Toon posts:

Advies nieuwe 55"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Na 7 jaar heeft mijn plasma-tv van Panasonic het begeven. Fijne tv, maar plasma zie je nergens meer. Mij was plasma aangeraden, omdat ik veel voetbal kijk en deze tv een zeer snelle reactietijd had, waardoor je geen "sliert" achter de bal zag.

Maar goed, op naar een nieuwe.

Wat is belangrijk?

- uiteraard beeldkwaliteit , met name als het gaat om voetbal en films. Ik game ook regelmatig(x360) en mijn pc staat op mijn tv aangesloten.
- minimaal 1 hdmi aansluiting (moet geen probleem zijn denk ik) de hdmi kabel loopt naar mijn av-receiver waar deze splitst naar (1) dreambox (2) pc en (3) x360.
- tv komt aan de muur te hangen met muurbeugel vogels 2325, dus graag strak design (niet het belangrijkste, dat is de kwaliteit maar toch) en dus ook geen curved-tv
- prijs tot +- 1200

Wat is niet belangrijk?

- smart tv (als het er opzit, wat vaak het geval is, leuk, maar mijn pc staat er dus al op aangesloten)
- 3d
- 4k of fullhd ; ik denk dat dat voorlopig niet veel uitmaakt gezien het aanbod in uhd

Uiteraard heb ik al zitten zoeken op internet en ben wezen kijken bij bv mediamarkt. En de keuze is meer dan reuze. Ik had de volgende gevonden: Samsung UE55H6200AW ; Sony KDL-55W828B ; Panasonic
TX-55AS800 ; Sony kdl55w807c en op deze site wordt de Panasonic cx-700 goed aanbevolen.
Philips viel al snel af daar las ik weinig goeds over.

Heeft iemand een idee? Wat zou jij kiezen?

Oh ja weet iemand ook mss wat voor hdmi kabel ik moet halen? Lengte wordt 7 meter.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je budget wat rek heeft zou ik meteen OLED roepen, zeker als je plasma gewend bent.
Maar de meeste goedkopere zijn wel curved helaas.

[ Voor 27% gewijzigd door W1LL3M op 02-11-2015 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Die AS800 heb ik ook op mijn lijstje gehad......je wilt niet weten hoeveel topics daarover lopen met scherm-issues.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties
Ik denk dat het een sony gaat worden net deze review bekeken en ben wel overtuigd
reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:08:
Bedankt voor de reacties
Ik denk dat het een sony gaat worden net deze review bekeken en ben wel overtuigd
reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien
Heb je dat oude model nog gevonden dan? Is namelijk al 1.5 jaar oud, ik kan hem namelijk al tijden niet meer nieuw bestellen.... De nieuwe Sony tv's hebben getuige de laatste reviews toch wel wat dingentjes...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok de geteste tv was een 805b. Op plattetv staat de 828b (deze staat bovenaan mijn lijstje) en in de mm zag ik de 807c staan . Ik ging er een beetje vanuit dat het allemaal een w8 serie was. Zit dus veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Yup... Zijn totaal andere panelen, de W805 serie was inderdaad heel goed, jammer genoeg kan je dit nu niet meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, maar nu wordt het een beetje uitzichtloos alle tv's mankeren blijkbaar wel iets
wat zou jij kiezen bullet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Op dit moment zou ik een goedkope TV nemen, hier een jaar of twee gebruik van maken, AMOLED is op het moment nog niet snel genoeg, met een jaar of 2 is dit wel het geval, de goedkope TV die ik dan heb staan gaat naar de slaapkamer of elders (Vraag & Aanbod).

Wanneer ik bij mijn leveranciers kijk valt het aanbod me gewoon tegen, we zitten qua TV technieken precies tussen twee tijdperken in. Ik begrijp ook wel dat je huidige stuk is, maar wil je het goed doen, overbrug de tijd en doe het dan goed.

Dit heeft ook weer het voordeel dat AMOLED behoorlijk in prijs zal zijn gezakt (je krijg dus meer TV voor het zelfde geld)

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 03-11-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-10 09:33
Ik heb een 7,5M lange hdmi kabel van de action, werkt prima (premium + ethernet) voor rond de €5. Kan max. 4k op 30fps aan. (Hdmi 1.4 dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:39:
hmm ok de geteste tv was een 805b. Op plattetv staat de 828b (deze staat bovenaan mijn lijstje) en in de mm zag ik de 807c staan . Ik ging er een beetje vanuit dat het allemaal een w8 serie was. Zit dus veel verschil tussen?
Dat zijn dus helemaal geen totaal andere panelen. De 805B en 828B zijn exact dezelfde en van de 807C is hetzelfde type maar een nieuwere (productie)reeks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben voor de 828b gegaan bij plattetv.nl. Kreeg ik een mail: Bedankt voor uw bestelling, helaas hebben we de 828b niet meer op voorraad. We kunnen u 1malig de 809c aanbieden voor 50 euro meer. Ok dat dus gedaan. Tv hangt nu aan de muur. Hij is geweldig. Mooi design lekker strak, beeld is ook top: zwart is echt zwart, mooie heldere kleuren, geen kwaaltjes kunnen ontdekken. Vooral films kijken in HD is echt genieten en met gamen verzuip je bijna in het 55"scherm (had hiervoor 42").

Kortom een toptv!
Pagina: 1