Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC keert steeds terug naar verkeerd IP adres

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Ik heb een netwerk met een Ziggo Cisco router en een Asus router en een aantal pc's. De Cisco router heb ik in bridge mode laten zetten. Alle pc's hebben een netwerk- en internettoegang, alleen 1 laptop blijft haperen: het bleek een ip adres te hebben in de de range van de Cisco router (192.168.192.40) en ook standaardgateway 192.168.192.1, terwijl de Asus router 192.168.1.1 als adres heeft en de overige pc's ook een 192.168.1.xx adres hebben. Subnetmasker was in alle situaties 255.255.255.0.

Ik heb handmatig in de laptop adres en gateway als 192.168.1.xx ingesteld, toen de windows netwerk probleemoplosser gedraaid et voila... het werkte weer- internettoegang was hersteld.

Maar...

vandaag de laptop weer aangedaan... weer hetzelfde probleem? De laptop bewaart op de een of andere manier de nieuwe instellingen niet?

Hoe kan ik dit probleem definitief oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 02-11-2015 22:22 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mischien sat in netwerkcentrum de internet adapter even uitschakelen en inschakelen, zodat de standaard waarden worden gereset helpt.

200 fish found!

Verwijderd

Heb je onder bij ipv4 eigenschappen onder de tab alternatieve configuratie niet iets handmatig staan?
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/wQewD.png
zo moet die staan als het goed is.
Wat gebeurd er als je in CMD ipconfig/release gevolgd door ipconfig/renew invoerd?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2015 22:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

192.168.192.0/24 is niet de reeks van een Ziggo modem/router, maar van een Horizon box. Je hebt dus de Horizon box a) aangesloten aan je LAN en b) de DHCP server ervan aan laten staan :o

Twee DHCP-servers in een netwerk gaat niet goed, dus DHCP op dat ding moet uit. Dat kan ofwel via TV GUI, waar je ergens in instellingen kunt kiezen voor "Internet via modem", danwel in de CM GUI (bereikbaar op 192.168.192.1 vanaf laptop in kwestie :+ ), daar heet het "Bestaand netwerk" ipv "nieuw netwerk" waar het nu op staat.

Overigens zit er een vrij redelijke AP in de Horizon box. Als dat ding niet op zelfde plek staat als de Asus router, dan kun je het best die AP gaan gebruiken, want twee is nagenoeg altijd beter dan een, zelfs is de ene hardwarematig minder dan de andere.

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 01:11:
[...]

192.168.192.0/24 is niet de reeks van een Ziggo modem/router, maar van een Horizon box. Je hebt dus de Horizon box a) aangesloten aan je LAN en b) de DHCP server ervan aan laten staan :o

Twee DHCP-servers in een netwerk gaat niet goed, dus DHCP op dat ding moet uit. Dat kan ofwel via TV GUI, waar je ergens in instellingen kunt kiezen voor "Internet via modem", danwel in de CM GUI (bereikbaar op 192.168.192.1 vanaf laptop in kwestie :+ ), daar heet het "Bestaand netwerk" ipv "nieuw netwerk" waar het nu op staat.

Overigens zit er een vrij redelijke AP in de Horizon box. Als dat ding niet op zelfde plek staat als de Asus router, dan kun je het best die AP gaan gebruiken, want twee is nagenoeg altijd beter dan een, zelfs is de ene hardwarematig minder dan de andere.
flopdoc schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:19:
Ik heb een netwerk met een Ziggo Cisco router en een Asus router en een aantal pc's. De Cisco router heb ik in bridge mode laten zetten. Alle pc's hebben een netwerk- en internettoegang, alleen 1 laptop blijft haperen: het bleek een ip adres te hebben in de de range van de Cisco router (192.168.192.40) en ook standaardgateway 192.168.192.1, terwijl de Asus router 192.168.1.1 als adres heeft en de overige pc's ook een 192.168.1.xx adres hebben. Subnetmasker was in alle situaties 255.255.255.0.

Ik heb handmatig in de laptop adres en gateway als 192.168.1.xx ingesteld, toen de windows netwerk probleemoplosser gedraaid et voila... het werkte weer- internettoegang was hersteld.

Maar...

vandaag de laptop weer aangedaan... weer hetzelfde probleem? De laptop bewaart op de een of andere manier de nieuwe instellingen niet?

???

Die "client" moet gewoon een (DHCP) adres krijgen vanuit de router (en dus niet vanuit het modem). Dat TS aan het kloten is met "fixed" adresses in een ander netwerk (255.255.0.0 netmask)...... Is z'n eigen schuld :P

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 03-11-2015 01:50 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij is hij helemaal niet handmatig bezig. Bovendien is 192.168.192.0/24 niet de range van een Cisco modem. Dat is ofwel 192.168.178.0/24 (oud-Ziggo) if 192.168.1.0/24 (oud-UPC). Kan natuurlijk zijn dat hij handmatig de range van de modem/router veranderd heeft en dan geheel toevallig de (wat afwijkende) gegevens van Ziggo's Horizon daarvoor gekozen heeft, maar dat zou wel heel toevallig zijn, net zo goed als dat het erg toevallig zou zijn als hij ook uitgerekend dat handmatig op de NIC ingevuld heeft.

Oslik blyat! Oslik!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 12:05

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet dat na een softwareupdate de horizonbox zichzelf weer activeerd als router.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
flopdoc schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:19:

Laptops hebben vaak leuke software erbij om zaken te regelen. Mogelijk overschrijft deze software steeds je instellingen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• flopdoc
De Horizon Box!!!! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht, ik dacht dat die alleen maar laat ik zeggen ZIggo signalen doorzond naar mijn TV.

Ik heb alleen op de laptop handmatig een IP adres ingevoerd, omdat als ik dat niet deed het onbruikbare 192.168.192.xx werd toegekend. En na herstarten van de laptop is dat weer verdwenen. Bovendien snap ik niet waarom het op de andere pc's in het netwerk (een stuk of 5) wel goed gaat??

Ik heb in de routers nergens de range veranderd overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 03-11-2015 09:07 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• flopdoc
Sir_Hendro schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:04:
[...]

Laptops hebben vaak leuke software erbij om zaken te regelen. Mogelijk overschrijft deze software steeds je instellingen.
Nee de laptop heb ik dezelfde WIndows installatie op gezet als op de overige computers.

• flopdoc
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:54:
Heb je onder bij ipv4 eigenschappen onder de tab alternatieve configuratie niet iets handmatig staan?
[afbeelding]
zo moet die staan als het goed is.
Wat gebeurd er als je in CMD ipconfig/release gevolgd door ipconfig/renew invoerd?
Zo stond het ook. En ipconfig/renew leverde niets op. Maar ik heb niet daarvoor ipconfig/release gedaan, dus dat kan ik nog uitproberen.

• flopdoc
Heb release en renew gedaan. Helpt niet. Maar ik kan inderdaad via de laptop op de Horizon box inloggen. Dus daar mee aan de slag.

• flopdoc
dion_b schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 01:11:
[...]

Ik via de TV (ik kon niet inloggen via de webinterface, admin/admin werkte niet, wat ook op t Ziggo forum te lezen een veelvoorkomend probleem is maar dat terzijde) inderdaad Thuisnetwerk via Modem instellen.

Ik heb daarna de laptop gereset, ipconfig/release en ipconfig/renew gedaan, gereset, en inderdaad: alles werkt zoals t moet.

Dank voor het meedenken allemaal _/-\o_

Pagina: 1