Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met sites als Coursera die gratis delen van studies aanbieden online. Zelf heb ik een interessante cursus op het oog met een aantal delen: 'The "Cybersecurity" Specialization' via de Universiteit van Maryland.
Ik kan deze delen op zich gratis doorlopen en zo mijn kennis wat bijspijkeren ( Ik heb geen illusie overigens dat het heel erg zwaar de diepte in zal gaan ). Maar nu bieden ze ook een 'signature track' aan wat een soort van eigen certificaat is als bijwijs van het doorlopen van het geheel met een extra deel wat een soort van practicum is.
De kosten hiervan zijn 250$. Nu ben ik op zich bereid te betalen voor een goede cursus, maar ik vraag me af wat de waarde hier verder van is. Zelf stellen ze dat je het bv op LinkedIn kan delen, en dat je een officieel bewijs krijgt dat je geheel hebt doorlopen. Maar verder zijn dit soort zaken niet erkend bij andere instellingen ( is voor mij ook niet noodzakelijk trouwens ) . Op Skilledup staat een artikel over de waarde.
Waar ik benieuwd naar ben in dit topic is :
- Ervaringen van Tweakers in de praktijk (iemand dit ooit gedaan?)
- Hoe werkgevers hier tegenover staan
- Wat de toegevoegde waarde is ( of niet ) in jullie perspectief.
Ik kan deze delen op zich gratis doorlopen en zo mijn kennis wat bijspijkeren ( Ik heb geen illusie overigens dat het heel erg zwaar de diepte in zal gaan ). Maar nu bieden ze ook een 'signature track' aan wat een soort van eigen certificaat is als bijwijs van het doorlopen van het geheel met een extra deel wat een soort van practicum is.
De kosten hiervan zijn 250$. Nu ben ik op zich bereid te betalen voor een goede cursus, maar ik vraag me af wat de waarde hier verder van is. Zelf stellen ze dat je het bv op LinkedIn kan delen, en dat je een officieel bewijs krijgt dat je geheel hebt doorlopen. Maar verder zijn dit soort zaken niet erkend bij andere instellingen ( is voor mij ook niet noodzakelijk trouwens ) . Op Skilledup staat een artikel over de waarde.
Waar ik benieuwd naar ben in dit topic is :
- Ervaringen van Tweakers in de praktijk (iemand dit ooit gedaan?)
- Hoe werkgevers hier tegenover staan
- Wat de toegevoegde waarde is ( of niet ) in jullie perspectief.
[Voor 4% gewijzigd door Basszje op 03-11-2015 10:38]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.