Geen idee of dit het juiste sub-forum is, maar om te voorkomen dat ik over de PM iedere keer het zelfde verhaaltje afsteek
Ps dit topic is niet bedoeld voor "je kan dit ook met controller X en rgb strips van site Y voor de helft", heb je een kant en klaar alternatief welke in nederlandse webshops verkrijgbaar is geen probleem.
Gifjes van jouw awesome build zijn natuurlijk altijd welkom
Even in het kort is de NZXT hue+ een rgb led controller met 2 kanalen.
Je kan de leds aanpassen aan de temperatuur van de cpu/gpu, FPS van je game,muziek die je afspeelt of een aantal standaard patronen

Voor alle PR praat enz
Installeren
Installeren is redelijk eenvoudig, enige wat je nodig hebt is:
Als alles goed aangesloten is geven de strips bij de eerste keer op starten wit licht. doen ze dat niet dan heb je iets verkeerd gedaan of hij is stuk
Hierna kun je de CAM software downloaden en installeren
Na een verplichte reboot kun je via de HUE+ tab de effecten en kleuren instellen
Know Issue
De Hue+ tab ontbreekt (v2.1.8)
Meldt dit in ieder geval via de "report a bug" onder de settings knop(Tandwiel rechtsboven), niet dat dit waarschijnlijk veel helpt. Dit was bij mij de response:
Have you tried using a different USB port? Are you a reviewer or work for a publication?
Gelukkig heb ik het in mijn geval zelf kunnen oplossen.
Check of je pc de hue ziet via apparaatbeheer, zet de view op "Apparaten bij verbinding", als het goed is zie je aan de usb controller onderstaande apparaten.

Gelukkig is powershell ook een intresse
Is dit niet geval, zie het antwoord van NZXT
of je connector is beschadigd.
Ik heb het zelf kunnen oplossen door in E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver het programma InstallGridChipsetDriver.exe uit te voeren en te herstarten.
Hierna was de tab netjes zichtbaar en kon het spelen beginnen
Andere optie is misschien E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver\Driver Installation Tool\x64\MCP2200DriverInstallationTool.exe (USB naar RS232 chip)
update 3-11-2015
Ik had contact met NXbeast.
Na boven staande stappen werkte het nog niet. uiteindelijk heeft hij met Driver Booster2 de driver van de COM3 poort verwijderd. Hierna werkte de HUE+ tab
Het verwijderen van de driver lijkt helpen
Bij mij is de volgende driver actief:
Cam software zit Corsair link in de weg
Dit wordt gefixed in versie 2.1.9, deze moet op het moment van schrijven nog uit komen
Deze is rond 17-12 uitgekomen en bied inderdaad de oplossing
Update 02-11-2015
Kreeg net een leuk mailtje van NZXT:
Brid,
I'm a little confused. Do you have the HUE+ or GRID+? If you do have a HUE+
how did you get one? They are not commercially available yet.
Software Product Manager
Blijkbaar wordt er te vroeg verkocht.....
Ps dit topic is niet bedoeld voor "je kan dit ook met controller X en rgb strips van site Y voor de helft", heb je een kant en klaar alternatief welke in nederlandse webshops verkrijgbaar is geen probleem.
Gifjes van jouw awesome build zijn natuurlijk altijd welkom
Even in het kort is de NZXT hue+ een rgb led controller met 2 kanalen.
Je kan de leds aanpassen aan de temperatuur van de cpu/gpu, FPS van je game,muziek die je afspeelt of een aantal standaard patronen

Voor alle PR praat enz
Installeren
Installeren is redelijk eenvoudig, enige wat je nodig hebt is:
- een vrije molex(sata -> molex verloopje werkt ook) aansluiting
- vrije usb-header op het moederbord
- een plek voor een 2.5 disk, let wel de HUE+ is dikker(ongeveer 3.5disk)
- kruiskopschroeven draaier
Als alles goed aangesloten is geven de strips bij de eerste keer op starten wit licht. doen ze dat niet dan heb je iets verkeerd gedaan of hij is stuk
Hierna kun je de CAM software downloaden en installeren
Na een verplichte reboot kun je via de HUE+ tab de effecten en kleuren instellen
Know Issue
De Hue+ tab ontbreekt (v2.1.8)
Meldt dit in ieder geval via de "report a bug" onder de settings knop(Tandwiel rechtsboven), niet dat dit waarschijnlijk veel helpt. Dit was bij mij de response:
Have you tried using a different USB port? Are you a reviewer or work for a publication?
Gelukkig heb ik het in mijn geval zelf kunnen oplossen.
Check of je pc de hue ziet via apparaatbeheer, zet de view op "Apparaten bij verbinding", als het goed is zie je aan de usb controller onderstaande apparaten.

Gelukkig is powershell ook een intresse
PowerShell:
1
| Get-WmiObject -Class Win32_PnPEntity | Where {$_.DeviceID -like "*VID_04D8&PID_00DF*"}|select name |
code:
1
2
3
4
5
6
| name ---- HID-compatibel, door leverancier gedefinieerd apparaat USB Serial Port (COM3) Samengesteld USB-apparaat USB-invoerapparaat |
Is dit niet geval, zie het antwoord van NZXT
Ik heb het zelf kunnen oplossen door in E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver het programma InstallGridChipsetDriver.exe uit te voeren en te herstarten.
Hierna was de tab netjes zichtbaar en kon het spelen beginnen
Andere optie is misschien E:\Program Files (x86)\NZXT\CAM\GridChipsetDriver\Driver Installation Tool\x64\MCP2200DriverInstallationTool.exe (USB naar RS232 chip)
update 3-11-2015
Ik had contact met NXbeast.
Na boven staande stappen werkte het nog niet. uiteindelijk heeft hij met Driver Booster2 de driver van de COM3 poort verwijderd. Hierna werkte de HUE+ tab

Het verwijderen van de driver lijkt helpen
Bij mij is de volgende driver actief:
PowerShell:
1
2
3
4
5
| Get-WmiObject Win32_PnPSignedDriver| where {$_.DeviceID -eq "USB\VID_04D8&PID_00DF&MI_00\6&33E89D58&0&0000"}|Select Driverprovidername,Driverversion, InfName Driverprovidername Driverversion InfName ------------------ ------------- ------- Microchip Technology, Inc. 5.1.2600.7 oem40.inf |
Cam software zit Corsair link in de weg
Dit wordt gefixed in versie 2.1.9, deze moet op het moment van schrijven nog uit komen
Deze is rond 17-12 uitgekomen en bied inderdaad de oplossing
Update 02-11-2015
Kreeg net een leuk mailtje van NZXT:
Brid,
I'm a little confused. Do you have the HUE+ or GRID+? If you do have a HUE+
how did you get one? They are not commercially available yet.
Software Product Manager
Blijkbaar wordt er te vroeg verkocht.....
[ Voor 26% gewijzigd door brid op 18-12-2015 21:06 ]