Toon posts:

Overclock hz samsung monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pricewatch: Samsung S24C350H Zwart overclocken (is een 60hz monitor). Ik heb gezocht op het internet hoe je dat moet doen, dat kan gewoon in de settings van nvidia. Ik heb en geforce 660-non ti en volgens mij maakt dat niet uit wat voor videokaart ik moet hebben...

Ik probeer hem te overclocken naar 1920x1080 70hz. Maar ben begonnen met 61hz. Steeds krijg ik een wazig beeld te zien en een groot stuk komt buiten het scherm terecht. Ik doe iets fout, maar heb geen idee wat. V-sync is ook gewoon uitgeschakeld.

Iemand die weet of dat dit probleem bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Probeer eens een lagere waarden intestellen op het handje werkt het nog niet doe je iets fout.
Sommige monitors overclocken gewoon niet je moet geluk hebben of gewoon een 120hz kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Heb je geen interlaced ingeschakelt ivm met het wazige beeld?
groot stuk beeld buiten het scherm weet ik ook niet precies..?
probeer de originele 1080p waarde aan te passen met alleen de hz als dat niet werkt en je komt op deze problemen uit heb je waarschijnlijk een monitor die dat niet zo goed kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Het is niet zo dat je zomaar elke monitor kan overclocken. Je moet je hier erg goed in verdiepen en natuurlijk moet je monitor dit aankunnen. Ik zou niet zomaar gaan rommelen met een budget monitor, kans is erg klein dat deze een overclock überhaupt aankan.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Probeer het met CRU, en draai eerst even de Nvidia pixel clock patcher:

http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:09:
Probeer het met CRU, en draai eerst even de Nvidia pixel clock patcher:

http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU
Dat zijn dus voorbeelden van tools waar ik liever af blijf. O-) Dan liever geen overclock doen. Ik had gewilt dat het met de nvidia settings kon, maar ik dacht dat ik iets fout deed waar ik geen rekening heb gehouden. Het werkt dus gewoon niet met die nvidia features. Jammer. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:40:
[...]

Dat zijn dus voorbeelden van tools waar ik liever af blijf.
Omdat? CRU past het register aan waar de maximale schermresoluties en frequenties worden opgeslagen. De tool doet verder helemaal niks en word al jaren met veel plezier gebruikt door veel mensen hier op Tweakers.

Heck een van de eerste topics die over dit onderwerp ging maakte gebruik van CRU omdat Nvidia deze optie nog helemaal niet aanbood in haar drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:42:
[...]

Omdat? CRU past het register aan waar de maximale schermresoluties en frequenties worden opgeslagen. De tool doet verder helemaal niks en word al jaren met veel plezier gebruikt door veel mensen hier op Tweakers.

Heck een van de eerste topics die over dit onderwerp ging maakte gebruik van CRU omdat Nvidia deze optie nog helemaal niet aanbood in haar drivers.
Omdat ik daar misschien mijn scherm stuk kan maken. 8)7 Ik heb ze net even geopend in sandboxie. Ik zal er morgen nog eens beter naar kijken.

Zover ik nu begrepen heb, moet ik nvlddmkm-patcher.exe draaien, vervolgens CRU.exe openen. En onder Standard resolutions een nieuwe resolutie toevoegen, bv 1920x1080 63hz. Dan "Custom extension block" aanklikken en dan op OK.
Dan zou restart64.exe moeten doen om de nvidia drivers te herstarten en daar zou de nieuwe toegevoegde resolutie moeten staan. Klopt dat?

Als het niet lukt... pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Genoeg tutorials te vinden over hoe je CRU veilig gebruikt.
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:56:
[...]

Omdat ik daar misschien mijn scherm stuk kan maken.
Nee, vrijwel elk scherm klaagt dat het signaal 'out of range' is.
Als het niet lukt... pech?
Het zelfde als elke andere overklok, inderdaad kort samen te vatten als 'pech'.

Niet alle hardware laat zich even lekker overklokken, maar de kans dat er wat kapot gaat is vrij klein. Bij een monitor moet je er voornamelijk op letten dat het signaal in range blijft en dat deze niet al te warm word. Kan jij je hand niet meer op het scherm houden? Dan is deze beduidend te warm (aan het worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap je kam je scherm 'kapot' maken met een stukje software. En als je hen overclockt is er zeker niks aan de hand ?
Pagina: 1