Vakantie in Amerika

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-07 11:05
Beste Tweakers,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor een aantal vragen zoals deze maar de mods zullen het eventueel wel rechtzetten.

Ik ben van plan om in de zomer van 2017 alleen een reis te maken door de Verenigde Staten, voor ongeveer 2 maanden. Ik wil puur op de bonnefooi. Mijn budget is zo'n 4000-5000 euro, heb dan 2,5 jaar mijn rijbewijs en ik ben tegen die tijd 21 jaar.
Ik zat eens rond te neuzen op sites om een auto te huren maar dat blijkt nog knap lastig, aangezien 23 de gangbare leeftijd is. Is het mogelijk een tweedehands auto te kopen in Amerika als Nederlander zijnde?
Een auto is voor mij wel een absolute must, anders zou ik mij heel beperkt voelen. De rede dat ik alleen ga is dat ik de enige ben in mijn vriendengroep die een dergelijk budget kan/wil vrijmaken. Aangezien ik het ook erg leuk vind mensen te ontmoeten dacht ik dat alleen zou gaan niet echt een probleem is eigenlijk.

Zijn er hier mensen die al eens zoiets als dit hebben gedaan?

Dank alvast voor jullie ervaringen en inbreng! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Alternatief voor een auto kan ook nog de Greyhound bus zijn, mijn broer heeft daar jaren geleden een maand of 3 mee rondgereisd en dat is hem prima bevallen (zaten in hetzelfde schuitje als jij qua huren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb wel zoiets gedaan, maar ik ben maar drie weken geweest en heb dus gewoon een auto gehuurd. Dat is voor twee maanden misschien wat duur, zeker omdat je 25 dollar extra per dag betaald als je onder de 25 bent :+

Wat ik eigenlijk kom doen is je een fijne reis wensen, het is een enorm gaaf land om in rond te trekken. Je hoeft eigenlijk niks te plannen, dat land zit echt werkelijk vol met betaalbare goede hotels/motels.

En je budget is dat voor je auto of voor je hele reis? Op zich is een auto huren voor dat bedrag ook goed te doen natuurlijk. Als het voor heel je reis is, dan is het misschien wat krap, ik was 5000 euro kwijt in drie weken (incl. vlucht en huurauto)

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 02-11-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
En je budget is dat voor je auto of voor je hele reis? op zich is een auto huren voor dat bedrag ook goed te doen natuurlijk.
Voor de hele reis eigenlijk. Er zit nog wel wat rek in het budget. (best goed salaris voor m'n leeftijd) Voor de auto had ik zo'n 1000-1500 euro in gedachten.
Alternatief voor een auto kan ook nog de Greyhound bus zijn, mijn broer heeft daar jaren geleden een maand of 3 mee rondgereisd en dat is hem prima bevallen (zaten in hetzelfde schuitje als jij qua huren)
Oke! Heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ga eens kijken. Toch vind ik het voordeel van een eigen auto wel erg groot.

bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 07:44
Ik heb ook een keer zoiets gedaan (wel 1 maand ipv 2) en ik heb het grootste deel van de reis geen auto gehad. In de steden als New York of LA is een auto erg onhandig, met name parkeren maar ook om ergens te komen. Bij hostels kan je bijvoorbeeld vrijwel nooit parkeren en parkeren is uberhaupt erg duur in de grote steden. Ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van OV (Greyhound en trein) en daarnaast veel gevlogen tussen de verschillende steden. Er gaan veel vluchten en bussen dus je wordt daardoor niet beperkt. Binnenlandse vluchten zijn erg goedkoop, vaak is dat al goedkoper dan 2 dagen een auto te huren om dat stuk te rijden (en wij konden het nog splitten met z'n tweeën). Alleen reizen kan prima, je komt in een hostel altijd wel mensen tegen.

