Slaapkamer voor jonge student (m)

Pagina: 1
Acties:

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Situatie
Momenteel ben ik een 20 jarige student die in Delft studeert. Ik blijf daar sowieso nog anderhalf jaar studeren, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet precies. Mogelijk ga ik naar Leiden of blijf ik in Delft. In ieder geval woon ik nu bij mijn ouders, iets wat op korte termijn moet veranderen. Echter blijf ik dus nog wel een kamer houden in het huis van mijn ouders.

De kamer
In het huis van mijn ouders heb ik een kamer met de afmetingen: 347x255 en een klein (oninteressant) gedeelte van 95x105.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bZpVHE9.png

Het raam staat op het zuid-oosten gericht.

Inventaris
Momenteel beschik ik over de volgende meubels/onderdelen die ik mee wil nemen:

Bed (205x95)
ladekast (48x48x132) Wordt mogelijk vervangen
Bureaustoel
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window
Een http://tweakers.net/product/316683/dell-ultrasharp-u2713hm/ en pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart
5m ledstrip
Een pricewatch: Philips 32PFL8404H Wordt mogelijk vervangen
Ikea vishult brooklyn bridge canvas achtig poster Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/LLwAAOSwsB9WDVT5/$_9.JPG Wordt mogelijk vervangen

Bijkopen
Een hoekbureau van normaal formaat, waarop ik kan studeren
Een nieuwe kledingkast
Wat andere kleine meubeltjes

Ik ben op zoek naar
Een strakke moderne kamer voor een jonge student. De kans dat hier vrouwelijk schoon blijft slapen, schat ik zeer klein, dus een tweepersoonsbed is niet nodig. Wel zal ik hier regelmatig een vriendin van mij ontvangen om te "chillen", de kamer moet daar dus wel geschikt voor zijn.
Verder wil ik het liefst alles zo goedkoop mogelijk houden, het hoekbureau kan bijvoorbeeld van Marktplaats of bva-auctions gehaald worden.
Ik wil graag dat de ledstrip in mijn kamer wordt verwerkt. Dat vind ik namelijk wel een gaaf effect hebben. Mogelijk komt deze dan op het plafond te schijnen of op de vloer

Mijn vragen:
  • Hoe kan ik het beste mijn bed en bureau in mijn kamer plaatsen? Tegen mijn ouders hun kamer aan? Maar waar moet mijn TV dan staan/hangen? Ik wil namelijk graag vanuit mijn bed TV kunnen kijken.
  • Hoe zouden jullie de kamer indelen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Bureau rechtsboven plaatsen. Bed linksboven. TV tegen wand van ouders. Ladekast tegen bed en een grote (kleding)kast naast bureau.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:46
*knip* gelieve toch een bepaald minimum aan niveau te hanteren.

[ Voor 65% gewijzigd door naitsoezn op 03-11-2015 08:56 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:42
Zelf is mijn kamer wat groter (20m2) en ik heb zelf mijn bed tegenover een raam staan en mijn bureau staan naar een raam aan de zijkant gericht.

Een tv is niet altijd handig, misschien kan je die wel aan de achterkant van je bed vastmaken :P

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Vroeger deden we dit gewoon zelf en probeerden we diverse indelingen uit. :?

Welke indelingen heb je zelf al geprobeerd en hoe heb je er altijd geleefd? Zaken als een poster of pckast zijn nu totaal niet relevant.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 02-11-2015 21:19 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:42

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus je wilt de kamer opnieuw inrichten, terwijl je op korte termijn ook wilt verhuizen naar een eigen kamer?

Maar goed een strakke moderne kamer hangt niet af van waar je bureau staat, of in welke hoek je bedje staat. Een goedkoop, oud, uitgeleefd bureau zal er in elke hoek kut uit zien :p

Neem die chill-vriendin gewoon een keertje mee naar de Ikea of een andere interieurtent en doe wat inspiratie op :)

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 02-11-2015 21:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
BadpunK schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:56:
Bureau rechtsboven plaatsen. Bed linksboven. TV tegen wand van ouders. Ladekast tegen bed en een grote (kleding)kast naast bureau.
Ik dacht juist dat de TV tegen de wand van mijn ouders geen goed idee was, omdat ze dan gaan zeuren over het geluid. Dat doen ze nu soms ook al als ik zit te praten op teamspeak.
Jochemd13 schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:17:
Zelf is mijn kamer wat groter (20m2) en ik heb zelf mijn bed tegenover een raam staan en mijn bureau staan naar een raam aan de zijkant gericht.

