kunnen 2 videokaarten met een andere geheugen buffer samen??

Pagina: 1
Acties:

• alecs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-01 02:51
Goedemiddag,

Ik heb in dec 2014 een Sapphire r9 290x vapor x 8gb gekocht, deze gaat eruit nog wel is dezelfde kaart tekoop alleen dan de 4gb versie.

Dus nu is mijn vraag kunnen deze kaarten samen werken ondanks de geheugen buffers anders zijn???
Want sommige mmo spellen op ultra settings heeft de kaart moeite mee.

Met vriendelijke groet,
Alex van der Meer

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vaak wel, maar dan gebruik je ook maar max 4GB van je andere kaart.

Een R9 390 is dan logischer, maar weet niet of dat wel kan samen met een R9 290.

People as things, that’s where it starts.

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06-2025
Wat RobinHood zegt is waar.

Ik vraag mij alleen af of het probleem daadwerkelijk de videokaart is. Bij mijn ervaringen met MMO's was de processor vaker de bottleneck in drukke gebieden.

• alecs
Oke, dat is mooi heren!!!

@StoneHawk

Bijv world of warcraft en dan 40 tegen 40 spelers word het led lampje rood op de kaart ben ik aan het lvlen gewoon geel. Zou het aan deze specs liggen?? Want als het niet aan de kaart ligt moet het led lampje toch niet rood gaan branden als het aan de andere specs ligt?

Cpu: i7 3770k Draait stock
Mobo: Msi z77a g45
Geheugen: 4x4 Gb Kingston hyper x
Seasonic X 1050watt voeding

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

alecs schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:45:

@StoneHawk

Bijv world of warcraft en dan 40 tegen 40 spelers word het led lampje rood op de kaart ben ik aan het lvlen gewoon geel. Zou het aan deze specs liggen?? Want als het niet aan de kaart ligt moet het led lampje toch niet rood gaan branden als het aan de andere specs ligt?

Lampje rood betekent gewoon de temperatuur toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• alecs
Ja dan word te temperatuur te hoog met andere spellen heb ik er geen last van. Heb de corsair graphite 780T behuizing met meerdere fans erin.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 22:15
Ipv een of ander vaag ledje, check je echte temperaturen en usage eens. HWMonitor kan je de temps goed mee zien en met MSI afterburner kun je kijken hoeveel je van je videokaart gebruikt. (afterburner werkt ook met niet MSI kaarten btw).

Van een of ander vaag ledje kun je niet uit gaan dat je videokaart het niet bij kan houden..

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

alecs schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:45:

@StoneHawk

Welk lampje wordt rood? WoW is volgens mij hardstikke cpu limited, daar ga je vooral meer fps winst zien met een OC op je cpu :p.
Zoals RobinHood ben je waarschijnlijk beter af met een 390 vanwege zijn 8gb geheugen buffer. De meest ideale partner voor je kaart is natuurlijk de 390x omdat die exact dezelfde chip gebruikt waar de 390 een aantal sp's heeft uitgeschakelt.

• alecs
Heyyy Sp3cis8472,

Het lampje van me videokaart word als het echt druk is rood. bijv btf op ultra trekt hij het wel dan heb ik geen problemen. En als ik me kaart water gekoeld zou maken zou hij het dan wel goed doen?? of denken jullie toch eeen andere cpu??

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
alecs schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:11:
Heyyy Sp3cis8472,

Het lampje van me videokaart word als het echt druk is rood. bijv btf op ultra trekt hij het wel dan heb ik geen problemen. En als ik me kaart water gekoeld zou maken zou hij het dan wel goed doen?? of denken jullie toch eeen andere cpu??
Wat doet het lampje, heb je zelf enig idee? want wij helaas ook niet.

Het is beter om met een programma op de achtergrond de werkelijke temperaturen af te lezen, dat is informatiever dan een of dubieus vaag led lampje waar je niet eens weet wat die doet.

that said: zoals iedereen al eerder zei, voor MMO's gaat een sterke cpu waarschijnlijk meer doen dan een andere GPU. Ik zou eens je cpu/gpu verbruik meten wanneer het zo druk is, dan kan je zelf zien waar de bottleneck in je systeem ziet.

• alecs
Op een sappire vapor x kaarr zit een led lampje voor de temperatuur blauw tot 40 grade, geel is to 80 grade en rood 81 grade of hoger. Ik had op dat moment Trixx aanstaan en die gaf aan 87 grade. dus vandaar dat ik denk dat het aan de kaart licht. Zoals ik al zei als ik gewoon door de wereld aan het lvlen ben is er niks aan de hand maar zodra ik ga pvpen 40 tegen 40 veranderd hij van geel naar rood na eventjes spelen op ultra settings.

Ik kan wel nog de cpu op turbo stand zetten en het nog is proberen maar lijkt mij toch niet dat me kaart rood gaat branden door dat de cpu het niet aan kan?? of is dit wel mogelijk

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:34

Tazzios

..

Wat de meeste al proberen aan te geven: Er is geen verband tussen het lampje en de performance.

Haal de Fan van je GPU af en zelfs in windows zal het lampje rood worden. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 03-11-2015 13:36 ]

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-01 13:04
alecs schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:30:
Op een sappire vapor x kaarr zit een led lampje voor de temperatuur blauw tot 40 graden, geel is to 80 graden en rood 81 graden of hoger. Ik had op dat moment Trixx aanstaan en die gaf aan 87 graden. dus vandaar dat ik denk dat het aan de kaart licht. Zoals ik al zei als ik gewoon door de wereld aan het lvlen ben is er niks aan de hand maar zodra ik ga pvpen 40 tegen 40 veranderd hij van geel naar rood na eventjes spelen op ultra settings.
Zo lang je kaart alleen warm wordt maar nog niet throttled lijkt me dat niet het probleem. Zoals hierboven al meerdere malen aangegeven is het verstandig om de performance te monitoren met bijvoorbeeld HWinfo en MSI.

Je zegt ook constant "te warm", terwijl je dus alleen weet dat hij warmer dan 80 graden is. De max temp ligt zo rond de 95 graden wat ik zo snel op internet kan vinden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:29

Croga

The Unreasonable Man

Als je je zorgen maakt over dat lampje in WoW, zet dan eens vertical sync aan. Die 290 zou WoW op Ultra moeten kunnen trekken zonder enige moeite.

40v40 is CPU limited, niet GPU. Mijn 7850 trekt 25-man raid op Ultra met alle eye candy aan zonder enig probleem, totdat we allemaal onze AOE aanzetten en m'n i5-4600 de berekeningen niet meer bij kan houden.....
Pagina: 1