[Tele2 Internet + TV] TV-signaal via homeplug / powerline

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 11:18

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben maar liefst 1 dag geleden verhuisd naar mijn nieuwe (huur) woning. Daar kom ik de, voor mij onbekende, situatie tegen dat de meterkast (waar de lijn het huis binnenkomt) niet dichtbij de tv locatie is. Gevolg is nu dat ik een 15m lange kabel door de gang, keuken en woonkamer over de vloer heb liggen. De deur kan door de kabel ook niet meer dicht. Uiteraard is dat niet helemaal wat ik wil!

Nu kan ik een kabel netjes langs de muren trekken en gaten boren om het netjes weg te werken. Goed, ik heb niet heel veel zin om in de muren te boren, dus ik vroeg mij af of dit ook draadloos op te lossen is?
Een vriend van mij zei:
Probeer anders je RJ45 kabel vanuit de Tele2 modem te verbinden met een powerline / homeplug / internet via het stopcontact adapter.
De andere homeplug steek je dan bij je televisie in het stopcontact en verbindt je dan met je Tele2 TV ontvanger.

Onze vraag was alleen, werkt dit met een TV-signaal? Dat normale internetdata werkt via het stopcontact, ok. Maar is TV een of ander vaag signaal wat niet via een homeplug kan gaan?

edit:

Voor de volledigheid: ik heb "gewoon" Tele2 50Mbit lijn en Televisie Light, zonder gekke fratsen.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

PS. Mijn excuses als dit niet het juiste topic is!

[ Voor 4% gewijzigd door MarvinJames op 02-11-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
TV van Tele2 is gewoon IP verkeer. Je kunt dit via powerline naar je TV krijgen. Er is echter een kanttekening. Als het niet werkt, is er weinig aan te doen. Hoewel het bij veel mensen zonder problemen functioneert, zijn er een aantal situaties waar je het gewoon niet aan de gang krijgt.

Daarnaast heeft het aansluiten van een nieuw apparaat invloed op de kwaliteit van je signaal. Het kan dus zomaar gebeuren dat je powerline stopt met werken als je een nieuwe wasmachine aansluit.

Aan de andere kant, ik ken meerdere mensen in mijn omgeving waar powerline al jaren zonder problemen draait. Het is echt koffiedik kijken of dit bij jou ook het geval gaat worden.

Aangezien je nog maar net verhuisd bent, adviseer ik je sterk aan om toch een kabel te trekken. Nu begrijp ik dat het geen fijn werk is dus begrijp ik het helemaal als je alsnog met powerline aan de slag gaat want als het werkt, is het veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ik ga het gewoon proberen luxan! Als het niet werkt, dan kan ik het altijd voor internet op een andere verdieping gebruiken (hopende dat dat dan wel zou werken). Mocht de powerline niet werken, dan kan ik altijd nog gaan knutselen in huis. :)

Voor mij was het in ieder geval belangrijk om te weten of het in het geval van TV een normaal IP verkeer is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22
Tele2 biedt zelf ook een setje aan via hun eigen website:
https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/verbindingsset
Die kan je nog nabestellen via de helpdesk of via "Mijn Tele2".

Maar je hoeft niet persé de Tele2 variant te kopen.
Je kan ook zelf een uitkiezen. De pricewatch is je vriend: http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Gisteren een Sitecom LN-556 setje ingeplugd; één in de meterkast en de ander in het stopcontact vlakbij de TV. Vervolgens een kort kabeltje naar de Tele2 ontvanger en het werkt als een zonnetje!

Had ik niet verwacht. Installatie is overigens ook super makkelijk. Het is zo makkelijk dat ik het bijna geen installatie durf te noemen. :)