werkt het wel. Er wordt daar aan een langdurige oplossing gewerkt, maar als jij ook probs hebt met je USB (die heb je dus) moet je deze driver ff proberen:

ftp://ftp.hp.com/pub/printers/software/dj868du.exe

Dat is de driver voor home-users, die werkt zonder probs..

Tx voor de hullup! :)

//edit - Wrong URL :) LOL - edit//

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
thnx!

Je bedoelt hopelijk wel de 895CXi en niet 985 ... toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah die bedoel ik inderdaad :)

En, werkt het bij toi?

Verwijderd

begin in aan hp usb apparaten joh! een en al problemen, ze overschrijven je USB controller driver in Windows zodat je alleen maar je HP apparaat kan gebruiken, ze geven conflicten met andere USB apparaten wanneer je ze wilt installeren.
Pleur weg en koop een parallel printer van HP en installeer die drivers NIET! maar gebruik de standaard windows driver
Pagina: 1