[LCD] 4K-topper onder de 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sinds ongeveer een maand ben ik flink aan het rondneuzen naar een nieuwe TV. Ik heb nu nog een Samsung UE32EH6030, maar daar wil ik vanaf. Van de een op de andere dag is de beeldkwaliteit van deze tv sterk afgenomen. De beelden zijn scherp, maar er zit een blauwe waas overheen. Helaas zit ik buiten de garantieperiode.

Zoals altijd heb ik eerst op internet lopen speuren. Omdat ik een negatieve ervaring met Samsung heb, ben ik geneigd om niet weer voor een Samsung te gaan. Onzin of komt het vaker voor? Samsung is een grote speler in de markt, maar dat wil niet altijd wat zeggen. Ikzelf heb een LG G4 waar ik erg blij mee ben en je maakt mij niet blij met een Samsung S6. Geen SD-kaart slot bijvoorbeeld.
Na lang zoeken heb ik inmiddels de volgende type TV's gevonden:
- Sony KD-43X8305C (http://www.whathifi.com/sony/kd-43x8305c/review)
- Panasonic TX-40CX680B (http://www.techradar.com/...x-40cx680b-1297465/review)
- Sony KD43X830SC (http://www.mediamarkt.nl/...9,2038773.html?langId=-11)

De eerste twee vond ik via internet, de andere heb ik bezichtigd in de Mediamarkt. Daar heb ik veel TV's vergeleken. Je word er bijna krankjorum van, al die formaten en verschillende TV's. De medewerkers bij Mediamarkt gaven ook aan dat Samsung niet per definitie het beste merk ik. De 1 had een voorkeur voor LG, de ander voor Sony. Wel opvallend dat er weinig Panasonic TV's te vinden waren.

Veel tekst, maar wat zijn mijn exacte wensen? Hieronder wat ik met name ga kijken/doen op de nieuwe tv:
- Netflix kijken
- Films en programma's kijken op TV, maar zeker ook voetbal en NBA (framerate belangrijk)
- Gamen. Ik heb een PS4
- Blue Ray DVD's

Qua uitgangen hoeft het niet spectaculair te zijn. Drie of 4 HDMI-uitgangen zijn voorlopig voldoende.
Ik vind het overigens wel heel belangrijk dat het 'echt' 4K is en geen instapper of iets dergelijks. De TV moet minimaal 4/5 jaar mee kunnen gaan, zonder dat ik tegen problemen ga aanlopen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen in de zoektocht naar de perfecte TV van onder de 1000 euro voor in de woonkamer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om te beginnen met het doornemen van diverse televisie aankoopadviestopics op het forum. Die zijn er echt tientallen voorbij gekomen dus daar zou je al erg veel informatie kunnen halen. Daar zou je o.a. kunnen lezen dat de 4K-wens met de schermformaten die je voor ogen hebt een meerwaarde kunnen hebben wanneer je op maximaal 1,5 meter van de tv gaat zitten. Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Daarnaast staat deze ontwikkeling nog redelijk in de kinderschoenen en is er nog veel onzeker. Reken er dus maar niet op dat je iets future-proofs zult kopen. Aangezien je ook op het toestel wil gaan gamen, zou ik je adviseren om je focus te leggen op een toestel met een lage input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
JackL89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:36:
Ik heb nu nog een Samsung UE32EH6030, maar daar wil ik vanaf. Van de een op de andere dag is de beeldkwaliteit van deze tv sterk afgenomen. De beelden zijn scherp, maar er zit een blauwe waas overheen. Helaas zit ik buiten de garantieperiode.
Toestel kan niet ouder dan 3 jaar zijn en daar heb je dus nog gewoon garantie op. Contact opnemen met de verkoper - niet de fabrikant - en garantie claimen op het toestel. In Nederland heb je immers garantie op de verwachte levensduur van een apparaat en die is op een dergelijke televisie toch wel even net wat langer dan 2 jaar zoals veel bedrijven stellen dat je garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dit ligt dan net boven het budget eigenlijk, maar is zeker een optie. Goede tip, ga ik onthouden. Wellicht dat de prijs nog zal dalen binnenkort. :9
Dimens schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:30:
[...]

Toestel kan niet ouder dan 3 jaar zijn en daar heb je dus nog gewoon garantie op. Contact opnemen met de verkoper - niet de fabrikant - en garantie claimen op het toestel. In Nederland heb je immers garantie op de verwachte levensduur van een apparaat en die is op een dergelijke televisie toch wel even net wat langer dan 2 jaar zoals veel bedrijven stellen dat je garantie hebt.
Dan ga ik morgen gelijk contact opnemen met Bol.com, thanks! Bij Samsung konden ze niks voor me betekenen. Resetten etc werkte niet. Hopelijk valt er nog wat uit te halen.
S1NN3D schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:03:
Ik zou je adviseren om te beginnen met het doornemen van diverse televisie aankoopadviestopics op het forum. Die zijn er echt tientallen voorbij gekomen dus daar zou je al erg veel informatie kunnen halen. Daar zou je o.a. kunnen lezen dat de 4K-wens met de schermformaten die je voor ogen hebt een meerwaarde kunnen hebben wanneer je op maximaal 1,5 meter van de tv gaat zitten. Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Daarnaast staat deze ontwikkeling nog redelijk in de kinderschoenen en is er nog veel onzeker. Reken er dus maar niet op dat je iets future-proofs zult kopen. Aangezien je ook op het toestel wil gaan gamen, zou ik je adviseren om je focus te leggen op een toestel met een lage input lag.
Ik ga het hier ook nog eens uitpluizen, bedankt voor de tip! Lage imputlag gaat niet ten koste van andere dingen of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

apis29 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:48:
Die reviews zijn niet van hetzelfde model ;) ...
wel van de zelfde serie..namelijk de X85C.....in die reviews wordt vaak ook ingegaan op de gehele lijn waarin de verschillende modellen zich bevinden..

oeps.......dikke misser.........de TV die ik linkte is niet van de X85c serie maar de 2014 B versie.
JackL89 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:20:

Dit ligt dan net boven het budget eigenlijk, maar is zeker een optie. Goede tip, ga ik onthouden. Wellicht dat de prijs nog zal dalen binnenkort. :9
ja, die 35 euro op een rug...........ik dacht ik zet hem er maar bij. :)

zie boven.....ik linkte de verkeerde reviews omdat ik dacht dat het om die 2015 C serie ging:

hier is een review van een 55er http://4k.com/tv/review-s...k-tv-triluminous-display/

staat mij bij dat de 2014 versie gebruik maken van IPS beeldschermen en de 2015 VA panelen. Beide hebben hun voor- en nadelen

[ Voor 49% gewijzigd door Fraggert op 04-11-2015 11:09 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Fraggert schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:37:
[...]

wel van de zelfde serie..namelijk de X85C.....in die reviews wordt vaak ook ingegaan op de gehele lijn waarin de verschillende modellen zich bevinden..

oeps.......dikke misser.........de TV die ik linkte is niet van de X85c serie maar de 2014 B versie.

[...]

ja, die 35 euro op een rug...........ik dacht ik zet hem er maar bij. :)

zie boven.....ik linkte de verkeerde reviews omdat ik dacht dat het om die 2015 C serie ging:

hier is een review van een 55er http://4k.com/tv/review-s...k-tv-triluminous-display/

staat mij bij dat de 2014 versie gebruik maken van IPS beeldschermen en de 2015 VA panelen. Beide hebben hun voor- en nadelen
Sony x83 is ips. X85 is VA
Pagina: 1