ik wil dat mijn linux router iedere 5 sec pingt of alle servers binnen mijn netwerk nog online zijn, de gegevens worden in een db gezet, en als een server down gaat moet ie via internet een sms'je sturen. Maar ik heb geen ervaring in het maken van scripts voor linux, welke taal kan ik het best gebruiken, en hoe laat ik hem continu lopen? Moet dat een cron job zijn?
Verwijderd
1) Je maakt bij een PHP file waarin je een connectie opent met een server (mail, FTP, MySQL, http) en dat word gechecked
2) Is er wat aan de hand laat je dat wegschrijven en bijv een mailtje sturen
3) je vraagt een email 2 GSM adres aan bij genie
4) In je script vul je je dat adres van Genie in, en daar laat je dus heen mailen als er wat fout is.
5) Je kan idd dmv een cronjob een php script iedere 5 minuten uit laten voeren (dat is wel genoeg hoor0
bedenk wel: dat script moet op een ANDERE SERVER uitgevoerd worden, anders heb je er dus geen hol aan!
2) Is er wat aan de hand laat je dat wegschrijven en bijv een mailtje sturen
3) je vraagt een email 2 GSM adres aan bij genie
4) In je script vul je je dat adres van Genie in, en daar laat je dus heen mailen als er wat fout is.
5) Je kan idd dmv een cronjob een php script iedere 5 minuten uit laten voeren (dat is wel genoeg hoor0
bedenk wel: dat script moet op een ANDERE SERVER uitgevoerd worden, anders heb je er dus geen hol aan!
bedankt, maar zo dom ben ik nou ook weer niet hoorOp dinsdag 19 juni 2001 22:58 schreef FlameHeaD het volgende:
gewoon een rc.d script van maken met een sleep van 5Op dinsdag 19 juni 2001 23:03 schreef edwinv het volgende:
Iedere 5 sec gaat iig niet lukken met een crontab, het minimum van crond is 1 minuut.
rm -r *
Verwijderd
misschien een via cron lynx http://www.domein.nlOp dinsdag 19 juni 2001 23:28 schreef Thunderbird het volgende:
btw hoe kan ik een php script aanroepen?
Verwijderd
code:
1
| */2 * * * * /usr/bin/wget -O /dev/null -q www.sproggle.nl/got/xxxxxx/check.php |
zo doe ik het
Pagina: 1