Een kennis heeft mij gevraagd -met spoed- een nieuwe kantoor computer in elkaar zetten, na het overlijden van de oude. Zoals altijd is er geen geld dus het moet zo goed mogelijk voor zo min mogelijk geld. Ook moeten de onderdelen snel leverbaar zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word ingezet binnen een kantoor omgeving. Denk aan het office pakket, internet browsen en simpele administratieve werkzaamheden. Niets bijzonders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €200,- tot €250. Als het goedkoper kan, dan mag dat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aanwezig zijn; toetsenbord, muis, speakers, een monitor en een SSD (2,5"). Deze komen van een eerder systeem. Hier zit ook een voeding bij, maar deze wil ik niet hergebruiken gezien de leeftijd. Ook is een DVD station aanwezig. Het eerdere systeem is een HP-bouwsel, ik vermoed daarom dat het ook moeilijk is de behuizing her te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basisonderdelen; processor, geheugen, moederbord, behuizing en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU. De rest maakt mij niet erg uit. Tenzij dit financieel positief werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinige computer is altijd goed. Moet toch wel een jaartje of 4-5 mee gaan, toekomst bestendigd. Gezien Skylake net uit is heeft dat, samen met de voorkeur voor Intel, de voorkeur. Maar ik sta open voor een goed alternatief.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een goede configuratie? Waar kan ik nog bijschaven als we kijken naar prijs, kwaliteit, zuinigheid en toekomstbestendigdheid.
Zelf heb ik dit systeem samengesteld;
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word ingezet binnen een kantoor omgeving. Denk aan het office pakket, internet browsen en simpele administratieve werkzaamheden. Niets bijzonders.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €200,- tot €250. Als het goedkoper kan, dan mag dat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aanwezig zijn; toetsenbord, muis, speakers, een monitor en een SSD (2,5"). Deze komen van een eerder systeem. Hier zit ook een voeding bij, maar deze wil ik niet hergebruiken gezien de leeftijd. Ook is een DVD station aanwezig. Het eerdere systeem is een HP-bouwsel, ik vermoed daarom dat het ook moeilijk is de behuizing her te gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basisonderdelen; processor, geheugen, moederbord, behuizing en voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU. De rest maakt mij niet erg uit. Tenzij dit financieel positief werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinige computer is altijd goed. Moet toch wel een jaartje of 4-5 mee gaan, toekomst bestendigd. Gezien Skylake net uit is heeft dat, samen met de voorkeur voor Intel, de voorkeur. Maar ik sta open voor een goed alternatief.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een goede configuratie? Waar kan ik nog bijschaven als we kijken naar prijs, kwaliteit, zuinigheid en toekomstbestendigdheid.
Zelf heb ik dit systeem samengesteld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 19,- | € 19,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 350W | € 37,95 | € 37,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,80 | |
Alvast bedankt voor het meedenken.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]