Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg Xenon kit niet werkend in mijn auto

Pagina: 1
Acties:

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 01:52
Beste mede forum leden,

Auto: Toyota Yaris P1 2002, 5 deurs.

Ik ben vandaag weer eens wezen shoppen om mijn Yaris wat leuker te maken.

Zo heb ik ook een ''HID Conversion Kit'' gekocht.

H4 BI-Xenon 6000K.

Enige probleem, na aansluiten doet helemaal niks het, alleen wanneer ik groot licht aanzet zie je het lampje zelf naar binnen trekken.

Hij doet dus helemaal niks.

Doe ik mijn oude lampjes terug, dan werkt het wel.

Iemand enig idee?

• Speakerfreak95

Verwijderd

maak eens een foto hoe het is aangesloten, is wat makkelijker

• Speakerfreak95
Moment

• Speakerfreak95
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2iuwa3l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4kg038.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/14xjols.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2u6ntz8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/34iqxzk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5obaiu.jpg

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Ga je ook nog even nieuwe koplampen kopen of ben je dat vergeten.
De lampen die ik in je auto zie zijn absoluut niet geschikt voor Xenon!!!

Of verblind je liever iedereen die bij je in de buurt komt?

edit:
Gewoon uit de handleiding:
Punt 2, als de lampen niet aan gaan
*
Controleer of er +12V op de originele stekker staat.
*
Controleer of de stekker niet verkeerd op de ballast is gedrukt + rood is bovenste pool.
*
Het is mogelijk bij H4 dat u een andere aansturing mmoet gebruiken. Zie hiervoor “Aansluitschema Xenon
Massasturing”.

Maar dat neemt niet weg dat ik mijn puntje toch wel wat belangrijker vind...

[ Voor 53% gewijzigd door thefox154 op 02-11-2015 18:16 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
^^Met hem :)

De meeste, zo niet alle Japanners zijn massageschakeld, ik denk dat je het daar moet zoeken :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Wok

Dakloos...

Stop maar... Bouw alsjeblieft de originele halogeenlampen weer terug!

Zoals thefox154 al aangeeft, steek je nu xenonpitten in behuizingen die daar absoluut NIET voor gebouwd zijn en bovendien zie ik op de foto ook nog eens dat je Yaris verweerde koplampen heeft, dus dan is xenon al he-le-maal een drama voor je medeweggebruikers...

Geef alsjeblieft het verstand voorrang...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

RvL

Gelukkig, het werkt niet.

Het ziet er misschien mooi uit maar voor je mede weggebruikers is het een ramp. Vooral als het, zoals de afgelopen dagen, lekker mistig is. Dan rijd je mooi op zo'n witte muur af. Daarnaast is het nog maar de vraag of je eigen lichtbeeld er beter van wordt, ik denk van niet namelijk.

Misschien niet het antwoord waar je op hoopt, maar bezint eer ge begint

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Inderdaad. Niet doen. Gaat je met grootlicht seinende tegenliggers opleveren, of je moet ze zover naar beneden richten dat je er zelf niet heel veel meer aan hebt.

• Speakerfreak95
Heb het al werkend hoor, en geen zorgen jongens.

Ik heb al Projector koplampen gekocht, deze moeten alleen nog uit China komen, duurt nog wel even.

Blijkbaar moest ik bij het kastje dat op de H4 stekker zit, de kabel naar de ballast omdraaien, stond er heel klein op met een labeltje.

Nu inderdaad de lampen naar beneden gericht.

• Speakerfreak95
Wok schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:45:
Stop maar... Bouw alsjeblieft de originele halogeenlampen weer terug!

Zoals thefox154 al aangeeft, steek je nu xenonpitten in behuizingen die daar absoluut NIET voor gebouwd zijn en bovendien zie ik op de foto ook nog eens dat je Yaris verweerde koplampen heeft, dus dan is xenon al he-le-maal een drama voor je medeweggebruikers...

Geef alsjeblieft het verstand voorrang...
Dat verweerde is alleen op dat stuk, waar het licht doorheen gaat is hij helemaal helder, maar zoals ik al zei, ik heb regelbare projector lampen gekocht voor de auto.

