Mini-ITX Skylake game systeem

Pagina: 1
Acties:

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:46
Hi,

Ik ben van plan een nieuwe PC in elkaar te zetten en wil voor een Mini-ITX systeem gaan. Wordt voornamelijk gebruikt om te gamen en het belangrijkst voor mij is dat deze compact is (vandaar ITX) en ook future proof is.

Ik heb de Mini-ITX build van November als uitgangspunt genomen met een kleine aanpassing. In de guide is er om budgetredenen voor Hashwell gekozen. Voor mijn budget is dit echter geen probleem en ik wil daarom ook gewoon een Skylake in mijn systeem hebben.

Ik heb daarom de moederbord, chipset en geheugen aangepast. Wat ik graag zou willen weten en in geadviseerd zou willen worden is of onderstaand met elkaar gaat werken. En of jullie eventueel voor andere onderdelen zouden kiezen? Mijn persoonlijke budget ligt rond de 1000 euro. Iets er overheen is niet zo'n groot probleem, maar het liefst er onder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 207,95€ 207,95
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 197,75€ 197,75
1Asus GTX970-DCMOC-4GD5€ 347,-€ 347,-
1Cooler Master Elite 110€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 51,95€ 51,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX100 256GB€ 103,-€ 103,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,55

Verwijderd

Duur mobo met overklokmogelijkheid wat je niet kunt gebruiken met de gekozen cpu. Een van http://tweakers.net/price.../461095;461147/categorie/ zijn goedkoper oplossingen zonder in te leveren op prestaties.

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

ZenTex

Doet maar wat.

Inderdaad, en wat je bespaart kun je beter investeren in een grotere SSD, 256GB is allesbehalve future proof.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ziet eruit als een prima lijstje. Je zou eventueel nog inderdaad een grotere SSD kunnen kopen, en een wat goedkoper moederbord.

Een processor koeling zou misschien ook wel handig zijn als je de pc extra stil wilt laten lopen.

Geen idee of de pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed het waard is, maar hij is iets hoger geklokt. Verschillen tussen de twee, ik weet het niet.

Show me your moves.

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat deze kast niet overdreven geschikt voor zware game-systemen. De onderdelen passen er wel in, maar de koelmogelijkheden houden niet bepaald over in deze kast. Dit heeft in mijn optiek als nadeel dat het er dus vrij warm zal worden, fans hard zullen gaan werken met bijbehorend geluid.
Kijk eens naar onderstaande kasten, zitten vrij grote verschillen tussen, maar geeft je wellicht wat ideeen:

- Raven RVZ-01 (helaas SFX voeding, wel met optical mogelijkheid)
- Fractal Design Core 500 (met normale optical)
- Cooltek UMX1 Plus (Geen optical, voeding wat raar qua koeling)
- Thermaltake Suppressor F1 geen prijs bekend nog, vergelijkbaar met: Thermaltake Core V1

Make it fool proof and someone will make a better fool.