Toon posts:

Desktop met SSD nog steeds dun gezaaid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kleine pc met windows 10 en een ssd. Dat valt warempel niet mee.

Wat is dat toch met die pc markt. Het is al vanaf het ontstaan een grote droefenis en mijn visie is dat het niet lang meer duurt , of er is helemaal niks meer te koop.

Iemand advies?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Zelf je SSD kopen en er in zetten. Scheelt nog een bak geld ook ;)

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,95

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32

DarkSide

theres no place like ::1

Wat zoek je precies dan?
Waarom idd niet zelf bouwen. Of een complete Desktop kopen en dan alleen nog een SSD er bij bestellen.
Het moet echt niet moeilijk zijn om een SSD in een desktop te krijgen.
Verder zijn er ook veel NUC's e.d te verkrijgen die als kit met SSD verkocht worden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11 14:28
Je kan het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat de meeste consumenten shoppen met de gedachte dat opslag alleen om hoeveelheid GB draait en zich niet bezighouden om (reactie)snelheid.

Zoals je weet is een SSD per GB veel duurder dan een traditionele HDD, dat is denk ik de verklaring. :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als ik nu in de pricewatch kijk dan zie ik dat daar 1386 pc's zijn te vinden, waarvan iig 720 stuks met een 5400/7200rpm hdd zijn en 427 verkrijgbaar met een SSD, plus ook nog 30 met een hybride schijf. Zo droevig is dat dus volgens mij niet, buiten dat de pc in principe altijd al door de gebruiker aanpasbaar is geweest en het vrij eenvoudig is om zelf een SSD in te bouwen, wat zoals eerder genoemd veelal ook nog goedkoper is.

Het valt zo te zien heel erg mee met het niet aanwezig zijn van solid state opslag bij prefab pc's, je visie is er daarom wat mij betreft eentje van een beetje overdreven. En het zijn over het algemeen ook veelal small formfactor pc's waar je SSD's in kan vinden.

http://tweakers.net/categ...jZ-l72xtlpX9sZTjSPj6quUHw

Plus ook zoals al eerder genoemd is een SSD de eerste jaren voor velen financieel niet aantrekkelijk geweest, het is eigenlijk pas sinds de afgelopen 2 jaar dat ze betaalbaar zijn geworden en daarom ook aantrekkelijker om in dergelijke systemen te bouwen zonder dat het gelijk een flinke meerprijs betekent.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/DT.SYAEH.002

is wat ik zoek, maar dan in een kleinere kast; ook zoiets, die kasten blijven ook maar zo groot, die wil ik niet, maar er is niet veel keuze uit kleine kasten.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Dan maak je gewoon een eigen built ( desnoods met wat advies van dit forum) die helemaal aan jouw eisen voldoet en laat die door azerty, afutre of welk bedrijf dan ook in elkaar zetten. Ik snap echt je probleem niet, is zo opgelost. Open een topic voor je nieuwe built, vul de vragen in, plemp er een best buy guide lijstje in en je krijgt alle advies die je nodig hebt. Vervolgens stuur je dat lijstje naar bijvoorbeeld azerty, betaald 60 euro bovenop de prijs van de componenten en je krijgt het kant en klaar gebouwd thuisgestuurd. Als je 35 euro meer betaald zetten ze er zelfs windows voor je op. Stekker in het stopcontact, aan- knop indrukken en gaan!

[ Voor 47% gewijzigd door Philpend op 03-11-2015 13:08 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je klein wilt dan koop je toch een intel nuc of gigabyte Brix :s

Verder beginnen steeds meer mensen te begrijpen dat een SSD van €90 de moeite waard is.
Alleen kijken de beste mensen nog steeds naar de prijs, scheelt toch weer 10%

En niet gamers halen meestal gewoon laptop en daar is denk aardig wat aanbod met SSD

[ Voor 65% gewijzigd door brid op 03-11-2015 13:09 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:57:

is wat ik zoek, maar dan in een kleinere kast; ook zoiets, die kasten blijven ook maar zo groot, die wil ik niet, maar er is niet veel keuze uit kleine kasten.
Ook een stelling die niet juist is... volg bijvoorbeeld de link die ik eerder heb gegeven maar eens, dat zijn allemaal kleine systemen, dat betreft toch 260 uitvoeringen en dat zijn alleen de uitvoeringen die in de pricewatch vermeld staan. Uiteraard is de ene kleiner dan de ander, maar wat vind jij 'klein'?

Een andere mogelijkheid is om naar laptops te kijken, of misschien zelfs een tablet.