Daar komen deze lampen dan ook in te zitten.

Sf95

Verwijderd

voorlopig op de standaard blijven rijden.
ik ben met de ander reaguurders eens dat dit enkel voor hinder, zo niet een boete en/of ongevallen. verblinding in het donker is denk ik het ergste wat er is.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Speakerfreak95 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:18:
Heb het al werkend hoor, en geen zorgen jongens.

Ik heb al Projector koplampen gekocht, deze moeten alleen nog uit China komen, duurt nog wel even.

Blijkbaar moest ik bij het kastje dat op de H4 stekker zit, de kabel naar de ballast omdraaien, stond er heel klein op met een labeltje.

Nu inderdaad de lampen naar beneden gericht.
Strooilicht komt dus danig hoog 99 v/d 100x dat het alsnog enorm verblind. Maw. Je verblind nogsteeds enorm.

Verder vrees ik voor het lichtbeelden van 'chinese' projectors..

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
GoldenSample schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:33:
[...]

Strooilicht komt dus danig hoog 99 v/d 100x dat het alsnog enorm verblind. Maw. Je verblind nogsteeds enorm.

Verder vrees ik voor het lichtbeelden van 'chinese' projectors..
ben er vrij zeker van dat morimotos net zo'n strak lichtbeeld geven als de gemiddelde OEM projector koplamp. over de ebay en aliexpress varianten kan ik helaas niks zeggen :+

Verwijderd

hmmm.... ag met de apk keuring komt die er wel achter... chineze lampen hebben niet de verplichte e-keur... gevolg is dus apk afkeur. net als verweerde koplampen.

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:07:
hmmm.... ag met de apk keuring komt die er wel achter... chineze lampen hebben niet de verplichte e-keur... gevolg is dus apk afkeur. net als verweerde koplampen.
ik heb originele koplampen met E-keur met een morimoto projector, nog geen APK problemen gehad in de afgelopen 5 jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7166/6506688965_f7115ddb4a_b.jpgIMG_1138 by Dave, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7163/6492773623_42f6ef2a3f_b.jpgDSC_2723 by Dave, on Flickr

(de rotatie heb ik nog aangepast ;) )

t kan dus wel

Verwijderd

Reloader schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:12:
[...]

ik heb originele koplampen met E-keur met een morimoto projector, nog geen APK problemen gehad in de afgelopen 5 jaar :)

t kan dus wel
Daarom heeft mrveenie het waarschijnlijk dus over de lampen zonder de e-keur; nogal wiedes dat jouw lampen met e-keur wel goed zijn.

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:01:
[...]

Daarom heeft mrveenie het waarschijnlijk dus over de lampen zonder de e-keur; nogal wiedes dat jouw lampen met e-keur wel goed zijn.
de projector is niet e-keur... :X

Verwijderd

Reloader schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:10:
[...]

de projector is niet e-keur... :X
Excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen :>

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Reloader schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:12:
[...]

[afbeelding]IMG_1138 by Dave, on Flickr

[afbeelding]DSC_2723 by Dave, on Flickr

(de rotatie heb ik nog aangepast ;) )

t kan dus wel
:) E46! Zo heb ik m ook in mijne (facelift sedan). Werkt heel fijn, veel licht en geen strooilicht. E-keur is geloof ik geen noodzaak meer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Helaas, keken ze daar maar naar, dan zouden heel wat slechte koplampen van de straat verdwijnen. Bij de APK wordt alleen gekeken of de lampen voldoende licht geven (ondergrens, géén bovengrens) en of ze goed afgesteld zijn. Een lamp moet extreem veel strooilicht geven wil hij afgekeurd worden. Volgens mij zijn ze al lang blij dat ze überhaupt werken.

Daarom worden die omgebouwde projectors ook gewoon goedgekeurd in de APK.

Waar ze naar zouden moeten kijken, is of in het glas een H (voor halogeen) of D (voor xenon) staat. Staat er alleen een H, maar zit er een Xenon in, dan zou het direct afkeur moeten zijn (de lamp voldoet niet meer aan z'n keurrapport).

