Toon posts:

Div tags layout

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al geruime tijd bezig met html en css, nu wil ik graag mijn paginas opmaken een mooie layout geven dit wil ik graag doen met div tags. Wat ik nu niet snap is waneer ik welke ids moet gebruiken, ik kan bv niet gevoon als id navigatiebalk ingeven dit moet dan navigation zijn. Is hier een lijst voor dat ik kan zien waarvoor welke term dient? Zodat ik bv van een photoshop layout ontwerp naar een html document kan gaan met div tags. Mvg sebas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 16:56
Je kan toch gewoon dezelfde tagnaam gebruiken in je css ? ... #navigatiebalk

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostface9000 op 02-11-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet bv als je footer ingeeft komt dit element automatisch onderaan de pagina te staan ik zoek een volledige lijst zodat ik kan eien welke ik moet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14
Gebruik je misschien een of ander CMS of css framework ofzo? Want normaliter is dat namelijk niet het geval en ben je volledig vrij in de naamgeving van je id's of classes.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:49:
Volgens mij niet bv als je footer ingeeft komt dit element automatisch onderaan de pagina te staan ik zoek een volledige lijst zodat ik kan eien welke ik moet gebruiken
Not even close. :o Het enige verschil tussen een <footer> en een <div> is, wat styling betreft, de naam van de tag. Wat betreft semantiek en wat bijvoorbeeld Google ervan vindt is er natuurlijk meer verschil, maar niets van dat alles heeft met styling te maken.

Ik stel voor dat je gewoon een boek over HTML5 en CSS3 erbij pakt want op deze manier kunnen we je niet helpen. Je ontbeert een stuk basiskennis en dat is niet erg, maar GoT is niet bedoeld om jou stap voor stap HTML te leren schrijven. Zie bovendien ook De Quickstart en Waar hoort mijn topic? want je topic voldoet op meerdere punten niet aan de dingen die we hier graag in een topic zien.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.