Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Geen idee of dit het juiste sub-forum is, maar om te voorkomen dat ik over de PM iedere keer het zelfde verhaaltje afsteek 8)

Ps dit topic is niet bedoeld voor "je kan dit ook met controller X en rgb strips van site Y voor de helft", heb je een kant en klaar alternatief welke in nederlandse webshops verkrijgbaar is geen probleem.

Gifjes van jouw awesome build zijn natuurlijk altijd welkom 8)

Even in het kort is de NZXT hue+ een rgb led controller met 2 kanalen.
Je kan de leds aanpassen aan de temperatuur van de cpu/gpu, FPS van je game,muziek die je afspeelt of een aantal standaard patronen

Afbeeldingslocatie: https://sta3-nzxtcorporation.netdna-ssl.com/uploads/product_section/image/418/e7f9d76b3120de8f.png

Voor alle PR praat enz

Installeren
Installeren is redelijk eenvoudig, enige wat je nodig hebt is:
  • een vrije molex(sata -> molex verloopje werkt ook) aansluiting
  • vrije usb-header op het moederbord
  • een plek voor een 2.5 disk, let wel de HUE+ is dikker(ongeveer 3.5disk)
  • kruiskopschroeven draaier
Bij het aansluiten van de leds en verlengkabels moet je er op letten dat de pijljes bij de kant van de zwarte streep(5v) zitten

Als alles goed aangesloten is geven de strips bij de eerste keer op starten wit licht. doen ze dat niet dan heb je iets verkeerd gedaan of hij is stuk >:)

Hierna kun je de CAM software downloaden en installeren

Na een verplichte reboot kun je via de HUE+ tab de effecten en kleuren instellen

Know Issue

De Hue+ tab ontbreekt (v2.1.8)
Meldt dit in ieder geval via de "report a bug" onder de settings knop(Tandwiel rechtsboven), niet dat dit waarschijnlijk veel helpt. Dit was bij mij de response:
Have you tried using a different USB port? Are you a reviewer or work for a publication? :+
Gelukkig heb ik het in mijn geval zelf kunnen oplossen.
Check of je pc de hue ziet via apparaatbeheer, zet de view op "Apparaten bij verbinding", als het goed is zie je aan de usb controller onderstaande apparaten.
HUE devicemanager

Gelukkig is powershell ook een intresse 8)
PowerShell:
1
Get-WmiObject -Class Win32_PnPEntity | Where {$_.DeviceID -like "*VID_04D8&PID_00DF*"}|select name

code:
1
2
3
4
5
6
name                                                  
----                                                  
HID-compatibel, door leverancier gedefinieerd apparaat
USB Serial Port (COM3)                                
Samengesteld USB-apparaat                             
USB-invoerapparaat

Is dit niet geval, zie het antwoord van NZXT >:) of je connector is beschadigd.

Ik heb het zelf kunnen oplossen door in E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver het programma InstallGridChipsetDriver.exe uit te voeren en te herstarten.
Hierna was de tab netjes zichtbaar en kon het spelen beginnen :)
Andere optie is misschien E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver\Driver Installation Tool\x64\MCP2200DriverInstallationTool.exe (USB naar RS232 chip)

update 3-11-2015
Ik had contact met NXbeast.
Na boven staande stappen werkte het nog niet. uiteindelijk heeft hij met Driver Booster2 de driver van de COM3 poort verwijderd. Hierna werkte de HUE+ tab *O*
Het verwijderen van de driver lijkt helpen
Bij mij is de volgende driver actief:
PowerShell:
1
2
3
4
5
Get-WmiObject Win32_PnPSignedDriver| where {$_.DeviceID -eq "USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00\6&33E89D58&0&0000"}|Select Driverprovidername,Driverversion, InfName

Driverprovidername         Driverversion InfName
------------------         ------------- -------
Microchip Technology, Inc. 5.1.2600.7    oem40.inf

Cam software zit Corsair link in de weg

Dit wordt gefixed in versie 2.1.9, deze moet op het moment van schrijven nog uit komen
Deze is rond 17-12 uitgekomen en bied inderdaad de oplossing

Update 02-11-2015
Kreeg net een leuk mailtje van NZXT:

Brid,

I'm a little confused. Do you have the HUE+ or GRID+? If you do have a HUE+
how did you get one? They are not commercially available yet.