Veel plezier alvast, klinkt als een erg mooie trip. Ik kijk met veel plezier op die reis terug (Australië is trouwens ook een fantastisch land om te backpacken, mocht je nog op zoek zijn naar alternatieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:24

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als je in de greyhound bus gaat zitten moet je toch wel een bepaalde mindset hebben. De bussen zitten vaak erg vol en veel van de mensen op de bus zijn niet de meest normale types. Eigenlijk alleen de allerarmste kunnen geen auto veroorloven en gebruiken dan de greyhound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Een auto huren is wel te doen, alleen moet je inderdaad een toeslag betalen
Voor 2 maanden een auto huren wordt inderdaad wel duur, maar zou ik zelf toch eerder doen dan een rammelbak kopen, je weet immers niet wat je krijgt en je wil niet onderweg met pech staan

Daarnaast heb je in de barrels vaak geen eens airco, in veel delen van Amerika is dat wel gewenst, daar kan het ook rustig 45+ graden worden

Ik heb zelf afgelopen zomer een auto gehuurd voor 9 dagen, daar betaalde ik toen 214 euro voor (Chevrolet Camaro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 18:02

CeesKees

I rest my Kees

Mijn advies zou zijn: Ga die plas niet over, maar vlieg een uur of 11-12 richting het oosten.

Stap uit in Bangkok (of Kuala Lumpur, Jakarta, Ho Chi Minh City of vergelijkbaar). Koop daar een brommertje en doe veeeeeeeel meer met je 4 tot 5k dan je aan de andere kant van de plas ooit had durven dromen.

Ik stuur je even een reisverslagje van een aantal jaartjes terug in Laos. Misschien dat je daar iets aan hebt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

ikwilwp8 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:47:
[...]

Voor de hele reis eigenlijk. Er zit nog wel wat rek in het budget. (best goed salaris voor m'n leeftijd) Voor de auto had ik zo'n 1000-1500 euro in gedachten.
Zorg voor de zekerheid dat je wat rek heb in het budget. Ik moet zeggen dat ik niet heeeel erg heb opgelet tijdens mijn vakantie.

Zo heb ik geen enkele keer zelf gekookt, heb ik 1 keer een pizza besteld en verder alleen maar buiten de deur gegeten. Al is dat laatste bij een diner nog prima betaalbaar.

Zo nam ik ook niet de goedkoopste motels, maar ook zeker niet de duurste.

Het is prima te doen, maar als je op vakantie ben moet je niet vergeten te genieten! Dus als je wat rek heb, maak daar zeker gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een budget van 1000-1500 voor het huren van een auto voor 2 maanden is in ieder geval veel en veel te krap. Eerder zou ik rekenen op 3000 euro en zelfs dat is aan de krappe kant. Hoewel je in een groot deel van de VS al auto mag rijden op je 16e, betaal je bij de meeste huurmaatschappijen een toeslag als je onder de 25 bent.

Ik heb in 2009 een reis gemaakt van 6500km door de VS, met mijn vriendin.
Zij was 21 en had ook een rijbewijs, maar ik heb alles zelf gereden (ik was 26), omdat de toeslag gewoon te duur was.

/edit
Na het nog eens gelezen te hebben, wil je een oud barrel kopen.
Dat zou mij persoonlijk te avontuurlijk zijn, maar dat zou moeten kunnen. Vergeet niet een abonnementje te regelen bij de Amerikaanse ANWB. ;)
Je wilt niet in 43 graden (naseizoen in Arizona) een band moeten verwisselen..

Succes in ieder geval :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
(Chevrolet Camaro)
Dan heb je het gelijk wel over een auto :p

Ik wil het liefst niet vliegen, (wel over de atlantische natuurlijk ;) ) het gaat mij om de reis, niet zozeer de bestemming. Met vliegen heb ik het gevoel dat je veel moois overslaat. Bij grote steden is ov inderdaad wel wenselijk, dat zie je al in Amsterdam..

En CeesKees, stuur maar op, ik ben wel benieuwd! Alleen staat mijn bestemming redelijk vast nu, het verre oosten bewaar ik voor de volgende reis! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

ikwilwp8 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:57:

