Hey
Ik heb dus op verschillende fora gevraagd en nergens een goed antwoord gekregen. Ik wil dus encryptie implementeren in mijn Python applicatie.
Werking:
- Ik heb een bepaalde string bijvoorbeeld "Geheim tekst voorbeeld"
- En ik heb een paswoord voor het encrypteren en decrypteren van die string bijvoorbeeld: "Paswoord123"
- Nu moet mijn Python applicatie die string aan de hand van het wachtwoord kunnen encrypteren en decrypteren
Pseudo-code:
Output:
Het gebruikte encryptie-algoritme moet sterk zijn, en dus niet als "zwak" verklaard.
Weet iemand een goede bibliotheek voor dit of zo?
Bedankt.
Ik heb dus op verschillende fora gevraagd en nergens een goed antwoord gekregen. Ik wil dus encryptie implementeren in mijn Python applicatie.
Werking:
- Ik heb een bepaalde string bijvoorbeeld "Geheim tekst voorbeeld"
- En ik heb een paswoord voor het encrypteren en decrypteren van die string bijvoorbeeld: "Paswoord123"
- Nu moet mijn Python applicatie die string aan de hand van het wachtwoord kunnen encrypteren en decrypteren
Pseudo-code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| string = "Geheim tekst voorbeeld" pass = "Paswoord123" encrypt_result = encrypt(string, pass) print encrypt_result decrypt_result = decrypt(pass, string) print decrypt_result |
Output:
Het is voor Python 3.x en Windows.899c37ffe9eaaf1cd494770f298024aa
Geheim tekst voorbeeld
Het gebruikte encryptie-algoritme moet sterk zijn, en dus niet als "zwak" verklaard.
Weet iemand een goede bibliotheek voor dit of zo?
Bedankt.