Goedemorgen Tweakers,
Sinds een dag of 4 begint (ik vermoed) mijn videokaart langzaam dood te gaan.
Situatie:
Ik kan hem gamen zonder issues (Counter Strike Global Offensive / Payday2) maar zodra ik in de game ALT -TAB of 1 van de games afsluit crasht of de NVIDIA driver. Er komt dus een ballon/popup met Nvidia stuurprogramma reageert niet meer / of is gecrashed, maar is hersteld. Daarnaast komt het ook wel eens voor dat mijn beeld gewoon weg valt tot "No Signal" en het mooie oranje lampje op je monitor. Vervolgens hard reset en ik kan daarna weer fijn verder gamen. Het is ook 1 of 2 keer voorgekomen dat ik soort artifacts krijg en een systeem freeze.
Dit gebeurd zover ik weet alleen na het gamen of tijdens het alt tabben wanneer ik in een game zit.
Wat heb ik zelf al gedaan?
Nieuwste NVIDIA Driver -> Zelfde issues
1 Oudere versie -> Zelfde issues
Ruim 3maanden oude driver -> Zelfde issues
Dit is allemaal met een 'Schone" installatie uitgevoerd (dit is een optie tijden de NVIDIA installatie)
Openstaand idee : Update Win8 naar Win10??
Mijn Spec's
Intel i5 4670K (Geen OC)
MSI Geforce GTX760 2GB
8GB Ram
Mobob Asus (weet model niet meer atm
)
Windows 8.1 x64
Helaas heb ik geen tweede videokaart om hardware defect uit te sluiten, maar wellicht herkennen jullie dit!
Alvast bedankt voor het meedenken
Sinds een dag of 4 begint (ik vermoed) mijn videokaart langzaam dood te gaan.
Situatie:
Ik kan hem gamen zonder issues (Counter Strike Global Offensive / Payday2) maar zodra ik in de game ALT -TAB of 1 van de games afsluit crasht of de NVIDIA driver. Er komt dus een ballon/popup met Nvidia stuurprogramma reageert niet meer / of is gecrashed, maar is hersteld. Daarnaast komt het ook wel eens voor dat mijn beeld gewoon weg valt tot "No Signal" en het mooie oranje lampje op je monitor. Vervolgens hard reset en ik kan daarna weer fijn verder gamen. Het is ook 1 of 2 keer voorgekomen dat ik soort artifacts krijg en een systeem freeze.
Dit gebeurd zover ik weet alleen na het gamen of tijdens het alt tabben wanneer ik in een game zit.
Wat heb ik zelf al gedaan?
Nieuwste NVIDIA Driver -> Zelfde issues
1 Oudere versie -> Zelfde issues
Ruim 3maanden oude driver -> Zelfde issues
Dit is allemaal met een 'Schone" installatie uitgevoerd (dit is een optie tijden de NVIDIA installatie)
Openstaand idee : Update Win8 naar Win10??
Mijn Spec's
Intel i5 4670K (Geen OC)
MSI Geforce GTX760 2GB
8GB Ram
Mobob Asus (weet model niet meer atm
Windows 8.1 x64
Helaas heb ik geen tweede videokaart om hardware defect uit te sluiten, maar wellicht herkennen jullie dit!
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin