Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Refution
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-08 13:17
Beste Tweakers,

Bij voorbaat dank voor het bekijken en mogelijk verhelpen van dit probleem.

Ter zake:
Ik heb een ruimte 2 jaar geleden als één van de eersten een Samsung Galaxy S4 bij Vodafone gekocht. Dit inclusief een abonnement wat dan uitkwam op een bedrag van 50 euro p/m over een periode van 2 jaar.

Nu is dat abonnement ongeveer 4 maanden geleden afgelopen en heb ik hier direct een sim-only achteraan afgesloten. Dit is ongeveer het punt waar het leuk word dacht ik zo?

Nou niet dus.

Nog geen 3 dagen na mijn sim-only aankoop begint het bereik te haperen, weinig verbinding en na enkele uren een volkomen afwezigheid van welke vorm van bereik dan ook op: noodoproepen only na.

Diezelfde week ben ik naar de reparatieservice van Vodafone in Utrecht gegaan met de vraag hoe dat kon. De man aan de balie vertelde mij direct dat dit zo nu en dan bij de eerdere modellen van de S4 voorkomt en dat een scheurtje in het moederboard!? de oorzaak is. Een fabrieksfout dus.

Ik word hierna door Vodafone doorverwezen naar Samsung zelf om het maar uit te zoeken maar na een week alle kanten op worden gestuurd met geen hoop om ook maar een lichte vorm van service te krijgen bel ik met een vriend die consumentenrecht studeert.

Hij verteld mij dat voor een dusdanig bedrag als dat van een S4 ik, indien ik de mobiel normaal gebruik ik recht heb op consumentenrecht. Ook na de 2 jaar garantie die vanuit Vodafone (Samsung) wordt geboden.

Met dit argument en een hoop irritatie in mij probeer ik het nogmaals bij Vodafone.
Dit loopt uit op een hoop welles-nietes en herhalingen waarna de verbinding wordt verbroken.

De vraag die ik heb luidt: heb ik daadwerkelijk recht op extra service of garantie en hoe hieraan te komen of moet ik stoppen met proberen? Mag ik verwachten dat een scheur in het moederboard inderdaad kan gebeuren en dat dit voldoet aan de omschrijving van een "degelijk" product?
BvB Dank. _/-\o_

Groet, Tim

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-09 12:52
Laat die vriend van je ze maar een briefje schrijven.

als je een beetje had gegoogled, had je bijv dit gevonden: http://www.consumentenbon...e/buiten-garantietermijn/

• Refution
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-08 13:17
Dank voor de reactie.

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 06:43
Zou het niet aan je sim kunnen liggen? Probeer d anders een ander sim van een bekende.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:20
Wellicht kan die vriend je ook vertellen dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde is.
Als je je gelijk wil halen zul je Vodafone moeten dagvaarden, maar je vriend weet vast ook wel dat de kosten daarvan ruimschoots hoger zullen zijn dan de dagwaarde van deze telefoon.
Conclusie: Neem je verlies

Henk007 wijzigde deze reactie 02-11-2015 18:23 (10%)

• jroz2001
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-09 10:08
quote:
Refution schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:21:
Ook na de 2 jaar garantie die vanuit Vodafone (Samsung) wordt geboden.
Fixed

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:15

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

quote:
Henk007 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:22:
Wellicht kan die vriend je ook vertellen dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde is.
Als je je gelijk wil halen zul je Vodafone moeten dagvaarden, maar je vriend weet vast ook wel dat de kosten daarvan ruimschoots hoger zullen zijn dan de dagwaarde van deze telefoon.
Conclusie: Neem je verlies
Dit.

gelijk hebben != gelijk krijgen.

Fabrikanten besparen waar ze kunnen, en dan kunnen dit soort problemen volgen. Hetzelfde gezeik zie je met Dynafix en de "vochtschade". Dan kun je hoog en laag springen, gelijk krijg je niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True