En CeesKees, stuur maar op, ik ben wel benieuwd! Alleen staat mijn bestemming redelijk vast nu, het verre oosten bewaar ik voor de volgende reis! :D
Je hebt em.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52
Kijk ook even goed naar de voorwaarden van je visum / voorwaarden voor binnentreden. Kan me voorstellen dat ze lastig gaan doen als je zegt op vakantie te gaan maar nog geen hotels of andere zaken hebt geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@bazziek; ik ben regelmatig in de VS en ik kan uit mijn ervaring zeggen dat dit wel meevalt. Zorg dat je in ieder geval je begin adres hebt, dan zijn ze al erg blij en zullen ze je al niet veel meer vragen. Het helpt als je weet in welke stad je eindigt op welk moment, verder zul je daar geen lastige vragen over krijgen (terecht natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Door Amerika in je eentje - Hildo was ons allemaal voor en heeft er prettig leesbaar verslag van gemaakt: http://www.twolefthands.nl/Amerika/Amerika_attentie.htm
Ook het forum op http://www.allesamerika.com/ is een gode bron van allerlei informatie, ook over autohuur. Hier en daar zie ik dat jouw leeftijd ca. $25 per dag extra moet kosten bij huren van een auto, dus inderdaad lijkt mij $3000 een laag bedrag. Vergeet ook de brandstof niet, de prijs verschilt van staat tot staat.

Voor de rest, tentje met slaapzak bij de eerste de beste Walmart halen zoals wij in 2014 ook hebben gedaan en je hebt een top vakantie voor weinig geld :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
[...]

Even gekeken, maar een Ford Focus kost je zo'n 1600 euro voor 2 maanden
De Camaro kost 3000 euro :X

En auto op dezelfde plek inleveren als waar je hem ophaalt, dat scheelt enorm!

[ Voor 13% gewijzigd door FabianGTI op 02-11-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52
Ircghost schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:05:
@bazziek; ik ben regelmatig in de VS en ik kan uit mijn ervaring zeggen dat dit wel meevalt. Zorg dat je in ieder geval je begin adres hebt, dan zijn ze al erg blij en zullen ze je al niet veel meer vragen. Het helpt als je weet in welke stad je eindigt op welk moment, verder zul je daar geen lastige vragen over krijgen (terecht natuurlijk).
Ah dat is prettig. Voor de TS, ik ben geen ervaringsdeskundige dus zeker naar lrcghost luisteren en niet naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Ze zoude eigenlijk een "Buitenland" in de forumlijst moeten neerzetten, voor vakantie en evt werken/wonen in buitenland, althans, Ik zou geïnteresseerd zijn ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

DeBolle schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:07:
Door Amerika in je eentje - Hildo was ons allemaal voor en heeft er prettig leesbaar verslag van gemaakt: http://www.twolefthands.nl/Amerika/Amerika_attentie.htm
Ook het forum op http://www.allesamerika.com/ is een gode bron van allerlei informatie, ook over autohuur. Hier en daar zie ik dat jouw leeftijd ca. $25 per dag extra moet kosten bij huren van een auto, dus inderdaad lijkt mij $3000 een laag bedrag. Vergeet ook de brandstof niet, de prijs verschilt van staat tot staat.

Voor de rest, tentje met slaapzak bij de eerste de beste Walmart halen zoals wij in 2014 ook hebben gedaan en je hebt een top vakantie voor weinig geld :)
De prijs in de VS is in de meeste staten nu rond de 2.10 ~ 2.7 per Gallon (3.75l), dus erg goed te doen! Ook is het voor de TS erg handig om een autobedrijf te vinden waar je de auto in 1 staat op kan halen en in een andere staat kan achterlaten, vaak zonder hier extra (al dan niet impliciet) voor te betalen.

Wat ook heel erg de moeite waard kan zijn, maar dan ben je wel iets meer vastgezet op je route, zoek op advertenties waar ze autorijders nodig hebben / bel autoverhuur bedrijven. Die auto's die dus overal achtergelaten mogen worden, moeten ook weer terug. Als je geluk hebt kun je een bedrijf vinden die jou voor een heel laag tarief zo'n auto laat terugrijden naar een heel eind verderop. Als dat aansluit bij je reisbestemming, dan kan dat goed uitpakken!

Als verduidelijking over de eerste bestemming en douane, je moet verplicht een beginadres, naam, nummer et cetera opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 16:36
Budget is wel aan de lage kant hoor.
Voor een reis van 2,5 maand in Zuid Oost Azië was ik 3000 euro kwijt. Dat is dan inclusief alles, twee keer een dure trip gemaakt.

Maar dat is dus als je kan eten voor een euro, kan overnachten voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07 16:15
Als je gaat beginnen in New York, dan zou ik naar Philadelphia daarna met de trein gaan en vervolgens naar Washington DC met de trein. Dat scheelt alweer een stuk aan autokosten en is ook goed betaalbaar.

Succes en vooral doen!

Autoverhuur vergeleek ik altijd op http://www.skyscanner.nl/autoverhuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
Wat een behulpzame mensen hier allemaal! Ik had ook niet anders verwacht, natuurlijk :p

Ik kan wel concluderen dat 2 maanden auto huren een beetje gekkenwerk is aangezien alleen al de toeslag 1500 euro bedraagt. Beter zou mij dan lijken om een auto te kopen die ik na de reis voor de helft van de prijs weer ergens dump. Ik moet even uitzoeken wat de wet daar zegt over buitenlanders met een auto.
Een beginadres heb ik, ik denk dat ik begin bij kenissen van m'n ouders in Colorado, eindadres zal ik nog moeten uitvogelen.
En het budget van 5k heb ik een beetje uit de lucht gegrepen, als ik jullie zo hoor zou ik met 7k dichter in de buurt komen, ik heb het ook niet vastgelegd ofzo. Alleen het hoeft van mij qua comfort niet super te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Joostje123 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:15:
Voor een reis van 2,5 maand in Zuid Oost Azië was ik 3000 euro kwijt. Dat is dan inclusief alles, twee keer een dure trip gemaakt.

Maar dat is dus als je kan eten voor een euro, kan overnachten voor 5 euro.
Dat probeer ik TS ook duidelijk te maken.
De andere kant van de plas kan best duur zijn.

En in je budget houd je nu alleen rekening met reizen, slapen en eten. Dan heb je nog geen tourtjes gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 08:50

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Kan makkelijk voor 1.000 dollar een auto kopen en Amerika rond rijden O-)

https://www.youtube.com/watch?v=UgO5jxoOgtM

So really, we do have 2 Top Gear Top Tips for you tonight. One: yes, you can buy rather than rent and two: don't go to America! :+

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Joostje123 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:15:
Vond ik ook inderdaad

Ik was 4000 euro kwijt voor 2 weken vakantie in Amerika, maar misschien heb ik dan ook wel écht als een vakantie daar geleefd :$
Zal echt wel goedkoper kunnen, maar bij elkaar is een vakantie in Amerika duur, écht heel duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-07 16:15
Afgelopen jaar 3 weken aan de Oost kust 3600 km gereden. Veel gezien. Top vakantie gehad.

Autohuur, hotels en vlucht was samen € 1666,59 per persoon. Ben samen met mijn vriendin geweest. Beide boven de 23 anders betaal je inderdaad een toeslag op de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

In 2012 3 weken naar indonesie geweest.

Retourtje Bali, weekje op Gili Trawangan, vele uitstapjes gemaakt (o.a. super fietstocht door de Sawas en het platte land), veel laten masseren, 10 duiken gemaakt (Reuze manta roggen! ), heerlijk gegeten en gedronken, veel wezen stappen....

Van deur tot deur met 2 personen 2400 euro. (dat is inclusief de treinreis van- en naar Schiphol)

en dan hebben we overal luxe overnacht (of in ieder geval met airco).

Dit dus om e.e.a. in perspectief te plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door CeesKees op 02-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 22:34
ik heb (jaren geleden) wel een auto gehuurd maar had daar spijt van; er is weinig lol aan om in je eentje in een motelkamer te liggen. Toen ik op Key West in de jeugdherberg kwam werd het ineens veel leuker; veel meer jonge mensen die op reis waren! gezellig kletsen, biertje drinken, dat is waarnaar ik op zoek was!
Mijn tip is dus; ga naar low budget accomodaties waar veel mensen zoals jij komen. Hoe je die vindt? Door bijv. de Lonely Planet gids(en) erbij te pakken, of hun concurrenten (Rough Guide enz.)

