• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:00
Beste allen,

Ik ben de gelukkige eigenaar van deze tv pricewatch: Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart

Nu valt het me op dat aan de rechter onder en bovenkant er bij bepaalde kleuren (vooral licht) er in de de hoekjes iets donkerdere plekken zijn. Alsof er schaduw opvalt. Niet iets dat iedereen zou opvallen waarschijnlijk, en verder is het beeld echt fantastisch. Het is wel iets dat te vergeten is, en verder heeft het geen grote invloed op het beeld.

Heb al contact gehad met de verkoper, en die wil graag helpen. Maar voor de DOA had verreist Sony dat de doos nog aanwezig is, en die heb ik natuurlijk niet meer.

Nu is mijn vraag: Is het de rompslomp van terugbrengen waard? Is dit iets wat bij meerdere led-TV's voorkomt? Dit is mijn eerste led-tv, en als ik de review lees is het geen gek iets (alleen in de review de hele onderste balk wat donkerder). Lijkt wat op backlight bleeding van onze lcd tv

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 03-11-2015 12:46 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Backlight bleeding is iets wat bij iedere LCD-televisie voorkomt, de mate waarin verschilt alleen. Of de mate waarin het bij jouw televisie voorkomt normaal is of dat je het toestel maar beter kunt terugbrengen, dat kunnen wij zonder foto's niet zeggen. Als je er weinig last van hebt, zou ik zeggen dat terugbrengen het niet waard is. Een ander toestel kan het altijd nog erger hebben.

• twowheeler
Bedankt voor je reactie. Ik zal vanavond proberen een foto te maken.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Bever!

3

is geen doa hebben al die sonys van dat type

• twowheeler
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7ALEthV.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door twowheeler op 03-11-2015 20:57 ]

• twowheeler
Bever! schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:10:
is geen doa hebben al die sonys van dat type
Hoe weet je dat?

• twowheeler
gisteren langs de mediamarkt gegaan om te vergelijken. Het showmodel had het daar minimaal, maar dat kan ook door de lichtval komen. Nu verder in gesprek met de verkoper die me overigens top helpt (bestsellers.eu). Verder is het trouwens een top toestel. Zeker als je er een console op aansluit

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit vind ik zelf niet zo schokkend. Typisch probleem van lcd televisies en genoeg modellen gezien die het veel erger hadden. Ik zou hier niet te veel energie in steken.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-01 07:49
twowheeler schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:13:
gisteren langs de mediamarkt gegaan om te vergelijken. Het showmodel had het daar minimaal, maar dat kan ook door de lichtval komen. Nu verder in gesprek met de verkoper die me overigens top helpt (bestsellers.eu). Verder is het trouwens een top toestel. Zeker als je er een console op aansluit
Heb sinds eergisteren dezelfde tv, die van mij heeft het ook minimaal, bij gewoon tv kijken is mij trouwens alleen nog opgevallen dat er bij bepaalde beelden rechtsboven af een toe een beetje donkere hoek zit (zou ook is op rechtsonder letten vanavond). Als ik naar jouw foto kijk, lijkt die hoek er inderdaad ook te zitten rechtsboven. Beeldkwaliteit valt mij ook heel erg mee inderdaad, goed contrast en zelf snel bewegende beelden worden prima weergegeven. Had zelf liever nog iets groter gewild, maar daar betaal je ook voor (of je levert kwaliteit in) :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Matedeor op 05-11-2015 10:41 ]

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-01 07:49
Hier nog op terugkomend, ik heb precies dezelfde hoekjes als jou, ook in alle twee de bovenhoeken. Mij vallen ze ook op bij normaal tv kijken. Jammer dat dit schijnbaar een kwaal van lcd's is. Denk dat ruilen dus niet zo veel zin heeft.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/119476/30573.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Matedeor op 09-11-2015 19:30 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Dit soort oneffenheden kun je nooit helemaal wegwerken. Het kan soms wel een beetje helpen om het contrast en de brightness een klein beetje aan te passen, hiermee kan het geheel soms iets minder zichtbaar worden.
Pagina: 1