Een tv is niet altijd handig, misschien kan je die wel aan de achterkant van je bed vastmaken :P
Dus mijn bed moet dan tegen de muur van mijn ouders aan staan, de TV dan tegen de muur van mijn broertje, mijn bureau rechtsboven in de hoek en mijn kast? Linksboven? Zoiets had ik wel in gedachte namelijk. Er zal toch niets spannends in mijn bed gebeuren, laat staan in dat van mijn ouders, dus ik denk dat mijn bed daar wel prima staat. Echter kan mijn bed ook onder het raam staan?
Señor Sjon schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:18:
Vroeger deden we dit gewoon zelf en probeerden we diverse indelingen uit. :?

Welke indelingen heb je zelf al geprobeerd en hoe heb je er altijd geleefd? Zaken als een poster of pckast zijn nu totaal niet relevant.
Momenteel leef ik er zo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ekHSr1.png

Echter vind ik dat een beetje beetje zonde aangezien mijn kamer niet al te groot meer is. (De muur is namelijk 45cm naar binnen toe verschoven waardoor mijn kamer nu zijn huidige maten heeft; waarom ik dus nu mijn kamer opnieuw ga inrichten.
fsfikke schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:23:
Dus je wilt de kamer opnieuw inrichten, terwijl je op korte termijn ook wilt verhuizen naar een eigen kamer?

Maar goed een strakke moderne kamer hangt niet af van waar je bureau staat, of in welke hoek je bedje staat. Een goedkoop, oud, uitgeleefd bureau zal er in elke hoek kut uit zien :p

Neem die chill-vriendin gewoon een keertje mee naar de Ikea of een andere interieurtent en doe wat inspiratie op :)
Dat is zeker waar, daarom wil ik ook mijn ouders niet te veel geld laten uitgeven. Ik wil graag zo snel mogelijk een kamer in Delft krijgen, aangezien dat vrij moeilijk is moet ik hier dus nog wel even blijven wonen. Als ik een kamer daar heb zal ik mogelijk nog wel in de weekenden terug naar "huis" gaan en heb ik dus een kamer nodig.

Verder is mijn bureau echt uitgeleefd en duidelijk toe aan zijn laatste rustplaats. :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Een bed is niet chill als je er toch niet met die vriendin induikt. Vervang die dus door een bedbank die er ook overdag mooi uit ziet. Ook een groot hoek-bureau is onnodig als je doordeweeks ergens anders een kamer hebt om te studeren. Een eenvoudige tafel waar je laptop op past is voldoende. Ook de kledingkast hoeft niet zo groot te zijn voor alleen wat weekend kleding. Verder nog een of twee lekkere fauteuils kopen, een mooie flatscreen tv, een paar groene planten, een leuke lamp en het begint al ergens op te lijken...

(Die computer zooi kun je beter mee naar je studentenkamer nemen. Die is niet chill...)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 02-11-2015 21:51 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ondertussen een DM gestuurd naar een vriendelijke tweak(st)er die mij wilde helpen via dm:
Hee Sulaine!

Bedankt voor je berichtje, haha.

Dit soort dingen vind ik er wel leuk uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://ziiga.com/wp-content/uploads/2015/03/bedroom-modern-grey-scheme-male-bedroom-design-with-neutral-brown-wood-materials-bed-frame-that-have-black-bedding-complete-with-the-pillows-and-natural-trunk-materials-bedside-table-furniture-that-ha.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ba/ba/a2/babaa21962a8c1167abd317b3be270b3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageion.com/wp-content/uploads/2015/10/awesome-modern-office-ideas-office-chairs-modern-modern-office-decorating-home-office-guest-room-compact-home-office-space-efficient-home-office-space-office-photo-home-office-space-ideas9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://archinhome.com/wp-content/uploads/2009/06/Modern-Living-Rooms-Design-by-Presotto-Italia-5.jpg
Dit kan ook nog wel:
Afbeeldingslocatie: http://dellacooks.com/wp-content/uploads/2014/06/modern-bright-bedroom-design-ideas-with-custom-walnut-laminate-floating-bed-wall-panels-and-integrated-black-sofa-also-modern-bedroom-furniture-ideas.jpg

Dit is dan wel een badkamer, maar deze stijl vind ik gaaf:
Afbeeldingslocatie: http://www.foymall.com/wp-content/uploads/2015/09/in-demand-dark-grey-ceramic-wall-tiled-with-modern-single-sink-bathroom-picture-modern-bathroom-design.jpg
Afbeeldingslocatie: http://iss.zillowstatic.com/image/contemporary-master-bathroom-with-tile-shower-rain-shower-and-glass-wall-i_g-ISxzdunx4ipoak1000000000-DHeiL.jpg

Hoekbureau:
Tja, een normaal formaat. Zeg maar zo'n 140-150 lang, niet te klein, niet te groot. :)
Nu ik erover na zit te denken hoeft het helemaal geen hoekbureau te zijn, als hij maar "gewone poten heeft" in plaats van kastjes aan de zijkanten. Zodat ik ook links en rechts aan het bureau kan werken i.p.v. alleen het midden.

