[Ervaringen] LG LHB755W

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:37
Beste allemaal.

Ik ben sinds kort opzoek naar een nieuwe home cinema set. Nouja, home cinema... Momenteel ben ik in het bezit van een schitterende NB3520A 300watt soundbar. Na twee jaren met dit pareltje te hebben doorgebracht ben ik opzoek naar iets meer dan 300 watt. Ik wil de set vooral gebruiken om spotify mee af te spelen, films te kijken en zo af en toe het geluid van mijn PS4 erdoor te laten spelen.

Nu kwam ik het volgende product tegen:
LG LHB755W

Heeft iemand ervaring met deze serie? Mij lijkt de set geweldig door de optie van draadloze achterspeakers. Ik heb een bloedhekel aan draadjes, dit is dan ook echt een pré voor mij wat betreft een nieuwe set.

Mijn budget is dan ook rond die prijs. (max ict geeft aan dat hij 390 is ipv de 500+ prijzen op andere sites... heel apart.)

Dus even op een rijtje:
-5.1 set (meer mag ook..)
-minimaal 1000 watt waarvan de sub min 200 watt output moet geven.
-Draadloze achterspeakers
-Max €500,-

Mochten er nog andere suggesties zijn die aan mijn eisen voldoen, dan verneem ik die graag!

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

ScreamGT schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:19:
-minimaal 1000 watt waarvan de sub min 200 watt output moet geven.
Met die eis laat je alleen zien dat je vatbaar bent voor marketing dan wel geilt op specificaties. Vermogen zegt niets over de kwaliteit. Zeker bij dit soort all-in-one setjes is het vermogen altijd opgegeven bij bergen vervorming + ruis (THD + N) en is het piekvermogen. Voor 1000 echte Watts mag je je budget flink naar boven bijstellen. Waar je dan alleen de versterker hebt en niet eens speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
FeaR schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:23:
[...]

Met die eis laat je alleen zien dat je vatbaar bent voor marketing dan wel geilt op specificaties. Vermogen zegt niets over de kwaliteit. Zeker bij dit soort - NOFI - all-in-one setjes is het vermogen altijd opgegeven bij bergen vervorming + ruis (THD + N) en is het piekvermogen. Voor 1000 echte Watts mag je je budget flink naar boven bijstellen. Waar je dan alleen de versterker hebt en niet eens speakers.
Meer geld eraan uitgeven wil ik niet, was dit wel het geval dan had ik dat aangegeven. Ik geil dan ook niet op specificaties, ik wil gewoon voldoende "power" hebben om er, zoals beschreven, dagelijks mee TV te kijken zowel muziek te gaan luisteren.

Een 5.1 set met 500 watt zie ik zelf niet zitten. Zeker nu ik kijk wat mijn huidige soundbar van 300watt doet. Vandaar dat dit minimaal 1000 watt dient te zijn. Dat dit het piekvermogen is, lijkt mij duidelijk. Ik ben immers niet van plan continue alles op max te draaien.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voldoende power haal je ook uit speakers met slechts een paar (tientallen) Watt per kanaal (onder andere afhankelijk van de gevoeligheid van de speaker en nog wat factoren), maar vele honderden Watts is puur en alleen leuk om op de doos te plakken en in reclamefolders te zetten. In realiteit leveren setjes het vermogen ook niet dus het is een loze eis. Nogmaals: vermogen zegt niets over de kwaliteit en ook niet hoe hard iets gaat aangezien dat van meerdere factoren afhankelijk is. Daarom is het ook niet per definitie dat de huidige soundbar van "300 Watt" minder zal zijn dan een set van "500 Watt".

Heel basaal: zie het al de eis "ik wil een voertuig met 200 PK". Oke tof, klinkt veel maar... als je die 200 PK in een motorfiets hebt van zelf nog geen 180 kilo is de ervaring een stuk anders dan als je een vrachtwagen hebt met 200 PK op tientallen tonnen gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
Gooi hier maar een slotje op. Wanneer mij gevraagd word eisen te stellen om zo mijn zoektocht makkelijker te maken, doe ik dat. Mijn eisen zijn er omdat ik dit graag wil. Blijkbaar vind jij je eigen mening veel belangrijker.

Ik ga wel ergens anders om advies vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 03-11-2015 08:41 . Reden: Flame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zeg alleen dat je loze eisen stelt en je het daarom lastiger maakt in je zoektocht. Als je die eis laat vallen heb je meer keuze. Maar goed, jij je zin: slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.