Later ben ik terug geweest en heb ik inderdaad de Greyhound bus gepakt en een stukje per trein. Je kon toen een soort Interrail treinpas aanschaffen voor bijv. de hele Oostkust, en die was goedkoper als je hem in Europa kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Voor je een budget vaststelt moet je eerst bepalen wat je eisen en wensen zijn.
In de grote steden (en dan vooral NY) is een auto inderdaad eerder een last dan een gemak.
Parkeren voor $60/dag in NY is heel normaal, ook als je hem maar 3 uur laat staan.

Hier een korte samenvatting van wat ik gedaan heb:
- Totaal 6500km gereden in een Jeep en een Crysler 300
- Gedurende een maand alleen in 3* hotels geslapen
- Eerst westkust gedaan (NY - Toronto - Washington - NY)
- Toen oostkust gedaan (LA - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix - San Diego - LA)
- Inclusief binnenlandse vlucht van NY naar LA (+Amsterdam-New York en LA-Amsterdam uiteraard)
- Met 2 personen
- Alle grote attracties aangedaan
+- €5300 in 2009

Relevante vragen voor jou:
• Is die 2 maanden vast of werk je liever met een vast budget?
• Ben je van plan er ook (tijdelijk) te gaan werken?
• Wil je comfort in hotels of zijn hostels, jeugdherbergen en campings ook prima?
• Zijn er dingen die je per se wilt zien?

Als je weet wat je wilt zien, kun je ongeveer een globale route uitstippelen.

Ik weet zeker dat het nog veel duurder kan dan wij gedaan hebben, maar het kan zeker ook goedkoper. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
CeesKees schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:26:
In 2012 3 weken naar indonesie geweest.

Retourtje Bali, weekje op Gili Trawangan, vele uitstapjes gemaakt (o.a. super fietstocht door de Sawas en het platte land), veel laten masseren, 10 duiken gemaakt (Reuze manta roggen! ), heerlijk gegeten en gedronken, veel wezen stappen....

Van deur tot deur met 2 personen 2400 euro. (dat is inclusief de treinreis van- en naar Schiphol)

en dan hebben we overal luxe overnacht (of in ieder geval met airco).

Dit dus om e.e.a. in perspectief te plaatsen.
Ja, dat ben ik, na de VS, ook gaan doen; reizen in Azië. En dat beviel me veel beter; veel lagere kosten en veel gemakkelijker om leuke contacten te leggen met andere reizigers. En zéker zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 23:50

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

FabianGTI schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:49:
Een auto huren is wel te doen, alleen moet je inderdaad een toeslag betalen
Voor 2 maanden een auto huren wordt inderdaad wel duur, maar zou ik zelf toch eerder doen dan een rammelbak kopen, je weet immers niet wat je krijgt en je wil niet onderweg met pech staan

Daarnaast heb je in de barrels vaak geen eens airco, in veel delen van Amerika is dat wel gewenst, daar kan het ook rustig 45+ graden worden

Ik heb zelf afgelopen zomer een auto gehuurd voor 9 dagen, daar betaalde ik toen 214 euro voor (Chevrolet Camaro)
Hoe oud was je toen? En waar gehuurd? Ik overweeg van de zomer 1 of 2 daagjes een eigen auto te huren voor de leuk. (ben daar sowieso dan)

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ikwilwp8 schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:19:
Ik ben van plan om in de zomer van 2017 alleen een reis te maken door de Verenigde Staten, voor ongeveer 2 maanden. Ik wil puur op de bonnefooi. Mijn budget is zo'n 4000-5000 euro, heb dan 2,5 jaar mijn rijbewijs en ik ben tegen die tijd 21 jaar.
Ik zat eens rond te neuzen op sites om een auto te huren maar dat blijkt nog knap lastig, aangezien 23 de gangbare leeftijd is. Is het mogelijk een tweedehands auto te kopen in Amerika als Nederlander zijnde?
Een auto is voor mij wel een absolute must, anders zou ik mij heel beperkt voelen. De rede dat ik alleen ga is dat ik de enige ben in mijn vriendengroep die een dergelijk budget kan/wil vrijmaken. Aangezien ik het ook erg leuk vind mensen te ontmoeten dacht ik dat alleen zou gaan niet echt een probleem is eigenlijk.
Ik heb dat soort trips al 3 keer in de VS gemaakt, maar dan korter (3-4 weken), en ik ben ouder zodat ik geen beperkingen (en toeslagen) qua autohuur heb. Sowieso wil je in de VS een auto als je buiten de grote steden reist. Het is een echt autoland, afstanden zijn groot en openbaar vervoer onderontwikkeld, en je bent behoorlijk gehandicapt zonder auto.

