Hardware overzetten naar nieuwe pc kast

Pagina: 1
Acties:

• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02-2025
Beste

Ik heb een nieuwe PC kast gekocht als eerste stap naar mijn nieuwe pc. Nu heb ik alle oude onderdelen overgezet naar deze nieuwe kast. Moederbord, CPU, GPU, ram, HD, alles zeg maar.

Als ik hem nu opstart kan ik de bios niet in omdat hij op het splashscreen (moederbord beeldscherm) blijft hangen.

Iemand hier een oplossing voor?

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28

Ron

beste guy,

allereerst is dit het casemodding forum, het lijkt me hier niet heel gepast :)

om op je vraag terug te komen: dit kan door een aantal dingen komen.
heb je alle schroefjes aangedraaid? op hogere frequenties kan dit nog wel eens problemen veroorzaken.
ook kan het handig zijn om je Cmos batterij er eens uit te halen en een nieuwe er in te zetten, zo flush je al je user settings uit het bios.
om welke hardware gaat het?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

En natuurlijk de meest gemaakte fout: de afstandsbusjes/spacers die achter je moederbord zitten: toevallig eentje teveel? Ze hoeven er niet allemaal in ;)

• guybruggemann
Ik heb niks aangepast aan mijn hardware, eerst draaide het gewoon... het gaat om:

Gigabyte X58A - GD65
Intel i7 4450
ATI Radeon 5770 (2x)
12 GB RAM

Thanks!

PS: Wist niet precies in welk topic ik het most plaatsen

[ Voor 15% gewijzigd door guybruggemann op 03-11-2015 01:27 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Zitten de juiste hoeveelheid spacers in de juiste locaties achter het moederbord? Ja of nee.

• guybruggemann
Ik moet eerlijk opbiechten dat ik niet de meest slimme tweaker ben. Aangezien ik niet in bezit ben van een schroevendraaier, deze is namelijk lang geleden verdwenen op een plek, waar absoluut geen schroef wordt aangedraaid. Dit heeft geresulteerd in het feit dat ik al mijn hardware, vermoedelijk goed aangesloten, totaal niet vast heb weten te maken. Aangezien dit ook werd aangegeven als een mogelijk probleem ga ik er gemakshalve vanuit dat ik morgen even een schroevendraaier moet kopen bij louche pieter.

[ Voor 18% gewijzigd door guybruggemann op 03-11-2015 02:55 ]

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-01 22:46
Als er geen ruimte tussen het moederbord en de backplate heeft gezeten, dan kun je in elk geval je moederbord afschrijven.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02 17:22
Niet heel lullig bedoeld, maar kun je niet beter volgende keer even vragen of iemand je wilt helpen? Zo sloop je onnodig je hardware.

Een schroevendraaier is toch wel een MUST wil je een PC bouwen.

• guybruggemann
Ik heb inmiddels een heuse schroevendraaier set bij de Action weten te bemachtigen. Ik heb alles aangedraaid maar het probleem blijft aan. Om even volledig te zijn ik heb 9 spacers aan mijn moederbord. Ik heb de Cmos batterij inmiddels ook al gecleard.

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 20:07
Heb je de batterij vervangen door een kwaliteit batterij? Geen goedkoop merk aan te raden ivm lekken. En er komen ook geen spacers tegen het moederbord aan op plekken waar dus geen gaten zitten, en dus kortsluiting kan komen? Heb je het allemaal overgeplaatst op vloerbedekking?

Ik heb zelf al eens een moederbord gesloopt omdat ik niet wist dat statische elektriciteit schade kan geven aan moederborden. Spontaan deed mijn pci lane het niet meer, nooit geweten hoe dat kwam totdat ik dat een keer hoorde van een kennis.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19
Kijken of de gaten van het moederbord corresponderen met de spacers. Heb je meer spacers dan gaten dan raakt de behuizing het moederbord aan en dit kan voor kortsluiting zorgen.