Software Product Manager

Blijkbaar wordt er te vroeg verkocht.....

[ Voor 26% gewijzigd door brid op 18-12-2015 21:06 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NXbeast
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06-2019
Ik heb dit dus ook voor,

Vandaag de Hue+ thuis gekregen en alles gaat goed installeren/wegwerken, maar blijkbaar vind de software (CAM) de Hue+ niet, heb de stappen hier gevolgd maar deze blijken bij mij niets te veranderen. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

Update 4-11-15: Hij werkt. Na eens met DriverBooster2 de driver er terug willen af te gooien werkte hij plots. Dus de leds werden plotseling rood waardoor ik dan even de CAM software bekeek en jawel daar stond de Hue+ tab ineens er wel tussen. Maar als ik dan ga zien naar aparaatbeheer staat de driver er nog steeds wel op die USB Serial Port (COM3) dus volgens mij zit er nog een bug in de detectie en installatie van de driver/s

Heb er even 4 plaatjes van gemaakt.
http://i65.tinypic.com/xeijyc.jpg
http://i67.tinypic.com/10rqnap.jpg
http://i67.tinypic.com/rsbuwn.jpg
http://i63.tinypic.com/11weejd.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door NXbeast op 04-11-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
Ziet er leuk uit maar persoonlijk vind ik $60 wel wat veel voor een LED controller.

Heb zelf een RGB controller incl leds besteld op EBay voor nog gebed $10.

Maar wel een leuk alternatief tov van de normale HUE, die niet in de S340 Case past aangezien deze niet over CD slots beschikt.

Vandaar dat ik destijds zelf wat samen had gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Topicstarter
Iedereen heeft zijn eigen af wegingen.
Ik was me al aan het oriënteren voor 2x pricewatch: BitFenix Alchemy 2.0 Magnetic LED Strips 60cm Wit a €28,- het stuk
Voor €4,- extra voor RGB en een controller die softwarematig aan te sturen is de HUE+ een prima optie

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

brid schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:07:
Iedereen heeft zijn eigen af wegingen.
Ik was me al aan het oriënteren voor 2x pricewatch: BitFenix Alchemy 2.0 Magnetic LED Strips 60cm Wit a €28,- het stuk
Voor €4,- extra voor RGB en een controller die softwarematig aan te sturen is de HUE+ een prima optie
Alleen het NZXT volgens mij ook witte LED strips van slechts een tientje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Topicstarter
Je bedoelt die sleeve dingen, met standaard leds en niet van die platte (geen idee wat de juiste term is)?

Staat bij mij persoonlijk niet echt hoog op "Vind ik mooi lijst"

[ Voor 19% gewijzigd door brid op 04-11-2015 09:35 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
brid schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:34:
Je bedoelt die sleeve dingen, met standaard leds en niet van die platte (geen idee wat de juiste term is)?

Staat bij mij persoonlijk niet echt hoog op "Vind ik mooi lijst"
Ik heb de sleeve led kit en de lichtopbrengst is niet bepaald hoog. ik ga de hue+ voor mijn verjaardag vragen. *O*

[ Voor 0% gewijzigd door Heijmenberg99 op 06-11-2015 20:15 . Reden: typo`s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Topicstarter
hmm dat werkte niet als gehoopt, jammer dat tinypic geen thumbs heeft.
Heb toch nog genoeg ruimte op mijn tweakers fotoboek

NXBeast
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3aQTAF6KOcD6xLKUxpWzxhfe/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g6RtLG7dLF8KJaDjNNEC8gdy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/v9L6NEW9jqeZq6l65H1DfsJh/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6TJ3KksVXrCbHQ4W2OSVi5h0/thumb.jpg

En nog een eigen toevoeging, zal volgende keer proberen mijn telefoon wat stiller te houden :+
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0DDMMpbAICTjBbyXqEwa5tX2/full.gif

gemaakt via https://imgflip.com/gifgenerator

[ Voor 189% gewijzigd door brid op 07-11-2015 09:32 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NXbeast
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06-2019
brid schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 09:09:
hmm dat werkte niet als gehoopt, jammer dat tinypic geen thumbs heeft.
Heb toch nog genoeg ruimte op mijn tweakers fotoboek

