Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij bedraad internet gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag bedraad internet naar mijn computer maar vanuit de meterkast naar de pc is een te lange weg.
Nu heb ik bij mijn pc in de buurt een internetaansluiting zitten maar daar zit de telefoon op aangesloten. Nu is mijn vraag, is er een mogelijkheid om deze aan te sluiten op een switch of hub of wat dan ook zodat ik ook een kabel naar de pc kan trekken. Graag tips hier over.

Alvast bedankt, Duvelke

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:28
Zonder extra informatie valt daar vrij weinig over te zeggen, maar het antwoord is hoogstwaarschijnlijk 'nee'.
Je hebt het namelijk over een internetaansluiting, maar telefoons worden doorgaans aangesloten met RJ11. Tenzij het wellicht iets van een VoIP toestel is. De 'standaard' internetaansluiting is RJ45.

Heb je toevallig geen coax naar de kamer lopen? Dan ben je met een MoCA-setje klaar en werkt allemaal wat makkelijker/sneller dan met oude telefoonbedrading.

Edit: Ik twijfelde even of ik dit moest typen, maar in het uiterste geval kan je ook nog kijken naar een homeplug-setje. Dit is echter typisch 'plug-and-pray', en bij lange na niet zo stabiel en snel als een kabel of MoCA.

[ Voor 19% gewijzigd door jordje op 02-11-2015 16:16 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Je moet wat meer info geven.

Heb je kabelinternet? of misschien glasvezel of VDSL/ADSL? Loopt je telefonie ook via je modem of gaat dat nog over een koperen telefoonlijn?

Zoals hierboven al werd aangegeven, een telefoon wordt nog steeds vaak verbonden met RJ11 terwijl een netwerkverbinding gebruik maakt van een RJ45 aansluiting. Het bovengenoemde homeplug setje is gebruiken op eigen risico, niet iedereen is even tevreden over die dingen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als het een vier aderige kabel is kan je het proberen of het werkt en of stabiel is is afwachten een telefoon kabel is namelijk niet twisted en heeft minder draaiingen. Maar proberen kan geen kwaad kwestie van een rj45 aanknippen op de juiste manier. Maar als die kabel los in een pijp ligt is hij ook te vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Frogmen op 03-11-2015 18:31 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.