Zoiets dus juist niet:
Afbeeldingslocatie: http://static.leenbakker.nl/BLKCAS/960x960/1326409.jpg

Opbergbank:
Ik heb in het verleden een "gewone" bank gehad, maar 9 van de 10 keer werd die gebruikt als kast om dingen op te leggen. Dus op zich zie ik er wel wat in, hoewel ik een paar lekkere zitzakken of stoelen ook wel zie zitten. Echter is een opbergbank wel een goed idee waar ik me even in moet verdiepen!

Maar of die bij het raam moet is de vraag, het gaat er natuurlijk om waar alles komt te staan. Het leek mij slim om het bed tegen mijn ouders hun muur aan te zetten. Omdat daarmee naar mijn mening een hoop ruimte wordt bespaard. In het geval dat dat jou ook het beste lijkt wil ik dan de tv tegen de muur van mijn broertje aan hebben staan. Of denk je dat het bed beter ergens anders kan staan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iRSQuVR.png
Verder is het raamkozijn 145 hoog en begint 95cm van de grond.

De andere maten staan aangegeven op de afbeelding hierboven. :)

De deur is 75cm breed, wat betekent dat er eigenlijk geen kastje kan staan. Bovendien worden daar kapstokken aan gemaakt. Wel kan daarboven een kastje met een breedte van 20cm worden opgehangen of in de hoek een "hoekplankje" worden vastgemaakt.

Ik heb wel wat opslagruimte nodig voor mijn spullen ja. Natuurlijk heb ik ook een hoop zooi die ik weg kan gooien, maar een beetje opslagruimte is wel fijn. Ik heb boeken van school die gewoon in 2 flinke lades passen. Die hoeven niet op een boekenplank. Ik weet trouwens ook niet of ik voor een hoge kledingkast moet gaan of wat lagere kastjes.

Groetjes,
Wesley

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
*snip* HK is een deur verder.

[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 03-11-2015 10:12 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou dit hele project nog even op de lange baan schuiven en me eerst concentreren op die studentenkamer in Delft. Als je daar eenmaal goed ingericht bent zul je zien dat je vrijwel nooit meer op deze kamer bij je ouders komt...

Als je dat eenmaal door hebt ga je deze kamer ook heel anders inrichten. Wellicht zelfs meer als algemene logeerkamer of relax kamer en minder als 'jouw' kamer.

Je moet keuzes durven maken en niet in beide kamers een beetje gaan leven, want dan wordt het beide niks.

Studeren, wonen, slapen, etc. doe je dan in principe in Delft. Naar je ouders ga je voor de gezelligheid, een goede maaltijd, om je vrienden daar te ontmoeten. En natuurlijk is het dan handig als er nog een bed staat om incidenteel te kunnen crashen en een kast met wat reserve kleding. Maar je basis zou Delft moeten zijn.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De kamer als logeerkamer is super. Al die mooie meubels die het jouw kamer maken (uit de plaatjes), kunnen aangeschaft worden voor in je studentenkamer.

Als logeerkamer is een simpele tafel (bureau), een kast, een bed wel genoeg. Dat is niet teveel. En omdat je vrienden over kan hebben als je thuis bent, kunnen de zitzakken ook makkelijk.
Kast kunnen je ouders vast wel gebruiken als je op kamers bent. En een deel van je rotzooi die je niet altijd nodig hebt, kan daar blijven.

Je opstelling ziet er wel praktisch uit. Je kan ook een hoekbureau aanschaffen (je studeert nu al en dan is het wel handig voor nu) en dit meenemen naar je toekomstige studentenkamer.

Een simpele (ondiepe) kast (schuifdeuren zijn niet nodig als het thuis blijft en het ondiep is) is genoeg.

Gewoon zoiets, beetje zoals je het nu al wilt:

Frozen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Bedenk ook dat je niet meer hele dagen op je kamer gaat zitten als je dat doordeweeks in Delft al gedaan hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Okee bedankt! Dan ben ik er uit!
Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik alle spullen heb en mijn kamer af is, maar tegen die tijd zal ik wat foto's plaatsen en jullie "taggen". Zodat jullie een notificatie krijgen!

Pagina: 1