NXBeast
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

En nog een eigen toevoeging, zal volgende keer proberen mijn telefoon wat stiller te houden :+
[afbeelding]

gemaakt via https://imgflip.com/gifgenerator
Mooi en enkel maar intresse in wit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

mooi ding wil er zelf ook een aanschafen

its the Guus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 14:19

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Ik heb de eerste Hue gebruikt voor de build van een bekende en vond de LED strip self een onding. De LEDs zaten onwijs ver uit elkaar. Je kreeg er een heel oneven lichtbeeld van.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 19:21
Heb op moment van schrijven de NZXT white sleeved led kit, maar die bevalt me niet zo. De adhesive achterkant van de bevestigingsclips is vrij zwak en valt na verloop van tijd af.

Ik heb al zitten kijken naar een nieuw alternatief, deze lijkt me echt een leuke toevoeging. Voor 60$ krijg je heel wat voor je geld. Als je kijkt naar bitfenix alchemy 2.0 betaal je een stuk meer voor hetzelfde... Magnetische strips vind ik echt een plus, zonder problemen verplaatsbaar op deze manier. Na je review te lezen, ben ik helemaal verkocht!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Dietaahhhpro schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:26:
Heb op moment van schrijven de NZXT white sleeved led kit, maar die bevalt me niet zo. De adhesive achterkant van de bevestigingsclips is vrij zwak en valt na verloop van tijd af.

Ik heb al zitten kijken naar een nieuw alternatief, deze lijkt me echt een leuke toevoeging. Voor 60$ krijg je heel wat voor je geld. Als je kijkt naar bitfenix alchemy 2.0 betaal je een stuk meer voor hetzelfde... Magnetische strips vind ik echt een plus, zonder problemen verplaatsbaar op deze manier. Na je review te lezen, ben ik helemaal verkocht!
Let bij die magnetische strips wel op dat het metaal in je case magnetisch is ;) wel zo handig natuurlijk. Zo is bijvoorbeeld mijn case de Phanteks Enthoo evolv atx gemaakt van 3 mm aluminium, wat niet magnetisch is. Gelukkig voor mij zijn dit alleen de buiten panelen die uit aluminium gemaakt zijn alle binnen panelen zijn gewoon magnetisch. (in mijn geval)

Ik weet dat dit niet voor veel mensen toepassing zal hebben maar is wel heel vervelend als ze niet blijven plakken hierdoor

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Is er ook een mogelijkheid om deze controller extern aan te sluiten ivm met een molex naar usb?

[ Voor 1% gewijzigd door Applepiez op 26-11-2015 10:37 . Reden: Autocorrect had iets niet goed gecorrigeerd ]

• brid

brid

Topicstarter
Applepiez schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:06:
Is er ook een mogelijkheid om deze fancontroller extern aan te sluiten ivm met een molex naar usb?
Het is geen fancontroller ;)

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Weet iemand toevallig wat voor type ledstripjes ze gebruiken? zou er iets leuks me willen maken met de controller en andere ledstrips namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-08 00:33
Voor als het nog niet lukt dit was mijn oplossing cam software volledige verwijderen computer herstarten

dan usb 2.0 van moeder bord unplugged
pc weer aan cam software herinstalleren en herstarten dan weer usb 2.0 inpluggen wacht een paar seconden en het komt te voorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bovenstaande allemaal uitgeprobeerd maar mijn PC zag de Hue+ helemaal niet. Ook niet de COM poorten.

Heb vervolgen de nog niet officieel uitgebrachte nieuwe verzie 2.19 gedownload.

[url="https://www.dropbox.com/s/8lvwmvlipr2tlya/CAM%20V2.1.84%20%20ReportBug%20hotfix1.zip?dl=0[/url]

Maar zelfde probleem !!!

Heb vervolgens een gewone USB kabel aangesloten, en toen zag de CAM softwate COM-poort 3 wel. En kon ik de Hue+ wel instellen.

Enigste nadeel is wel dat hij nu maar 1 kanaal ziet. Dus moet je alle led’s aansluiten op kanaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Topicstarter
Versie 2.1.9 is uit en bevat ook een nieuwe firmware voor de controller.

