Toon posts:

Harddisk upgrade Dell latitude E6510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag een SSD in een (oude) Dell Latitude E6510 willen zetten.

Het wordt een internet-email laptop voor mn vader en hoge eisen stel ik niet.
Ik had op het oog: KINGSTON SSDNow V300 120 GB, 52,50 bij mediamarkt, prima dacht ik zo.

Nu is mijn vraag of ik deze SSD in deze laptop kan zetten.
Op dit moment zit er een WD Black WD2500BEKT, 250GB in, SATA 3Gb/s : SATA II (?)

Die Kingston : SATA 6Gb : SATA III (?)

Gaat deze SSD werken in de laptop ?
En gaat het fysiek passen ? De huidige is 2,5" en die Kingston ook, dus ik denk dat het wel zal passen.

Alvast bedankt :)

• sjoukelien
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Als je weet hoe je de laptop open moet maken e.d. dan zijn er geen problemen denk ik (Ik ben geen expert). De ssd is 7 mm dik, terwijl de WD Black 9,5 mm dik is. Ik weet zo niet of dit voor problemen zorgt.

Wat het versieverschil van de Sata betreft moet dit geen problemen opleveren:
SATA 3 Gbit/s and SATA 6 Gbit/s are compatible with each other. Most devices which are only SATA 3 Gbit/s can connect with devices that are SATA 6 Gbit/s, and vice versa, though SATA 3 Gbit/s devices only connect with SATA 6 Gbit/s devices at the slower 3 Gbit/s speed.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Een SATA III SSD werkt gewoon op SATA II snelheden als hij is aangesloten op een SATA II controller. Ook het hoogteverschil speelt geen rol, de schroefgaten zitten gewoon op dezelfde plaats en je SSD heeft een paar milimeter extra ademruimte in de hoogte.

Kortom, vervangen die hap.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de onderkant al open gehad, als de schroefgaten op dezelfde plek zitten kan de nieuwe SSD gewoon er in. Die mm's zijn vast gemeten vanaf de onderkant (aansluitingen).

Als die nieuwe SATA III schijf dan ook gewoon werkt op een SATA II interface dan kan ik m dus gewoon vervangen.

Thanks !

EDIT:

Gelukt :)

Ik heb er een Sandisk Ultra II 120GB in gezet:
http://www.ssdcenter.nl/p...disk-ultra-ii-120-gb.html

Wauw... ! Wat een verschil, met een SSD is deze laptop weer prima bruikbaar, zeker de upgrade waard :)

Het dikteverschil kan worden opgevangen door meegeleverd kunststof rand op de schijf te plakken. Zonder die rand zouden de schroefjes te kort zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.play3r.net/wp-content/uploads/2014/10/SanDisk-Ultra-II-main-2-670x520.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 22:09 ]