Voor wie het wil weten, dit betekenen de letters allemaal:
Forward Illumination Lamp Function Markings:
  • B - Front fog lamp
  • F3 - Front fog lamp (to updated & increased performance requirements)
  • C - Low (dip) beam headlamp, tungsten filament
  • R - High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament
  • CR - Low and high (dip and main) beam headlamp, Class-A (usually tungsten filament)
  • C/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, Class-A (usually tungsten filament)
  • HC - Low (dip) beam headlamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HR - High (main) beam headlamp or driving lamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HCR - Low and high (dip and main) beam headlamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HC/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, Class-B (usually halogen or LED)
  • DC - Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DR - High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DCR - Low and high (dip and main) beam headlamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DC/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, gas discharge (HID, "Xenon")
  • A - Front position lamp (colloquially "city light" or "standing lamp"; called "side light" in British English and "parking lamp" in American English),
  • RL - Daytime running lamp
  • PL - Plastic lens (may occur with any of above markings)
Elke afwijking ten opzichte van de markering is in feite fout gebruik.

@TS
Wat voor Chinese projectors heb je besteld? Zijn dat losse projectors die je nog in moet bouwen in de bestaande unit, of vervang je de hele unit?
Chinees hoeft niet per definitie slecht te zijn, merken als Depo zijn namelijk Chinees. Maar hou er wel rekening mee dat de bouw kwaliteit minder is dan van de originele koplampen. Als hopelijk zijn die projectors wel geschikt voor xenon, want ook een verkeerde projector geeft strooilicht met xenon-lampen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Reloader
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:24:
[...]

Excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen :>
*; hehe

• Speakerfreak95
deepbass909 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:20:
[...]

Helaas, keken ze daar maar naar, dan zouden heel wat slechte koplampen van de straat verdwijnen. Bij de APK wordt alleen gekeken of de lampen voldoende licht geven (ondergrens, géén bovengrens) en of ze goed afgesteld zijn. Een lamp moet extreem veel strooilicht geven wil hij afgekeurd worden. Volgens mij zijn ze al lang blij dat ze überhaupt werken.

Daarom worden die omgebouwde projectors ook gewoon goedgekeurd in de APK.

Waar ze naar zouden moeten kijken, is of in het glas een H (voor halogeen) of D (voor xenon) staat. Staat er alleen een H, maar zit er een Xenon in, dan zou het direct afkeur moeten zijn (de lamp voldoet niet meer aan z'n keurrapport).

Voor wie het wil weten, dit betekenen de letters allemaal:
Forward Illumination Lamp Function Markings:
  • B - Front fog lamp
  • F3 - Front fog lamp (to updated & increased performance requirements)
  • C - Low (dip) beam headlamp, tungsten filament
  • R - High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament
  • CR - Low and high (dip and main) beam headlamp, Class-A (usually tungsten filament)
  • C/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, Class-A (usually tungsten filament)
  • HC - Low (dip) beam headlamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HR - High (main) beam headlamp or driving lamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HCR - Low and high (dip and main) beam headlamp, Class-B (usually halogen or LED)
  • HC/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, Class-B (usually halogen or LED)
  • DC - Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DR - High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DCR - Low and high (dip and main) beam headlamp, gas discharge (HID, "Xenon")
  • DC/R - Low and high (dip and main) beam headlamp with low and high beams not to be operated simultaneously, gas discharge (HID, "Xenon")
  • A - Front position lamp (colloquially "city light" or "standing lamp"; called "side light" in British English and "parking lamp" in American English),
  • RL - Daytime running lamp
  • PL - Plastic lens (may occur with any of above markings)
Elke afwijking ten opzichte van de markering is in feite fout gebruik.