De Corsair software leest nu eindelijk mijn gtx 110i software goed uit en Hue doet het nog steeds.
Een hele verbetering

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een Hue+ Gekocht. tot nu toe erg gelukkig mee. Software is zeker een berg verbeterd sinds de eerste reviews die ik heb gezien over dit product.

CAM software gebruikt wel wat veel resources voor een simpele monitor. duurt lang bij het opstarten, en als gevolg gaan de leds pas een minuut of 2 na volledig opstarten op gewenste kleur en patronen.

Kan natuurlijk ook aan mn build liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn hue+ start goed met de cam 3 versie.
Maar het zijn 2 kanalen die zou je dus apart moeten kunnen aansturen, maar nee als ik kanaal 1 bewerk in de beoogde kleuren veranderd kanaal 2 mee, of is dat normaal ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Tjm De Groot schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:41:
Mijn hue+ start goed met de cam 3 versie.
Maar het zijn 2 kanalen die zou je dus apart moeten kunnen aansturen, maar nee als ik kanaal 1 bewerk in de beoogde kleuren veranderd kanaal 2 mee, of is dat normaal ?
Als het goed is staan er boven naast de kanalen vinkjes, als je die uit vinkt betekent dat dat het kanaal niet wordt meegenomen met de selectie van je kleuren ;)

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik ga het proberen kijken of dat werkt.
Edit: geprobeerd maar werkt niet ik kijk wel even op Internet.

[ Voor 45% gewijzigd door Tjm De Groot op 03-02-2016 17:19 ]

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:58

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Weet iemand of de CAM software al dergelijk werk met Windows 10? Ik heb hem namelijk direct gekocht destijd toen ie net gereleased, vind wel tof als het werkt. maar ik was volgens hun te snel en waren ze nog niet gelanceerd. Had maar hem ge-RMA aangevraagd.

Radical Birds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReinKersten
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01 12:08
Ik vind CAM wel goed werken in W10 ben trouwens heel erg te spreken over de HUE+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipje
  • Laatst online: 31-07 15:39

Thipje

Consultant IT & Innovation

Chibi2k schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:55:
Weet iemand of de CAM software al dergelijk werk met Windows 10? Ik heb hem namelijk direct gekocht destijd toen ie net gereleased, vind wel tof als het werkt. maar ik was volgens hun te snel en waren ze nog niet gelanceerd. Had maar hem ge-RMA aangevraagd.
Ik gebruik zelf de CAM software op Windows 10, maar tot nu toe zijn mijn ervaringen matig. Als het eenmaal is opgestart (dat kan makkelijk tot 3 minuten duren nadat Windows volledig is opgestart), werkt de software sloom en blijken veel functies amper of niet te werken.

Voor HUE en GRID is het wel echt een aanrader, ook al is het langzaam. Je krijgt alle controle die je wilt hebben en het werkt ook zodra je je instellingen hebt opgeslagen.

Voor de standaard monitoring functies zou ik eerder naar een ander type software kijken. CAM update de waardes van je temperatuur en load slechts langzaam en slaat ook maar weinig gegevens op van prestaties in games.

Het stukje gratis betekent natuurlijk ook dat er DRM bij zit, dus je moet elke keer dat je het opstart door een inlog procedure heen (die na de eerste keer inloggen automatisch verloopt maar het duurt wel even voordat NZXT de juiste servers hebben gevonden want het duurt echt eeuwen voordat je bent ingelogd en de software kunt gebruiken).

