controleren of gekochte iphone effectief nieuw is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Ik heb enkele weken geleden een iphone gekocht op amazon die zogezegd nieuw is.
Dit klopt jammer genoeg niet, want de iphone heeft krasjes op de achter en voorkant.
Het gaat over een iphone 5c met ios9. Ik heb al een half uur zitten zoeken hoe ik kan zien hoelang de telefoon al in gebruikt is geweest zodat ik hiervan een foto kan maken en dit aan amazon kan tonen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet doen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17
Serienummer inkloppen op https://selfsolve.apple.com/ en zien vanaf wanneer de garantie is in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Dat had ik al gedaan razorhead maar ik zie de ingangsdatum niet.
Technische support: verlopen
Servicedekking: Consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253

technische ondersteuning is 90 dagen volgens mij, dus je weet in ieder geval nu dat de telefoon niet nieuw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb je ook de nieuwprijs betaald? Kan je dan zonder opgaaf van reden terugsturen? Lijkt me, dat je niet blij van zo'n koop wordt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 19:50
Weet je zeker dat je geen refurbished versie hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een refurbished toestel krijg meestal (dwz alle refurbs, die ik toe nu toe zag) een nieuwe behuizing, dus een 'nieuwe' refurbished iPhone mag dan ook geen krasjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 679266

Ik heb een refurb ontvangen.. En bij mij staat dit:

Telephone Technical Support: Active

Your product is eligible for complimentary telephone technical support.
Estimated Expiration Date: January 3, 2016

Dus ondanks dat het een refurb is blijft die wel gelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom heb je hem niet gewoon onder de wet kopen of afstand binnen 14 dagen geretourneerd? Amazon zelf heeft vaak nog langere retourtermijnen, maar het lijkt er op dat je het eerder via Amazon Marketplace oid gekocht hebt bij een andere verkoper.

Je kan hoogstens nog telefonisch bij Apple de garantietermijn te achterhalen, maar als de telefoon in het buitenland, of zakelijk verkocht is heb je sowieso geen garantie van Apple. Dan blijft de verkoper de enige optie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:13
Als er iOS9 op een iPhone 5C staat is hij sowieso niet niet, want die zijn nooit met iOS9 geleverd.
@Michelle89, logic boards van refurbs verschillen, sommige zitten nog in de garantie periode van Apple, echter is deze garantie vervallen omdat hij gerefurbished is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Bedankt iedereen, ik ga hem sowieso terugsturen en amazon kenende is dit geen enkel probleem.
Pagina: 1