4670K stockcooler op gelapte 2600k proc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik ben bezig met het samenstellen van een upgrade-setje op basis van een 2600k proc. Wat mist is een degelijke koeler. Wel heb ik nog een stockcooler liggen van een 4670k proc.
Nu is mijn vraag: Zal deze koeler voldoende koelen?

Het verschil in TDP tussen beide proc's is 11 watt in voordeel voor de 4670K. Ik snap dat de proc. wat heter word dan normaal. Maar zal dit nog binnen de specs zijn (tCase = 72.6°C)?

Testen is momenteel lastig omdat het hier om een upgrade-set gaat.
De 2600k is overigens wel gelapt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:01
Gewoon proberen. Zien er het zelfde uit(weer niet of ze ook het zelfde zijn). Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een andere moet kopen. Maar een koeler kost de 20-30 euro. En ga je nog OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ChojinZ schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:00:
Ik ben bezig met het samenstellen van een upgrade-setje op basis van een 2600k proc. Wat mist is een degelijke koeler. Wel heb ik nog een stockcooler liggen van een 4670k proc.
Nu is mijn vraag: Zal deze koeler voldoende koelen?

Het verschil in TDP tussen beide proc's is 11 watt in voordeel voor de 4670K. Ik snap dat de proc. wat heter word dan normaal. Maar zal dit nog binnen de specs zijn (tCase = 72.6°C)?

Testen is momenteel lastig omdat het hier om een upgrade-set gaat.
De 2600k is overigens wel gelapt.
Ik heb nog een Cooler Master Hyper 212plus liggen die je tegen verzendkosten mag hebben. Allicht beter dan de stock cooler van Intel. DM maar als je interesse hebt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
loki504 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 06:57:
Gewoon proberen. Zien er het zelfde uit(weer niet of ze ook het zelfde zijn). Het ergste wat er kan gebeuren is dat je een andere moet kopen. Maar een koeler kost de 20-30 euro. En ga je nog OC?
Het setje gaat in de verkoop en ik heb eerlijk gezegd geen zin om alles om te switchen met mijn huidige pc om het te testen.
Daarnaast mag het setje geen geld kosten. Het moet juist geld opleveren. :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:01
ooh:P. als je hier even het type nummer van de cpu koeler dropt kan ik wel kijken wat ik bij mijn cpu's kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik neem aan dat Intel geen slechtere koelers is gaan leveren, waarschijnlijk is het dus hetzelfde model of een iets betere revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
ChojinZ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:49:
[...]

Het setje gaat in de verkoop en ik heb eerlijk gezegd geen zin om alles om te switchen met mijn huidige pc om het te testen.
Daarnaast mag het setje geen geld kosten. Het moet juist geld opleveren. :P
Ik zou het zonder te testen niet verkopen, heb zelf een keer een PC weggegeven met de stock koeler van mijn nieuwe CPU welke zonder enige problemen op het moederbord paste, echter maakte de koeler geen contact met de CPU

Was weliswaar een geheel ander type socket, maar je kan er niet zomaar van uit gaan dat het zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Moet denk ik wel goed gaan, heb zelf wel eens bij socket 775 een Pentium-Dualcore (65W TDP) koeler gebruikt (zo'n platte 'stroopwafel' , 't is amper nog een koeler) op een Pentium 4 Prescott ( 89W TDP die kwamen met een aardig groot blok aluminium). Ging prima, temps misschien wat hoger, fan wat luider, maar kwam niet in de buurt van de gevarenzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De koelers van de generaties Ivy Bridge, Sandy Bridge en Haswell hebben allemaal dezelfde socket-pins en deze processoren zijn ook allemaal even 'dik' qua afmetingen; alle koelers hiervan zijn interchangeable.

Met andere woorden je stock koeler van Haswell (4670K) past perfect op een Sandy Bridge (2600K) en zal ook hetzelfde koelen als de stock koeler van de 2600K. Geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
loki504 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:52:
ooh:P. als je hier even het type nummer van de cpu koeler dropt kan ik wel kijken wat ik bij mijn cpu's kreeg.
Zal ik vanavond even doen!
Azerion schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:58:
[...]

Ik zou het zonder te testen niet verkopen, heb zelf een keer een PC weggegeven met de stock koeler van mijn nieuwe CPU welke zonder enige problemen op het moederbord paste, echter maakte de koeler geen contact met de CPU

Was weliswaar een geheel ander type socket, maar je kan er niet zomaar van uit gaan dat het zal werken.
De koeler past en maakt 100% gegarandeerd contact met de CPU. Daar zie ik gelukkig geen problemen mee. Het potentiele probleem zal puur de afvoer van warmte zijn.
stin00 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:13:
De koelers van de generaties Ivy Bridge, Sandy Bridge en Haswell hebben allemaal dezelfde socket-pins en deze processoren zijn ook allemaal even 'dik' qua afmetingen; alle koelers hiervan zijn interchangeable.

Met andere woorden je stock koeler van Haswell (4670K) past perfect op een Sandy Bridge (2600K) en zal ook hetzelfde koelen als de stock koeler van de 2600K. Geen enkel probleem :)
Tx! Ik zag zelf ook weinig verschil tussen de diverse koelblokken. En ik vermoede dat het wel ging werken. Maar wilde dit toch even checken bij andere Tweakers. :)

Pagina: 1