Hope this helped you out

NZXT S340 (Wit) - MSI Krait Gaming X370 - AMD Ryzen 5 1600 - G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4 - MSI Geforce GTX 1080 FE - 250GB Samsung 960 NVMe SSD - 250GB Samsung 850 EVO SSD - 120GB Kingston SSD - 1TB WD Blue HDD - 4x NZXT FN V2 White - Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje500
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:51
Hoewel het al een tijd geleden is dat er in dit topic iets gepost is, ben ik toch benieuw of iemand mij verder kan helpen. Jullie kunnen het al raden:
Ik heb pas een NZXT Hue+ in mijn computer ingebouwd, maar deze wordt niet herkend in de CAM software, versie 3.3.0. De LED strips gaan aan, maar geven enkel paars licht. Ondanks dat ik deze kleur best wel leuk vindt, moet het probleem natuurlijk opgelost worden.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
  • Verwijdering en herinstallatie van de software, met en zonder opnieuw opstarten tussendoor
  • Een andere usb header gebruiken (ook geprobeerd als de computer aan stond, wat voor sommigen de oplossing was)
  • Via een micro-usb naar usb kabel de Hue+ met een gewone usb poort op het moederbord verbonden
  • MCP2200 via devices and printers verwijderd, computer herstart en daarna de Hue+ weer met de usb header verbonden
  • Versie 3.1.37 van de CAM software geïnstalleerd
  • Nadat 3.1.37 niet werkte deze geüpdatet naar 3.1.62
Kortom: na vele herinstallaties en herstarts ben ik nog geen stap verder (behalve oplossingen uitsluiten 8)7). Ik heb het vermoeden dat één van de problemen te maken heeft met het niet (goed) installeeren van de Hue+ driver vanuit de CAM software.

In de tussentijd ben ik ook contact op aan het nemen met NZXT. Maar als jullie mij verder weten te helpen, dan heel graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matje500 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:14:
Hoewel het al een tijd geleden is dat er in dit topic iets gepost is, ben ik toch benieuw of iemand mij verder kan helpen. Jullie kunnen het al raden:
Ik heb pas een NZXT Hue+ in mijn computer ingebouwd, maar deze wordt niet herkend in de CAM software, versie 3.3.0. De LED strips gaan aan, maar geven enkel paars licht. Ondanks dat ik deze kleur best wel leuk vindt, moet het probleem natuurlijk opgelost worden.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
  • Verwijdering en herinstallatie van de software, met en zonder opnieuw opstarten tussendoor
  • Een andere usb header gebruiken (ook geprobeerd als de computer aan stond, wat voor sommigen de oplossing was)
  • Via een micro-usb naar usb kabel de Hue+ met een gewone usb poort op het moederbord verbonden
  • MCP2200 via devices and printers verwijderd, computer herstart en daarna de Hue+ weer met de usb header verbonden
  • Versie 3.1.37 van de CAM software geïnstalleerd
  • Nadat 3.1.37 niet werkte deze geüpdatet naar 3.1.62
Kortom: na vele herinstallaties en herstarts ben ik nog geen stap verder (behalve oplossingen uitsluiten 8)7). Ik heb het vermoeden dat één van de problemen te maken heeft met het niet (goed) installeeren van de Hue+ driver vanuit de CAM software.

In de tussentijd ben ik ook contact op aan het nemen met NZXT. Maar als jullie mij verder weten te helpen, dan heel graag!!
Klinkt als RMA! Standaard zijn de lichtjes wit, niet paars... Daarom neig ik naar RMA! Misschien werken alleen het rode en het blauwe ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje500
Het zou kunnen dat alleen de rode en de blauwe ledjes werken. Dan nog lijkt dit mij niet direct gerelateerd te zijn aan het probleem met de herkenning in de CAM software.

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken! Ik ga binnen een paar dagen zorgen voor een RMA.
Mocht iemand anders tussendoor nog een oplossing weten, dan hoor ik die natuurlijk graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
matje500 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:16:
Het zou kunnen dat alleen de rode en de blauwe ledjes werken. Dan nog lijkt dit mij niet direct gerelateerd te zijn aan het probleem met de herkenning in de CAM software.

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken! Ik ga binnen een paar dagen zorgen voor een RMA.
Mocht iemand anders tussendoor nog een oplossing weten, dan hoor ik die natuurlijk graag!
Ik heb een tijdje last gehad van rare kleurtjes op mijn strips, blijkt dat je de afdek kapjes op de strips moet doen want bij mij maakten de uit einden van de strip contact met mijn case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje500
Even een update:
Ik werd op het forum van NZXT doorgestuurd naar het supportforum van de CAM software, gezien de software insteek van het probleem. Hier heeft een medewerker van de software gereageerd om via email persoonlijk op het probleem in te gaan.

Zijn eerste suggestie was om met behulp van IOBit Uninstaller de CAM software te verwijderen en daarna CAM versie 3.3.1 te installeren. Ik neem aan dat versie 3.3.1 nog in de test fase zit, gezien deze nog niet beschikbaar is op de website en via een dropbox link aangeboden werd.