Maar je vraagstelling is ook wel erg vaag, want wat wil je precies qua hardware en wat vind je acceptabel qua afmetingen? Enige wat we weten is dat er een SSD in moeten zitten en dat het 'klein' moet zijn, waarbij dat laatste ook nog best subjectief is.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:01
De hele TS is gewoon ondermaats.
Wat is het budget, wat zijn de eisen, wat wil je er mee gaan doen?

Beantwoord die vragen eerst eens en dan kunnen we gericht antwoorden.

[ Voor 70% gewijzigd door Arjant2 op 03-11-2015 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:08:
De hele TS is gewoon ondermaats.
Wat is het budget, wat zijn de eisen,
wat wil je er mee gaan doen?

Beantwoord die vragen eerst eens en dan kunnen we gericht antwoorden.
Ik wil er graag mijn auto mee besturen. Altijd dat bijdehante gedoe, daar koop ik niks voor.

Wat gaat jou het aan hoeveel dat ding mag kosten, de belastingdienst zit overal.

Verwijderd

Topicstarter
Ook nog een mogelijkheid is een laptop, en daar een keyboard en muis en groot scherm op aansluiten. Ik heb daar geen ervaring mee, valt daar mee te werken?

Ik doe er niet zoveel bijzonders mee, behalve HD-video, dat laat de computer vastlopen. Is een laptop geschikt voor hd-video bewerking met een programma zoals Premiere?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Philpend schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:01:
Dan maak je gewoon een eigen built ( desnoods met wat advies van dit forum) die helemaal aan jouw eisen voldoet en laat die door azerty, afutre of welk bedrijf dan ook in elkaar zetten. Ik snap echt je probleem niet, is zo opgelost. Open een topic voor je nieuwe built, vul de vragen in, plemp er een best buy guide lijstje in en je krijgt alle advies die je nodig hebt. Vervolgens stuur je dat lijstje naar bijvoorbeeld azerty, betaald 60 euro bovenop de prijs van de componenten en je krijgt het kant en klaar gebouwd thuisgestuurd. Als je 35 euro meer betaald zetten ze er zelfs windows voor je op. Stekker in het stopcontact, aan- knop indrukken en gaan!
Als ik storing krijg wat kost dan een reparatie door Azerty?

Dat wordt mij te ingewikkeld.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:35:
Ik wil er graag mijn auto mee besturen. Altijd dat bijdehante gedoe, daar koop ik niks voor.
Je komt hier toch voor advies? Dan moet je ook wel vertellen wat je met de PC wil gaan doen en wat daarbij jouw eisen en wensen zijn. Anders kunnen we jou niet adviseren.
Wat gaat jou het aan hoeveel dat ding mag kosten, de belastingdienst zit overal.
Tja, met zo'n toon zul je geen bruikbare adviezen krijgen, ben ik bang. Natuurlijk is een budget ook belangrijk om te weten, want dan weten we waar de grens - financieel gezien - ligt.
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:47:
Als ik storing krijg wat kost dan een reparatie door Azerty?
Binnen de garantie termijn kost het je niets.
Dat wordt mij te ingewikkeld.
En jij denkt, dat een andere winkel dit niet kan hebben? :? Is natuurlijk ook onzin, met elke winkel, elk merk of product kun je hiermee te maken gaan krijgen. Dat zou dan dus betekenen dat het je altijd te ingewikkeld is en doe je er wellicht verstandiger aan, om maar helemaal niets te kopen, kost het je niets ook en is het niet ingewikkeld.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:51:
[...]
Je komt hier toch voor advies? Dan moet je ook wel vertellen wat je met de PC wil gaan doen en wat daarbij jouw eisen en wensen zijn. Anders kunnen we jou niet adviseren.
[...]
Tja, met zo'n toon zul je geen bruikbare adviezen krijgen, ben ik bang. Natuurlijk is een budget ook belangrijk om te weten, want dan weten we waar de grens - financieel gezien - ligt.
[...]
Binnen de garantie termijn kost het je niets.

[...]
En jij denkt, dat een andere winkel dit niet kan hebben? :? Is natuurlijk ook onzin, met elke winkel, elk merk of product kun je hiermee te maken gaan krijgen. Dat zou dan dus betekenen dat het je altijd te ingewikkeld is en doe je er wellicht verstandiger aan, om maar helemaal niets te kopen, kost het je niets ook en is het niet ingewikkeld.
Als dat je advies is kan je beter niet reageren.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:35:
[...]

Dat zijn de regels van dit forum. Als die je niet bevallen dan kan je je heil ergens anders zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Lenovo ThinkCentre E73 (10DU0014MH)

is dit wat , of toch te licht om hd-video te bewerken?

ik zoek geen apparaat wat 6 uur draait voor 1 uur video.

Verwijderd

Topicstarter
Arjant2 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:01:
[...]

