Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:36
Hallo mede-Tweakers,

Ik heb een vraag over de airflow van Corsair Obsidian 450D.
Graag wil ik de standaard fans van mijn pc vervangen door fans die stiller zijn.
Ik zat zelf te denken aan de fans van Noctua, omdat veel mensen er enthousiast over zijn.
Bovenin de kast bevindt zich een 280 MM radiator van mijn corsair H110i GT.
Deze verplaatst de lucht van buiten naar binnen in een push opstelling.(zie foto)

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Alvast bedankt,

Thijs

airflow + fans layout(fans in het lichtgrijs zijn niet aanwezig)
https://www.dropbox.com/s...20450D%20airflow.PNG?dl=0

[ Voor 14% gewijzigd door SiLVaH op 03-11-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:44
ik zou de fans omdraaien. je wil de warmte uit de kast niet in de kast.

als ik je plaatje bekijk heb je zwaar overdruk. dit kan goed zijn. maar kan ook je airflow verstoren.

de top rad omdraaien zal al een hoop veranderen. en wat gebeurt er als je de fans langzamer laat lopen?
het temp verschil tussen 40% en 100% snelheid is enkele graden. maar produceert veel meer geluid.

heb je ze direct op je psu aangesloten? of gaan ze via je mobo? als ze via je mobo gaan laat ze eens via fanspeed langzamer draaien. heb je er geen ruimte voor zou ik eerder in een fan hub/controller investeren als andere fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiLVaH
loki504 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:42:
ik zou de fans omdraaien. je wil de warmte uit de kast niet in de kast.

als ik je plaatje bekijk heb je zwaar overdruk. dit kan goed zijn. maar kan ook je airflow verstoren.

de top rad omdraaien zal al een hoop veranderen. en wat gebeurt er als je de fans langzamer laat lopen?
het temp verschil tussen 40% en 100% snelheid is enkele graden. maar produceert veel meer geluid.

heb je ze direct op je psu aangesloten? of gaan ze via je mobo? als ze via je mobo gaan laat ze eens via fanspeed langzamer draaien. heb je er geen ruimte voor zou ik eerder in een fan hub/controller investeren als andere fans.
Bedankt voor de feedback.
Ik ga het vanavond maar even omdraaien.
De fans zijn direct aangesloten op mijn moederbord.
Heb jij ook nog fans die je aanraad om te gebruiken met een radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ik gebruik op de radiator gewoon de standaard fans van NZXT.

Voor alle andere fans in mijn systeem heb ik Noctuas, die bevallen me bijzonder goed. Erg stil, en makkelijk te tunen met bijgeleverde LNA en ULNA ((ultra) low noise adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiLVaH
poljaap1984 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:58:
Ik gebruik op de radiator gewoon de standaard fans van NZXT.

Voor alle andere fans in mijn systeem heb ik Noctuas, die bevallen me bijzonder goed. Erg stil, en makkelijk te tunen met bijgeleverde LNA en ULNA ((ultra) low noise adapter).
bedankt poljaap1984
Over welke Noctuas heb jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ik gebruik kleine 60mm FLX fans, die houd ik lekker stil met de LNA, verder heb ik 92mm en 120mm PWM fans. Op volle snelheid hoor je die wel, maar als ze gewoon idle draaien zijn ze stil. Dan moet je je oor ernaast houden (5 cm) om ze te horen.

Ze zijn helaas wel wat aan de dure kant.
Pagina: 1