Helaas, dit loste het probleem niet op. Terwijl ik hiermee bezig was viel het mij op dat één enkele LED wit was, ipv paars. Voordat ik uitgebreid meerdere configuraties getest had, heb ik de contact persoon van CAM al een mailtje gestuurd over deze witte LED en een foto bijgevoegd. Hij was vervolgens verbaasd dat de LEDs paars waren terwijl de HUE+ nog niet gedetecteerd is door de software, hoewel ik dit al vanaf het begin had aangegeven. De medewerker was vervolgens in de veronderstelling dat er een LED strip kapot was gegaan, maar had mij waarschijnlijk niet helemaal goed begrepen.

Na meerdere configuraties testen blijkt dat de allereerste LED in een LED strip (of meerder verbonden LED strips) wit is, wanneer deze verbonden is met kanaal 1 op de controller. De rest is paars voor configuraties van 2 LED strips per kanaal (het testen van 3 of 4 strips op een kanaal lijkt mij nu overbodig).
De LED strips gedragen zich dus alle vier hetzelfde en er is dan denk ik iets mis met de controller.

Ik heb deze resultaten ook aan hem gemaild en ben benieuwd naar de reactie.
De aanvraag voor de RMA bij de winkel staat in de tussentijd al klaar.
Uberdude schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:21:
[...]
Ik heb een tijdje last gehad van rare kleurtjes op mijn strips, blijkt dat je de afdek kapjes op de strips moet doen want bij mij maakten de uit einden van de strip contact met mijn case.
Die afdek kapjes zitten bij mij op de strips en ik heb deze mogelijkheid bij het testen van de kanalen uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:39
Zo, even een "Necro kick" hier tegen aan geven.

Ik heb sinds gister de NZXT Hue+ met 5 140mm fans ingebouwd en aangesloten. Alles werkt zoals ik had verwacht. Top, geinig speelgoed. Mooie lampjes.

Ik gebruik op het moment alle 5 fans op 1 kanaal, maar ik wil dit gaan splitsen

Kanaal 1 - 2 fans aan de voorkant van de case
Kanaal 2 - 3 fans aan de boven/achterkant.

Kan ik nu de pricewatch: NZXT HUE+ Extension Kit ook aansluiten op loop van bv. Kanaal 1 of 2? Of moet de LED strips echt op een apart kanaal, of kan dit niet gemixt worden met de fans.

Relvant spul wat ik gebruik:
pricewatch: NZXT Aer RGB140 Starter Pack.
pricewatch: NZXT Aer RGB140 Triple Pack
pricewatch: NZXT Noctis 450 Zwart/Rood

@Foritain even schaamteloos zijn review naar dit topic linken.

productreview: NZXT Aer RGB120 Starter Pack review door Foritain

[ Voor 9% gewijzigd door Goldman op 14-03-2017 16:03 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
Goldman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:18:
Zo, even een "Necro kick" hier tegen aan geven.

Ik heb sinds gister de NZXT Hue+ met 5 140mm fans ingebouwd en aangesloten. Alles werkt zoals ik had verwacht. Top, geinig speelgoed. Mooie lampjes.

Ik gebruik op het moment alle 5 fans op 1 kanaal, maar ik wil dit gaan splitsen

Kanaal 1 - 2 fans aan de voorkant van de case
Kanaal 2 - 3 fans aan de boven/achterkant.

Kan ik nu de pricewatch: NZXT HUE+ Extension Kit ook aansluiten op loop van bv. Kanaal 1 of 2? Of moet de LED strips echt op een apart kanaal, of kan dit niet gemixt worden met de fans.

Relvant spul wat ik gebruik:
pricewatch: NZXT Aer RGB140 Starter Pack.
pricewatch: NZXT Aer RGB140 Triple Pack
pricewatch: NZXT Noctis 450 Zwart/Rood

@Foritain even schaamteloos zijn review naar dit topic linken.

productreview: NZXT Aer RGB120 Starter Pack review door Foritain
Ik weet niet zeker of je de led strips op het zelfde kanaal kan gebruiken als de AER fans, maar ik denk het wel.
Wat ik wél weet, is dat je de NZXT HUE+ extension kit niet aan kan sluiten op de HUE+ die je bij je AER starterpack krijgt. Waarom niet? De kabels die je nodig hebt zitten niet bij de AER packs en ook niet bij de extension kit. Je zal hiervoor een ticket bij NZXT aan moeten maken, je fakturen uploaden, zodat NZXT je een HUE+ kabelpakketje stuurt.