Een budget van € 5000 lijkt me heel krap voor twee maanden. Ik geef dat in een maand uit en het lijkt me alleen haalbaar als je op alles bezuinigt. Dus goedkoopste tickets, goedkoopste huurauto, goedkoopste hotels, en niet teveel kilometers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49
Hkuit schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ja, dat ben ik, na de VS, ook gaan doen; reizen in Azië. En dat beviel me veel beter; veel lagere kosten en veel gemakkelijker om leuke contacten te leggen met andere reizigers. En zéker zo mooi...
Niet mee eens - beide zijn niet te vergelijken, dus beide proberen te bezoeken. De een zal in de VS prettiger vinden, de ander in Azie. Heb zowel in Azie als de VS onuitwisbare fantastische herinneringen aan zowel het land, het landschap, flora, fauna en mensen. Weinig verschil op dat vlak - behalve dat Azie vaak goedkoper is. Zou dus niet zeggen 'sla VS over en ga naar Azie' want dat is net zoiets als 'drink alleen bier, dat is goedkoper dan wijn'. Je weet pas wat je lekker vindt als je het hebt geprobeerd ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

NiGeLaToR schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
[...]

Niet mee eens - beide zijn niet te vergelijken, dus beide proberen te bezoeken. De een zal in de VS prettiger vinden, de ander in Azie. Heb zowel in Azie als de VS onuitwisbare fantastische herinneringen aan zowel het land, het landschap, flora, fauna en mensen. Weinig verschil op dat vlak - behalve dat Azie vaak goedkoper is. Zou dus niet zeggen 'sla VS over en ga naar Azie' want dat is net zoiets als 'drink alleen bier, dat is goedkoper dan wijn'. Je weet pas wat je lekker vindt als je het hebt geprobeerd ;)
Ben ik met je eens, maar ik zou, budget, en adventure wise mijn volgorde omkeren.

De VS doe je zonder problemen met een campertje als je 50+ bent.

Azie ietsje minder snel (de manier waarop ik reis dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PromWarMachine schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:30:
Voor je een budget vaststelt moet je eerst bepalen wat je eisen en wensen zijn.
In de grote steden (en dan vooral NY) is een auto inderdaad eerder een last dan een gemak.
Andere steden is het bijna een must (LA is volledig op de auto ingesteld, Las Vegas ook bijvoorbeeld). Een aantal steden heeft goed OV (bijvoorbeeld NY) maar wil je ergens anders heen dan is het OV slecht gesteld en ben je met de auto in ieder geval sneller. Hangt er maar net vanaf wat je wil. Je kan fantastische autoritten maken die ook de moeite waard zijn!

Vergis je overigens niet in de brandstof kosten als je veel gaat rijden. Ik heb mij daar wel eens in vergist, als je een benzine auto hebt die met moeite 1 op 9 rijd (Ford Edge met altijd airco aan je moet wat in Nevada/Arizona etc) en vervolgens 4500 km rijd is dat alsnog 500 liter benzine. Dat is alsnog 500-600 dollar.

Oh en benzine betaal je bij voorkeur contant, dat is het goedkoopst!

[ Voor 23% gewijzigd door PolarBear op 02-11-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Als je iedere dag fast food eet en in een hostel slaapt hoeft het niet duur te zijn. Auto kopen zou ik zelf persoonlijk niet aan beginnen. Gewoon deels auto huren. Grote steden geen auto nodig in principe, de auto heb je echt alleen nodig als je naar de national parken gaat. In twee maanden lukt het toch niet om alles te zien, dus ik zou een keuze maken in wat je in ieder geval wilt zien. De grote afstanden overbruggen met vliegtuig (Tussen Washington en Las Vegas is er vast wel wat te zien en te beleven, maar met twee maanden red je het niet om alles te rijden). Alleen al de westkust kostte ons 3,5 weken en dan hebben we nog niet alles gezien. Ik zou 4 weken westkust en 4 weken oostkust (new york/washington en omgeving en Florida en omgeving) doen. Dan heb je twee binnenlandse vluchten waarschijnlijk en het touren daar kan je dan deels met de auto en OV doen.

