Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06 12:12
Het abonnement van mijn Nexus 5 liep af, dus het was tijd voor een nieuwe telefoon. Omdat de Nexus 5X behoorlijk tegenviel in de reviews en ik de Galaxy S6 32GB met een gunstig abonnement kon krijgen heb ik besloten voor de Galaxy S6 te gaan.

De nieuwe telefoon
De Galaxy S6 kwam vanavond binnen en bij het uit de doos halen voelde hij gelijk heel degelijk. Echter bij het aanzetten was het toch wel een hele grote teleurstelling. Ik wist dat de S6 nog draaide op Lollipop met Touchwiz eroverheen, maar het verschil met mijn vertrouwde Nexus 5 was toch wel meer dan verwacht. De fysieke homeknop vond ik vrij vervelend en de vingerafdrukscanner werkte wel prettig, maar niet razendsnel, maar vooral mis ik de Android van mijn Nexus 5. Als zodanig voelde hij meer als een downgrade dan als een upgrade, ondanks dat het scherm verbluffend is en de camera schitterende foto's maakt.

Het dilemma
De vraag is nu of ik de S6 niet alsnog moet terug sturen (wat moet kunnen met de Wet Verkoop op Afstand?) en een Nexus 5X moet halen. Als ik de totale abonnementskosten uitreken voor beide toestellen met hetzelfde abonnement over 2 jaar is de Nexus 5X 32GB €125 goedkoper (met de huidige aanbieding van T-Mobile).

Wat doe ik met mijn smartphone?
Ik gebruik mijn smartphone heel de dag door voor whatsappen en internetten. Verder maak ik behoorlijk veel foto's en luister ik veel muziek (via headset of externe speakers). Omdat ik hem erg vaak laat vallen heb ik er standaard een hoesje omheen zitten (daardoor leeft mijn Nexus 5 nog steeds, wonder boven wonder).

Ik gebruik mijn smartphone niet voor films en gamen, gebruik nooit NFC, ga niet betalen met mijn smartphone (want daar heb ik al een draadloze pinpas voor) en laadt hem nooit draadloos op.

Advies?
Zo hoop ik voldoende informatie te hebben gegeven over mijn situatie. Is het gewoon een kwestie van even wennen aan de Galaxy S6 of kan ik toch beter ruilen voor de Nexus 5X? Jullie input zou zeer gewaardeerd worden, want ik weet het zelf nu even niet!

Alvast heel erg bedankt,
Wouter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik gebruik mijn smartphone niet voor films en gamen, gebruik nooit NFC, ga niet betalen met mijn smartphone (want daar heb ik al een draadloze pinpas voor) en laadt hem nooit draadloos op.
Waarom heb je dan zo'n dure telefoon? 8)7 :?
Ik heb zelf een Moto G, maar dat vind je toch maar een achteruitgang vooral bij camera's.

Dus eigenlijk zoek je een smartphone met goede camera? :)
Maar die heb je al in huis. _O-

Het schone android van Nexus is natuurlijk toekomstbestendiger qua updates dan van Samsung. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 03-11-2015 01:33 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 14:57
Hoe beviel de nexus 5?

Goed > gewoon weer de nexus nemen!

Slecht > ook gewoon weer de nexus nemen!

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dan een Moto G ook een prima optie lijkt. Zo goed als stock Android, niet te duur en aardige specificaties.

Het probleem met Touchwiz en andere schillen heb ik ook, ik heb het liefste de software zoals Google het heeft bedacht.

Als je geen goedkoper toestel wilt zou ik inderdaad gaan voor de Nexus 5X. Schijnt erg goede foto's te maken, snelle updates en in lijn met de vorige Nexus.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07 13:11
NickMetus schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:01:
Hoe beviel de nexus 5?

Goed > gewoon weer de nexus nemen!

Slecht > ook gewoon weer de nexus nemen!

Succes met je keuze
Goed beargumenteert, +1!

Ontopic: Heb je de OnePlus X al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
Ja, heb het toestel nog niet in handen gehad. Dus daar kan ik niet over oordelen. Maar het zal ongetwijfeld een uitstekend toestel zijn.met 4G t.o.v. Zijn voorganger.

Mijn Nexus komt morgen binnen, zal laten weten hoe die is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 22:39
Volgens mij kun je geen beroep meer doen op "wet koop op afstand" wanneer je het toestel al in gebruik hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 10:32
HetGezegde schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:24:
Volgens mij kun je geen beroep meer doen op "wet koop op afstand" wanneer je het toestel al in gebruik hebt genomen.
Je mag een product wel testen, 'in gebruik genomen' een erg ruim begrip. De wet koop op afstand is in deze heel goed voor de consument, ik zou me daar dus geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:37
Heb je al geprobeert om een andere launcher er op te zetten voor de "stock" ervaring?
Google Play: Google Now Launcher
En een launcher review:
http://www.techradar.com/...charge-your-phone-1231553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickMetus
Ik heb de Nexus 5x ontvangen. Het is een geweldig toestel! Werkt soepel en beschikt over de google now launcher die ik ook op mijn Sony z3 gebruikte.

Ik raad je dan ook de 32 GB versie aan.

Groet,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06 12:12
Heel erg bedankt voor alle reacties! Eigenlijk was de opmerking "Hoe beviel de Nexus 5?" alles wat ik nodig had, want die is gewoon heel erg goed bevallen. Daarop besloten te gaan voor de Nexus 5X. Snap ook nog steeds niet precies waarom ik in eerste instantie de S6 heb besteld.

Hoe dan ook, retour sturen van de Galaxy S6 is soepel en vlot verlopen en zojuist de Nexus 5X 32GB binnen gekregen. Ik zal nog laten weten hoe deze bevalt!
Pagina: 1