Is dit niet het geval? Misschien heb je met statische elektriciteit iets gesloopt. Maar ik zou als 2e stap deze guide doornemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Even alleen je mobo + 1 reepje geheugen + cpu testen en zo uitbreiden om te kijken of hij doorstart of niet.

• guybruggemann
No worries met kortsluiting etc. Daar let ik wel op.
Denk dat ik met mijn domme hoofd gewoon niet recht die schroeven op de spacers erin gedraaid heb. Dat resulteert in het volgende probleem:

Wilde mijn moederbord opnieuw monteren, maar nu zijn de schroeven doorgedraaid en blijven dus enkele schroeven aan de spacers steken, waardoor ik het mobo niet meer lis kan maken van de kast....

Haastige spoed is zelden goed leert het me dan maar weer...

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje richting PMG, dit heeft niets met casemodding te maken.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02 17:22
Probeer of je de spacer toch op de 1 of andere manier vast kunt houden, terwijl je de schroef van het moederbord los probeert te draaien.

• guybruggemann
Thnx voor de adviezen so far.

Ik heb alles uit elkaar gehaald en weer alles in elkaar gestoken. Hetzelfde probleem, pc blijft hangen op moederbord lock-scherm. No acces naar bios whatsoever. Heb teven sram eruit gehaald om te controleren op bliepjes, geen gehoor.

Ik heb alles weer netjes asngesloten. Het enige dat mist is 1 spacer. Is het mogelijk dat deze de oorzaker is?

Heel erg bedankt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Nee, het missen van een spacer is geen probleem. Een optie blijft nog om de PC eens buiten de kast te starten met het moederbord op het schuim ding dat in de doos zit, mits je die nog hebt.

Verwijderd

guybruggemann schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 02:53:
Ik moet eerlijk opbiechten dat ik niet de meest slimme tweaker ben. Aangezien ik niet in bezit ben van een schroevendraaier, deze is namelijk lang geleden verdwenen op een plek, waar absoluut geen schroef wordt aangedraaid. Dit heeft geresulteerd in het feit dat ik al mijn hardware, vermoedelijk goed aangesloten, totaal niet vast heb weten te maken.
Hoe heb je het dan verwijderd uit de oude behuizing?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MB heeft 9 holes, dus spacers is ok als hij er 9 heeft geplaatst. Maar tja. Er kan zo veel mis zijn.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• guybruggemann
@EB

Ik heb met een nijptang een opzetstukje van een schroevendraaier vastgepakt en zodoende een eigen schroeendraaier gemaakt. Vond het op dat moment vrij inventief, maar achteraf wel balen ja....

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Doe de Windows installatie disk in je disk drive of gebruik Windows op een USB stickje. Misschien dat je HDD/SSD niet goed is aangesloten, in het verkeerde slot zit of er simpelweg in die configuratie iets niet meer klopt. Zelf heb ik ook wel eens zulke vastlopers gehad bij het opstarten en dat heb ik toen met een herinstallatie van Windows opgelost. Hopelijk kun je hier iets mee.

Als er daadwerkelijk iets kapot is aan je hardware dan kan ik je ook niet verder helpen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Kan aan mij liggen hoor maar....als je PC blijft hangen op het 'splashscreen' dan kun je foute spacers al wel uitsluiten. Als een spacer verkeerd zat, krijg je kortsluiting, en zal meteen als je de powerknop indrukt de beveiliging* aanvliegen waardoor je never nooit een splashscreen te zien krijgt (het beroemde 'fans geven alleen een kickje en meer niet' effect).

* enige uitzondering is misschien een Chinese plofvoeding, maar volgens mij hebben zelfs die kortsluiting beveiliging.

• guybruggemann
Jo gasten! Ik heb het uiteindelijk op weten te lossen!! :D ontzettend bedankt voor alle hulp en reacties. Het was even bikkelen maar na een duidelijke blik op de gebruikshandleiding van het moederbord te lezen ben ik er uiteindelijk uit gekomen :) aka. Clear cmos dmv jumper.

Super!
Pagina: 1