Heb in 2009 met 3,5 week westkust 4500€ pp opgemaakt, incl alles (vlucht, auto, hotels, eten), de euro was toen nog sterk 1€ -> 1,4$. Zeker geen goedkope hotels aangedaan, af en toe motel, maar net zo goed 4-5* hotels. Een cabrio auto gehuurd, ook niet de goedkoopste natuurlijk. Bij de Nationale parken hebben we ook steeds in hotels overnacht en dat tikt wel aan. Als je geen probleem hebt met kamperen kan het stukken goedkoper in ieder geval. Ik zou eerst eens goed plannen wat je allemaal wilt zien in die twee maanden en een realistische planning maken van je route. Dan kan je kijken waar je de auto kan inruilen voor OV of vliegtuig.

Edit: In 2011 New York/Washington gedaan in 10 dagen, geen auto gehuurd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
Een budget van € 5000 lijkt me heel krap voor twee maanden. Ik geef dat in een maand uit en het lijkt me alleen haalbaar als je op alles bezuinigt. Dus goedkoopste tickets, goedkoopste huurauto, goedkoopste hotels, en niet teveel kilometers maken.
Precies, daarom misschien ook 7000. Voor als het echt nodig blijkt.

En daarnaast ben ik het met Hkuit eens, ik wil graag in die goedkope jeugdherbergen, onder andere voor de gezelligheid

/edit ik heb in ieder geval nog een hoop uit te zoeken :)

[ Voor 6% gewijzigd door ikwilwp8 op 02-11-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

7k... ik denk zonder dollen dat ik het daarmee een jaar zou volhouden in zuid-oost azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48
PolarBear schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:40:
[...]

Andere steden is het bijna een must (LA is volledig op de auto ingesteld, Las Vegas ook bijvoorbeeld). Een aantal steden heeft goed OV (bijvoorbeeld NY) maar wil je ergens anders heen dan is het OV slecht gesteld en ben je met de auto in ieder geval sneller. Hangt er maar net vanaf wat je wil. Je kan fantastische autoritten maken die ook de moeite waard zijn!
LA heb je gelijk, Las Vegas kan alles te voet/monorail. Hebben in Las Vegas de auto maar 1x gepakt zover ik weet en dat was om naar de outlet te gaan :P Maar om in Las Vegas te geraken en de omgeving de verkennen is een auto wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CeesKees schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:42:
7k... ik denk zonder dollen dat ik het daarmee een jaar zou volhouden in zuid-oost azie.
Vet, en dat heeft met een reis naar de VS te maken? De VS is duurder maar biedt ook een compleet andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
shenr schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:44:
[...]

LA heb je gelijk, Las Vegas kan alles te voet/monorail. Hebben in Las Vegas de auto maar 1x gepakt zover ik weet en dat was om naar de outlet te gaan :P Maar om in Las Vegas te geraken en de omgeving de verkennen is een auto wel handig.
Maar als je dan Death Valley wil doen of op eigen tijden naar de Grand Canyon/Bryce Canyon etc wil. Op zich zijn hotels door de weeks goed te doen in LV en kan je daar wel een aantal leuke dag tripjes doen.

Mijn auto stond in LV gratis in (valet parking) in het Palazzo. Vond de kamer ook niet duur gezien de luxe van het hotel, alleen vrij/za za/zo is schreeuwend duur.

/excuus voor de dubbelpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Als ik TS zn berichten zo lees maakt het uiteindelijk niet zoveel uit waar de reis naartoe gaat, als er maar een reis is.

En dan denk ik oprecht dat je met je geld een betere bestemming kunt kiezen (op je 21e) dan TS nu lijkt te gaan doen.