@TS
Wat voor Chinese projectors heb je besteld? Zijn dat losse projectors die je nog in moet bouwen in de bestaande unit, of vervang je de hele unit?
Chinees hoeft niet per definitie slecht te zijn, merken als Depo zijn namelijk Chinees. Maar hou er wel rekening mee dat de bouw kwaliteit minder is dan van de originele koplampen. Als hopelijk zijn die projectors wel geschikt voor xenon, want ook een verkeerde projector geeft strooilicht met xenon-lampen.
Thanks voor de info! Ik heb gelukkig goed mijn huiswerk gedaan, op een clubmeeting werd ik er op gewezen toen ik het er over had, meerdere mensen daar hadden die lampen ook en strooilicht had je niet, MITS JE ZE GOED AFGESTELD HEBT!

Na het afstellen ben je zo klaar, doe je dat niet, is het APK afkeur.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Je bedoelt, hij wordt gewoon perfect goedgekeurd d:)b ? Althans, al mijn vorige auto's heb ik aftermarket (bami) xenon ingebouwd zonder APK problemen (zolang het lichtbeeld goed is, is het allemaal geen probleem, E-keur of niet..)

Vaak bu'j te bang!

• deepbass909

deepbass909

Speakerfreak95 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:28:
[...]

Thanks voor de info! Ik heb gelukkig goed mijn huiswerk gedaan, op een clubmeeting werd ik er op gewezen toen ik het er over had, meerdere mensen daar hadden die lampen ook en strooilicht had je niet, MITS JE ZE GOED AFGESTELD HEBT!

Na het afstellen ben je zo klaar, doe je dat niet, is het APK afkeur.
Vergeet dat fabeltje dat je geen strooilicht zou hebben als je goed afstelt. Strooilicht wordt namelijk veroorzaakt door onzuiverheden in de lens en reflector. En bij units bedoeld voor Xenon is die afwerking veel hoger, waardoor geen (of veel minder) strooilicht kan ontstaan.

Ook bij halogeen zie je dat wel, ik had Depo-koplampen in m'n auto, maar die gaven geen scherpe tekening en zichtbaar strooilicht. Omdat het halogeen was, was het alleen niet hinderlijk voor het overige verkeer (maar merkte ik het zelf wel). Nu zitten er weer goede Bosch-units in en is de hoeveelheid strooilicht enorm afgenomen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Zonder e keur is je auto officieel niet goed gekeurd voor de openbare weg. Sterker nog als ze helemaal streng zouden willen zijn mag je alleen originele onderdelen plaatsen in verband met de type goedkeuring van de auto. In de praktijk wordt veel gedoogd en ook veel niet gezien. Maar zonder type e keur kan je auto erop worden afgekeurd en ook oom agent kan je er een prent voor geven. Zo heb ik ooit jaren terug een prent gehad voor led knipperlichten op de brommer ivm ontbreken e keur. En veel motor rijders weten ook dat hun uitlaat een e keur moet hebben om gezeik te voorkomen (ook al halen we massaal de db killer eruit).

• deepbass909

deepbass909

@mrveenie
Het ligt genuanceerder, je mag best ander spul op de auto monteren, zolang dat maar voorzien is van e-keur en je binnen de grenzen van het keuringsrapport blijft. Dat het origineel er niet op zat, maakt niet eens uit. Alleen moet je wel binnen de specs van de type-goedkeuring blijven. Zo ligt in de type-goedkeuring van elk voertuig vast hoeveel dB geluid hij produceert. Daar mag je een x-aantal dB naar boven van afwijken (formeel om ruimte te bieden voor veroudering van de dempers). Blijf je binnen die speelruimte met je nieuwe uitlaat, is er niks aan de hand.

Hetzelfde met verlichting. In de type-goedkeuring ligt vast welke lamp erin hoort, wat de werkspanning is én wat de montagelocatie is (hoe hoog bijv). Blijf je daar binnen, mag je een lamp op iedere auto schroeven die je wilt en het voldoet. Een e-keur op zichzelf zegt nog helemaal niks.

Simpel voorbeeld, de blauwe zwaailichten en hoorns die op een politieauto zitten, zijn voorzien van een e-keur. Anders mag je ze niet gebruiken. Maar ondanks dat e-keur mogen wij, gewone burgers, die dingen niet monteren en al helemaal niet gebruiken.

Pagina: 1