Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SCCM collection query voor servers die gebruik maken van NLB

Pagina: 1
Acties:

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ik ben op zoek naar een WQL query om in de database (bv via de HW inventory) uit te vinden welke servers NLB draaien en welke niet. Om een voorbeeld te geven:

select SMS_R_SYSTEM.ResourceID,SMS_R_SYSTEM.ResourceType,SMS_R_SYSTEM.Name,SMS_R_SYSTEM.SMSUniqueIdentifier,SMS_R_SYSTEM.ResourceDomainORWorkgroup,SMS_R_SYSTEM.Client from SMS_R_System inner join SMS_G_System_SERVICE on SMS_G_System_SERVICE.ResourceID = SMS_R_System.ResourceId where SMS_G_System_SERVICE.DisplayName = "Cluster Service" and SMS_G_System_SERVICE.StartMode = "Auto"

Bovenstaande WQL query geeft mij alle servers die Failover Clustering hebben. De "Cluster Service" staat dan ook netjes in de lijst bij services.msc. Helaas is dat niet het geval bij NLB. NLB is eigenlijk een 'driver' die mee wordt geladen.

Eventueel zou ik het met een baseline en dan powershell wmi kunnen oplossen, maar heb liever een oplossing die uit de SCCM database zijn gegevens haalt (HW inventory).

Iemand een idee/tip ? :)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Staat het device in je devicemanager? Mogelijk kun je op DeviceID zoeken. Complete query heb ik zo niet bij de hand, maar deze kant moet je op zoeken:

DeviceID FROM Win32_PnPEntity WHERE DeviceID like “PCI\\VEN_102B&DEV_0540&SUBSYS_2080102B%”

• VHware
Hm niet zichtbaar in Device Manager, volgens mij wel als een 'hidden device'. Ik bedoel overigens de standaard Microsoft NLB (Network Load Balancing) die je in Server 2008R2/2012/2012R2 kunt installeren. Maar zal daar nog naar kijken of ik er wat mee kan. Thanks

edit: Net even gekeken, maar het staat dus niet in de device manager, ook niet als je "show hidden devices" aanzet.

Het staat bv wel hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WmymL1q.png

[ Voor 27% gewijzigd door VHware op 03-11-2015 07:49 . Reden: Plaatje toegevoegd en kwam het niet tegen in device manager ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Zoiets?

select SMS_R_SYSTEM.ResourceID,SMS_R_SYSTEM.ResourceType,SMS_R_SYSTEM.Name,SMS_R_SYSTEM.SMSUniqueIdentifier,SMS_R_SYSTEM.ResourceDomainORWorkgroup,SMS_R_SYSTEM.Client from SMS_R_System inner join SMS_G_System_PNP_DEVICE_DRIVER on SMS_G_System_PNP_DEVICE_DRIVER.ResourceId = SMS_R_System.ResourceId where SMS_G_System_PNP_DEVICE_DRIVER.Name = "Network Load Balancing (NLB)"

deze pakt trouwens wel devices waar de NLB feature geïnstalleerd staat, maar op dit moment geen lid zijn van een NLB Cluster.

• VHware
Bedankt voor de suggestie, ik ga eens kijken of ik hiermee verder kan knutselen om verder ook de systemen eruit te filteren waarop alleen de feature staat.

Edit: Zo te zien werkt deze query met servers die Server 2008 R2 als OS hebben, maar Server 2012 R2 komen niet in de collection.

[ Voor 29% gewijzigd door VHware op 03-11-2015 10:11 ]

• VHware
Ik ben er inmiddels uit. Met deze query krijg je alle servers terug waarop NLB (feature) is geïnstalleerd

select SMS_R_SYSTEM.ResourceID,SMS_R_SYSTEM.ResourceType,SMS_R_SYSTEM.Name,SMS_R_SYSTEM.SMSUniqueIdentifier,SMS_R_SYSTEM.ResourceDomainORWorkgroup,SMS_R_SYSTEM.Client from SMS_R_System inner join SMS_G_System_SERVER_FEATURE on SMS_G_System_SERVER_FEATURE.ResourceID = SMS_R_System.ResourceID where SMS_G_System_SERVER_FEATURE.ID = 34

[ Voor 3% gewijzigd door VHware op 03-11-2015 11:08 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Kan zijn dat wanneer de NLB driver in 2012 (R2) een andere naam heeft de query voor 2012 (R2) een extra argument nodig heeft.

Zolang ze echter het feature gelijk houden tussen releases is deze query echter handiger.
Pagina: 1