Dat zijn de regels van dit forum. Als die je niet bevallen dan kan je je heil ergens anders zoeken.
Och de forum regels zijn dus zo, dat je iedereen liever laat ophoepelen, zeg dat dan, zielig mannetje.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer opvallend de snelheid van reacties, maar je heb er helemaal niks aan. Ik ga wel naar Dynabyte.

De goedwillenden dank ik voor hun advies.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44
Er is zoveel mis met jou en dit topic, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Veel plezier bij de Dynabyte, ga die mensen daar maar terroriseren, die krijgen ervoor betaald.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
cursus klantvriendelijkheid, 1 dag à €800, daar moet je beginnen chaoscontrol.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44
Moest jij niet weg?

Inventaris - Koop mijn meuk!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:57:

Maar je zit op tweakers? Ik begrijp het probleem totaal niet helaas...
Je wilt een speciaal iets kant en klaar ( die logica is al onlogische :D ) met bepaalde eisen..

Waarom denk je dat 99% van de mensen op deze site zelf een pc in elkaar zetten?
1. goedkoper
2. alles naar wens
3. (meestal) beter.

Jij wilt waarschijnlijk iets waar bijna geen vraag naar is, dus dan rest er 1 optie: zelf een kleine case bestellen, ssd-tje erbij en klaar.
What's the problem??

kant en klaar is leuk voor 2 doelgroepen:
1. mensen die geen verstand ervan hebben en gewoon een werkende computer willen om te internetten
2. mensen die veel geld te besteden hebben en gewoon kant en klaar een goede pc willen

Indien je speciale eisen hebt, dan zul je het zelf moeten samen stellen of flink veel geld neertellen en bijv naar dell.com gaan en daar een pc door hun laten samenstellen.
Hou er wel rekening mee dat je bij dell veelal bijna 2x zoveel betaald dan wanneer je het zelf doet.

Echter klopt je titel gewoonweg niet, aangezien een desktop met ssd totaal niet dun gezaaid is en juist steeds meer in trek is ( bij elke fabrikant ).

[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 04-11-2015 10:17 ]

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:34
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:09:
cursus klantvriendelijkheid, 1 dag à €800, daar moet je beginnen chaoscontrol.
Hmm, aangezien jezelf blijkbaar als klant ziet van dit forum, betekent dat dat we je dus ook geld mogen rekenen voor alle goede adviezen die je al gekregen hebt?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:01:
Als dat je advies is kan je beter niet reageren.
Het zijn gewoon de regels van dit subforum, waar ook jij je aan te houden hebt. ;) Maar inderdaad, ik kan mijn tijd beter besteden dan jouw vraag te beantwoorden (en dat zouden meerderen moeten doen, eigenlijk). Probeer ook wat meer je berichten te bewerken ipv je topic te kicken, dat wordt als onprettig ervaren, vandaar ook die waarschuwing boven de quickreply als je zelf als laatste gereageerd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2015 10:20 ]

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

@UiterstGeheim, de regels kan je lezen op DAA beleid.

Een minimum aan eigen inzet wordt hier gevraagd omdat je advies/hulp vraagt. Als je wilt dat alles voor jou gedaan wordt, dan ga je best naar een winkel. Die mensen worden er voor betaald.

Iedereen die hier actief is, doet dit vrijwillig.

Als de reacties je hier niet aanstaan, dan ben je vrij om niet meer terug te komen. Het niveau van je reacties is Tweakers onwaardig.
In deze gevallen is mijn motto dan ook: hoe minder zielen, hoe meer vreugd.

• broodplank
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
@UiterstGeheim:

"Wat gaat jou het aan hoeveel dat ding mag kosten, de belastingdienst zit overal"

Wat een belachelijk antwoord, wil je nou geholpen worden of niet..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Goed, dit topic is helemaal ontspoort, dus een slotje.

@iedereen, laat de opmerkingen voor wat betreft de kwaliteit van het topic achterwege. Er is een mooie topicreport knop die je daarvoor kan gebruiken.

@UiterstGeheim, welkom op Tweakers! Je merkt, iedereen is hier heel eager om je te helpen, maar verwacht daarbij wél dat je als poster een aantal simpele regels gelezen hebt. Het is geen probleem als je die in eerste instantie niet gevonden hebt, maar als je er op gewezen ben, zou het duidelijk moeten zijn :).

We gaan hier uit van een vast template om iedereen zo goed en makkelijk mogelijk te kunnen helpen. Jammer dat dat punt niet over is gekomen, we doen het niet voor niets! Zie hiervoor ook Nieuw: topic templates.

Afijn, dit topic is niet meer te redden, vandaar het slotje. Je staat je uiteraard vrij om een nieuw topic te openen wat wel voldoet aan DAA beleid.

Succes!

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 04-11-2015 11:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.