Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hi tweakers,

Nu heb ik ansich een handige vader die normaal alles kan maken alleen vandaag ging er iets mis.
Gezien zijn oplader van zijn telefoon (waarschijnlijk) was doorgebrand heeft hij de lader open gemaakt en er een nieuwe kabel in gesoldeerd.

Wanneer hij de telefoon (Nokia 620) aan de lader hing viel deze echter gelijk uit en gaat momenteel ook niet meer aan. Kan het zijn dat enkel de batterij nu kapot is hierdoor of kunnen eventuele andere dingen ook beschadigt zijn? ;(

Mocht het in het verkeerde subforum zijn graag even schopje naar de goede!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heeft zo'n telefoon niet gewoon een USB aansluiting? Gebruik dan een andere random USB oplader om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
johnkeates schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:48:
Heeft zo'n telefoon niet gewoon een USB aansluiting? Gebruik dan een andere random USB oplader om het te testen.
Dit klopt, maar hij gaat dus niet aan.
Vraag is dan ook meer of er meer beschadigd kan zijn of enkel de batterij nu dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:35

g0tanks

Moderator CSA
Koop een nieuwe batterij (iets meer dan een tientje) en probeer het uit. Je begrijpt dat het voor ons erg moeilijk is om op afstand te zeggen wat er precies mis is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Dikke kans dat hij de kabel met de verkeerde aders gesoldeerd heeft en spanning op het data-circuit heeft gezet en daardoor een chipje doorgebrand is...
Lijkt mij niet dat het de batterij zelf is want die kan op zich wel tegen een stootje.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een doorgebrande oplader fix je niet met een nieuw snoertje.

Supervaag gebeuren allemaal maar mijn ruwe gok is dat er sluiting is in de connector dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Als hij de draadjes verkeerd om heeft gesoldeerd of iets kortsluiting heeft gemaakt kan de hele telefoon wel dood zijn gegaan.

Met een andere kabel gaat hij dus ook niet aan? En je hoort ook geen USB-initialisatie meer op een computer waarop het wordt aangesloten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:51:
Koop een nieuwe batterij (iets meer dan een tientje) en probeer het uit. Je begrijpt dat het voor ons erg moeilijk is om op afstand te zeggen wat er precies mis is.
Nou, het lijkt me zeeer onwaarschijnlijk dat de batterij van de telefoon kapot is. Als er iets kapot is dan is het de electronica in de telefoon (ofwel de hele telefoon). De batterij wordt beschermd door allerlei electronica om overladen en verkeerd opladen etc te voorkomen (om exploderende batterijen etc. hoe dan ook te voorkomen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
MsG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:32:
Als hij de draadjes verkeerd om heeft gesoldeerd of iets kortsluiting heeft gemaakt kan de hele telefoon wel dood zijn gegaan.

Met een andere kabel gaat hij dus ook niet aan? En je hoort ook geen USB-initialisatie meer op een computer waarop het wordt aangesloten?
Nee, telefoon doet dus helemaal niets meer en reageert verder ook nergens op (qua initialisatie).
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:35:
[...]

Nou, het lijkt me zeeer onwaarschijnlijk dat de batterij van de telefoon kapot is. Als er iets kapot is dan is het de electronica in de telefoon (ofwel de hele telefoon). De batterij wordt beschermd door allerlei electronica om overladen en verkeerd opladen etc te voorkomen (om exploderende batterijen etc. hoe dan ook te voorkomen).
Hier zat ik inderdaad ook al aan te denken..
Voor nu even een andere telefoon voor meneer geregeld en laat de batterij voor nu maar zitten. Zal met deze telefoon binnenkort eens een winkel binnen stappen om het met een andere batterij te proberen maar dan zeg ik in elk geval alvast dat hoogst waarschijnlijk de telefoon kapot is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:12 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:26
Grote kans dat je het bordje gefrituurd hebt. Zou zoals hierboven ook al gezegd wordt een nieuwe accu kopen van een tientje en het proberen, schat de kans op fix door vervanging accu wel laag.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JCE schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:05:
Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik weet niet zeker of ik een oplader van vijf euro de moeite vind om zelf te repareren.

Vrees het ergste...
Precies dit, desnoods laad je hem tot je een nieuwe heb via de computer, of een random usb apparaat.
bardi-1 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:08:
Grote kans dat je het bordje gefrituurd hebt. Zou zoals hierboven ook al gezegd wordt een nieuwe accu kopen van een tientje en het proberen, schat de kans op fix door vervanging accu wel laag.
_O-

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik gok er op dat er in het laadcircuit iets doorgebrand is. Je kan proberen contact op te nemen met Sebastius. Wellicht kan hij hem nog repareren voor je.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JCE schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:05:
Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik weet niet zeker of ik een oplader van vijf euro de moeite vind om zelf te repareren.

Vrees het ergste...
Het gaat ook niet om het geld voor een nieuwe oplader, liggen er tevens meerdere hier.
Hij vindt het ook gewoon leuk om hier en daar te knutselen (waren immers geen klanten op de zaak op dat moment). Deze keer helaas met "fatale" afloop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:12 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Hij is naar KPN ermee gegaan om te kijken of zij iets konden doen.

"Oh, dit komt wel vaker voor bij deze telefoons". Hij hing hem aan de PC, deed volgens mijn Pa een reset en klaar. Telefoon werkt weer :+

en de lader ligt in de prullenbak

Pagina: 1