ECC/double data rate. wat is dat allemaal?

Pagina: 1
Acties:

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:22

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Ik ben van plan op mijn comp weer eens een beetje up te graden en nu wilde ik er 256MB inzetten. Maar ik zie allerlei verschillende soorten staan (met verschillende prijzen uiteraard) maar wat is precies het verschil? Wat is ECC en double data rate.
Het moet op een PIII 1GHz met Asus CUSL2 mobo komen. Please explain....

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
ecc is dus dat je geheugen gecheckt word op fouten, niet interessant voor de thuis gebruiker (voor een high-tech server wel). Doucle Data rate = ddr-geheugen, dit is geheugen dat sneller is als de standaard dimm geheugens. Het is iets sneller maar echt wonderbaarlijk vind ik het niet, maar aangezien de prijzen steeds beter worden toch wel een mooi iets (heb zelf nu ook 512mb aan pc2100 geheugen, dit is dus ddr-geheugen)

| I've got permission to color outside the lines |

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
CUSL2 ondersteunt volgens mij alleen SDram..

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
ECC = Error Correcting Code, wordt voor servers gebruikt.
DDR = Double Data Rate, geheugen wat effectief bijna 2 X zo snel is als SDRAM (=standaard RAM) door veel snellere data af-en aanvoer.

Je ASUS CUSL2 ondersteunt alleen SDRAM op 100 en 133MHz (ook nog 66MHz volgens mij maar dat wil je echt niet ;) )
Wat je wel kan doen is er CAS2 geheugen instoppen ipv CAS3. Dit zijn waarden voor het behandelen van data. CAS2 is iets sneller dan CAS3, maar het scheelt erg weinig. Aan jou de keus of je dat het extra geld waard vindt.