Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik zoek een?
Tablet ter vervanging van een iPod touch.

Wat is je budget?
Max €350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat moet mijn 3-jaar oude iPod touch 4 vervangen. Een van de doelen is om muziek via Spotify te streamen, verder het normale "browse" werk. Afspelen van muziek gaat via een docking station

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy tab S2 8"

Welke vragen heb je hier nog over?
Het viel me tegen hoe snel Spotify niet meer goed functioneerde op de iPod. Deze kan nieuwere iOS-versies niet meer draaien, maar de laatste versies van Spotify voor de iPod werken niet goed op de huidige versie. Ik wel een apparaat dat de komende jaren in elk geval Spotify nog probleemloos kan draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door _Peter2_ op 03-11-2015 10:52 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
De Samsung lijkt een goede keuze, door zijn 3GB intern geheugen moet het langer alerlei apps kunnen draaien, ook als ze slecht gebouwd zijn en veel geheugen eten.
Software updates zullen niet zo lang zijn als bij een iPad, maar voor Spotify gebruik heb je die eigenlijk ook niet nodig. Wel voor allerlei ander gebruik zijn met name beveiligingsupdates erg handig, maa je kunt dan ook kiezen voor een alternatieve mail en browser app die wel geupdate worden en de standaard apps niet gebruiken, dan kom je een heel eind met beveiligingsupdates e.d. op het grootste risico gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat tablet betreft, zou ik nooit afwijken van een iPad; ik gebruik zelf een Android telefoon en een Windows PC, maar als het om tablets gaat is de iPad de enige serieuze contender. Waar Android op het gebied van telefoon apps nog wel kan concurreren met Apple, geldt dit helemaal niet voor tablets. Google heeft dit jaar niet eens een echte Nexus-tablet getoond (alleen de Pixel C). Dat Google na de twee Nexus 7's en Nexus 9 geen nieuwe tablets heeft aangekondigd, maar Android als tablet-os, dus een onzeker iets (ja, ook Apple heeft geen opvolger gepresenteerd van de iPad Air 2, maar er is wel een iPad Pro aangekondigd). Dus mijn advies is; blijf weg van Android als tablet-os, je kan mogelijk voor de Surface-serie van Microsoft gaan, maar neem hier alleen de X86 variant van, want de ARM-varianten zijn eigenlijk al doodverklaard.

Jouw opties in mijn ogen zijn, dus een oudere of refurbised of tweehands iPad. Of je moet eens kijken of je een oudere en dus goedkopere Surface.

Leuk weetje over Samsung software het RAM-management is verschrikkelijk; Samsung heeft blijkbaar de memo niet ontvangen hoe er in Linux om wordt gegaan met RAM en Samsung heeft deze daarom veel te agressief ingesteld. Er zijn voldoende videos te vinden waar de Note 5/S6 EDGE+ (met 4GB RAM) nog moeite hebben om redelijk te multitasken. Verkijk je dus niet puur en alleen op de specs, aangezien Samsung hier blijkbaar niet mee om kan gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door moh.moh op 03-11-2015 23:56 ]