Liep zelf ook tegen dat probleem aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Flapwaaier schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:11:
[...]

Ik weet niet zeker of je de led strips op het zelfde kanaal kan gebruiken als de AER fans, maar ik denk het wel.

Wat ik wél weet, is dat je de NZXT HUE+ extension kit niet aan kan sluiten op de HUE+ die je bij je AER starterpack krijgt. Waarom niet? De kabels die je nodig hebt zitten niet bij de AER packs en ook niet bij de extension kit. Je zal hiervoor een ticket bij NZXT aan moeten maken, je fakturen uploaden, zodat NZXT je een HUE+ kabelpakketje stuurt.

Liep zelf ook tegen dat probleem aan |:(
Ik denk het eerlijk gezegd niet, nu na zelf wat geklooi met de fans en strips. de "In / Out" connectoren zijn niet compatible.

Hoelang duurde het voordat je je kabeltje binnenkreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-07 10:37
Goldman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:09:
[...]

Ik denk het eerlijk gezegd niet, nu na zelf wat geklooi met de fans en strips. de "In / Out" connectoren zijn niet compatible.

Hoelang duurde het voordat je je kabeltje binnenkreeg?
Een week of 3, misschien 4, maar dat was omdat de kerst er tussen zat.
Het moet vanuit Amerika komen, dus een week of 2 (vanaf aanvraag) minimaal.

Ik kan vanavond wel even testen of de led strip aangesloten kan worden op de fans, als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik heb zelf ondertussen ook een LED extension kit gekocht en ook het verzoek ingeschoten voor een kabeltje.

Zelf heb ik geprobeerd te kabels van de RGB fans te connecten, maar de connectoren matchen niet.

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/g11gkopy3/nzxt.png

Beetje vaag, maar de 1 voor led is echt 4 pinnetjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Goldman op 20-03-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 12:42
even een vraagje over dit product,

ik gebruik hem nu zo'n jaar , helaas niet te vrede over de cam software maargoed die daargelaten ....

is het niet mogelijk meer standen en pre-sets te gebruiken ? ik bedoel er zijn iets van 7 keuzes die ''werken'' de rest maar half alleen gezien het digitale strips zijn verwacht ik toch dat ook andere modus mogelijk zijn is het iemand al gelukt zelf met commando's leuke patroontjes aan de praat te krijgen ?

Groetje

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier werkte het prima, en ineens kan ik de 5 Aer Fans niet meer aanpassen qua kleur. Blijven hangen in Spectrum. Verder nog 3 lightstrips op de Hub vanuit de kast, en de fans op de Hue+.

Ik maak verder gebruik van een interne NZXT USB Hub
Producten:
pricewatch: NZXT Aer RGB120 Starter Pack
pricewatch: NZXT Aer RGB120 Triple Pack
pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support)
pricewatch: NZXT H700i Wit/Zwart
pricewatch: NZXT HUE+ Extension Kit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ZaZhDYccDaD6C6bSWc8gBmn/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gFqjZxjeyAZHaBZzTZPBpAxK/full.jpg
Dat is het overzicht in mijn CAM software. Hij herkent dus alles wel. Nu staat alles op Sync, maar het enige wat ik kan wijzigen als die daar niet opstaat is:
- Kraken koeling
- Hue lightstrips

Wat ik niet kan wijzigen:
- 5 fans via de Hue+ (deze is aangesloten op de NZXT hub, gevoed met Molex. Firmware is de laatste versie. Lampje op de Hue+ brand. Reboots en poweroff lijkt niet te werken.

Iemand een idee?

-edit-

Nadat ik de HUB had afgekoppeld, alle kabels van de HUE+ en alles opnieuw heb verbonden werkt het wel (pc had ik aan). Pas na een reboot ging het goed. Alles draait nu dus lekker in de Spectrum Wave :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 12-04-2018 01:19 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1