2e hands 40PFL8007k Te vergelijken met huidige (budgets) tvs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Een vriend van me gaat emigreren op korte termijn. Nu is hij bezig met alles te verkopen en op zich leek mij de tv wel wat. De tv is eind 2013 gekocht en heeft erg weinig branduren( ongeveer 250).

Nu zijn de reviews die ik er over lees wisselend. De 1 is uitermate positief en de ander negatief... Vooral klachten over spontaan uitvallen en niet reagerende afstandbediening. Geen echt touw aan vast te knopen ;)

Verder gebruik ik nu een Chromecast om content van mijn pc/netflix te streamen. Het smartTV gedeelte is daarom voor mij minder belangrijk.
Ook heb ik er alleen een SteamLink op aangesloten. Eventueel in de toekomst ook mijn pc direct om eens nvidias 3D vision te testen ;-)

Op dit moment heb ik een 32" samsungPhilips tv zonder poespas van een jaar of 6-7 oud (1080i).

Nu kan ik deze Phillips overnemen voor een 450e.(nieuwprijs 900). Echter vraag ik mij af of niet een recente tv van rond de 500e niet beter is op alle punten in vergelijking tot de Phillips.(beeldkwaliteit, response,geluid). Of zou hij nog gewoon meekunnen omdat de technieken van toen, nu voor goedkopere prijzen te koop zijn?

Specs pricewatch: Philips 40PFL8007K

[ Voor 8% gewijzigd door Rann op 04-11-2015 10:41 . Reden: Specs link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Deze dus : pricewatch: Philips 40PFL8007K

http://tweakers.net/categ...skJQYG5lbwJWYG5pYKNXW1gIA

Kijkend naar PW van Tweakers zijn er gewoon een hoop tv's de krijgen van soortgelijke specs. Ik ben zelf enorme fan van Samsung tv's. Dus dat zou mijn voorkeur zijn. Nieuwere tv + nieuwe techniek lijkt me beter in deze prijsklasse.

Voorbeeld : pricewatch: Samsung UE40H6200AW Zwart
reviews: Samsung UE48H6200: middenmoter met perfecte kleuren revieuw over 48'' model, prima model dus.

[ Voor 23% gewijzigd door rolandos582 op 02-11-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voor € 500 zou ik persoonlijk ook liever een nieuwere en modernere televisie kopen. Ook deels omdat ik niet zo heel veel zie in de modellen van het voormalige Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
rolandos582 schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:00:
Kijkend naar PW van Tweakers zijn er gewoon een hoop tv's de krijgen van soortgelijke specs. Ik ben zelf enorme fan van Samsung tv's. Dus dat zou mijn voorkeur zijn. Nieuwere tv + nieuwe techniek lijkt me beter in deze prijsklasse.
Stom, de link vergeten, bedankt 8)7 Is bij deze toegevoegd aan TS.
S1NN3D schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:15:
Voor € 500 zou ik persoonlijk ook liever een nieuwere en modernere televisie kopen. Ook deels omdat ik niet zo heel veel zie in de modellen van het voormalige Philips.
Ik vind het een erg moeilijk om te vergelijken, zit er in de huidige TV's zoveel verschil met die TV van amper 2 jaar oud? Uiteraard het SmartTV gedeelte zal sterk verbeterd zijn (niet dat ik dat gebruik) maar op het gebied van beeldkwaliteit (en techniek)?

Vaak zie je dat de nieuwe technieken eerst in de duurdere TV's zitten, en na een tijdje word dat relatief steeds goedkoper en zie je ook de goedkopere TV's er mee uitgerust worden. Vandaar mijn twijfel eigenlijk.

Ik kan moeilijk de TV meenemen naar de Mediamarkt om eens even goed te gaan vergelijken :+

Ik ga er nog eens even een nachtje over slapen, misschien doe hij hem nog een stukje goedkoper omdat hij er toch echt vanaf moet, dan word het natuurlijk nog een stukje aantrekkelijker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rann schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:54:
[...]

Stom, de link vergeten, bedankt 8)7 Is bij deze toegevoegd aan TS.

[...]

Ik vind het een erg moeilijk om te vergelijken, zit er in de huidige TV's zoveel verschil met die TV van amper 2 jaar oud? Uiteraard het SmartTV gedeelte zal sterk verbeterd zijn (niet dat ik dat gebruik) maar op het gebied van beeldkwaliteit (en techniek)?

Vaak zie je dat de nieuwe technieken eerst in de duurdere TV's zitten, en na een tijdje word dat relatief steeds goedkoper en zie je ook de goedkopere TV's er mee uitgerust worden. Vandaar mijn twijfel eigenlijk.

Ik kan moeilijk de TV meenemen naar de Mediamarkt om eens even goed te gaan vergelijken :+

Ik ga er nog eens even een nachtje over slapen, misschien doe hij hem nog een stukje goedkoper omdat hij er toch echt vanaf moet, dan word het natuurlijk nog een stukje aantrekkelijker 8)
Dat dus. In deze Philips zit gewoon een Samsung paneel en in die twee/drie jaar is er niet radicaal veel veranderd. Eerder proberen ze hetzelfde resultaat op een goedkopere manier te bereiken dan dat er veel verbeterd is.
Ik zou wel voor die Philips durven gaan maar feit blijft wel dat je buiten de eerste twee jaar garantieperiode komt en de prestatie van bovengenoemde H6200 (of H6400) gelijkwaardig is of zelfs iets beter (zeker op smart tv gebied natuurlijk). Wat je bij de Philips krijgt is dan: Ambilight, een mooier uitziende tv, beter geluid en je helpt iemand van z'n tv af. Meer dan €400 zou ik er dan wel niet voor geven (omdat ie buiten de twee jaar valt binnenkort; niet dat je dan helemaal geen recht op garantie meer hebt). Wel kan je hem natuurlijk uitgebreid beoordelen wat bij een nieuwe in mindere mate kan ...
En van de Philips software ben ik ook niet gecharmeerd, drie lagen menu's door om bij de beeldinstellingen te komen en het gaat nog traag ook. Gelukkig hoef je dat alleen in het begin vaak te doen en schijnbaar als je voor de ISF dag instelling kiest hoef je verder weinig te doen aan beeldinstellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 03-11-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-10 15:34
Die van mij heeft het ongeveer 9 maanden uitgehouden (46-variant). Toen opeens helemaal dood. Het reparatiebedrijf leek wel precies te weten wat er mis mee was zonder de tv verder te zien, dus dat suggereert een vaker voorkomend probleem. Onderdeel was trouwens niet meer voorradig, dus een maandje later een nieuwe 8008 gekregen (vrijwel hetzelfde). Die doet het nu nog steeds na bijna 2 jaar. Beeld zijn we hier erg tevreden over en ambilight ook, maar dat is een "love it or hate it" geloof ik. SmartTV heeft nog wel eens kuren, vooral de youtube-app. Uberhaupt vind ik de software van Philips vrij matig (ongeveer de slechtste programmagids die ik ken) en erg snel is het ook niet. Voordeel is wel weer dat je relatief veel zelf kunt instellen, maar dat moet je wel willen/leuk vinden. Samenvattend: voordelen: beeld en ambilight, nadelen: crappy software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Bedankt voor de reacties, qua software moet ik alleen wisselen tussen Film en Game modus, voor de rest blijf ik toch mijn Chromecast gebruiken. (dus geen gebruik van het SmartTV gedeelte)

Ik ben nu in ieder geval iets beter voorgelicht voor deze keuze!
Pagina: 1