Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb al sinds 2010 deze laptop (Toshiba Satellite C660-115)

Heeft het nut om er een SSD in te plaatsen voor meer snelheid of is de hardware gewoon te traag?

Groetjes,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Heeft bijna altijd zin eigenlijk, zo simpel is het ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een SSD heeft altijd zin. En als je later een nieuwe laptop koopt, kan je gewoon je SSD overzetten dus een miskoop is het sowieso niet :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is goed bedankt voor de reacties! Dan ga ik ergens deze week het uitproberen met mijn eigen SSD, als het idd een snelheidwinst is, ga ik nog een SSD kopen en die er in zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24

Thandor

SilverStreak

Eens met de reacties van anderen: het plaatsen van een SSD zorgt ook in oude laptops voor een enorme boost. Enige tijd geleden heb ik in een laptop uit 2007 (met 2GHz Core 2 Duo T7200) een eenvoudige Kingston V300 120GB (voor minder dan 5 tientjes) geplaatst. Verschil tussen dag en nacht :).

Ook voor nóg oudere laptops kan het interessant zijn. In een oude laptop met een 1.4GHz Pentium-M heb ik een 'Chinese namaak' 40GB P-ATA SSD geplaatst omdat de originele harde schijf defect was. Op eBay kun je dit soort schijven voor een prikkie kopen en hiermee kun je een oudere laptop weer nieuw leven in blazen. Kanttekening bij dit soort gevallen is dat de goedkope P-ATA SSD's niet altijd compatible zijn. Bij een moderne (2006+) laptop met S-ATA hoef je je in de regel geen zorgen te maken en werkt een SSD out-of-the-box.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Maar ook daar gelden de GoT huisregels en verwachten we enige eigen inzet. Een topicstart van twee zinnen met hooguit een stukje info en geen enkele eigen zoekwerk of wat dan ook verder voldoet daar niet aan. Dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.