Dus het heeft heel veel met een reis door de VS te maken, als in deze op een later moment in je leven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
Als ik TS zn berichten zo lees maakt het uiteindelijk niet zoveel uit waar de reis naartoe gaar, als er maar een reis is.
Ik heb al een aantal mooie reizen gemaakt, met mijn ouders door het Midden-Oosten (2010, toen het nog kon) en Afrika (Tanzania, Zanzibar). Zou nu wel graag eens Amerika willen zien. Geld is niet een enorme issue en ik denk dat het het zeker waard zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:39

Rmg

ikwilwp8 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:17:
Beter zou mij dan lijken om een auto te kopen
Ik zou goed uitzoeken hoe het verzekeren van die auto gaat met een Nederlands rijbewijs. Je hebt immers geen rijhistorie in de US en ook geen US rijbewijs, premie kan dan nogal aantikken.

Grote kans dat je auto verzekerd zal moeten zijn voordat ze hem aan je geven bij de dealer. Per staat kunnen de regels nog wel eens anders zijn dus het ook loont dan ook om een goed startpunt in de US te gaan zoeken.

Ook zou ik, hoewel het ook zonder kan, toch een internationaal rijbewijs halen bij de anwb

[ Voor 19% gewijzigd door Rmg op 02-11-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ircghost schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:14:
Wat ook heel erg de moeite waard kan zijn, maar dan ben je wel iets meer vastgezet op je route, zoek op advertenties waar ze autorijders nodig hebben / bel autoverhuur bedrijven. Die auto's die dus overal achtergelaten mogen worden, moeten ook weer terug. Als je geluk hebt kun je een bedrijf vinden die jou voor een heel laag tarief zo'n auto laat terugrijden naar een heel eind verderop. Als dat aansluit bij je reisbestemming, dan kan dat goed uitpakken!
In Australie was dat inderdaad goed mogelijk, maar dan heb je 4 dagen om 4000 km te rijden. "Relocatie" moet geen 2 maanden duren, dan is het gewoon huur.

Edit: ik heb wel goede verhalen gehoord over een oude auto kopen in (zeg) Arizona en die ergens in het noorden weer verkopen. Groot voordeel van zo'n woestijnauto is dat er geen roest aan zit, en die zijn in de natte gebieden weer meer gewild.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoDelft op 02-11-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 11:36
Ben er net twee weken geweest met een georganiseerde reis. Qua kosten was ik ongeveer net zoveel kwijt, maar dan is alles wel geregeld. Het fijne is dat ik nu al een beetje heb gezien en ik bij een volgende keer (want ik ga zeker nog een keer weer) zelf een route uit kan stippelen. Ik denk dat het met een of hotel/hostel camper toch wat beter te doen is dan een tent. Ik heb niet veel campings gezien onderweg.

In de steden is het zonder auto prima te doen. Openbaar vervoer is goed en in een stad als Las Vegas hebben sommige hotels een gratis shuttlebus naar het centrum. San Fransisco heeft dan weer de Bart. Ook prima geregeld.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

RemcoDelft schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:05:
[...]

In Australie was dat inderdaad goed mogelijk, maar dan heb je 4 dagen om 4000 km te rijden. "Relocatie" moet geen 2 maanden duren, dan is het gewoon huur.
Zeker waar! Ik gaf het ook alleen maar als aanzet. :) Ik wist niet dat dit een mogelijkheid was toen ik voor het eerst naar de States ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rmg schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:55:
Ook zou ik, hoewel het ook zonder kan, toch een internationaal rijbewijs halen bij de anwb
It depends. Volgens mij zijn er 2 staten waar een internationaal rijbewijs verplicht is als je een auto huurt. Dus wel vooraf even nakijken of de staat waar je een auto gaat huren toevallig 1 van die 2 is. Maar in de andere 48 staten zul je er vermoedelijk nooit naar gevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:39

Rmg

downtime schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:11:
[...]

It depends. Volgens mij zijn er 2 staten waar een internationaal rijbewijs verplicht is als je een auto huurt. Dus wel vooraf even nakijken of de staat waar je een auto gaat huren toevallig 1 van die 2 is. Maar in de andere 48 staten zul je er vermoedelijk nooit naar gevraagd worden.
Zoals ik zei ;) hoewel het ook zonder kan.

Maar aangezien ts een auto wil kopen en verzekeren zou ik zeggen (voor die 19 euro) beter mee verlegen dan om verlegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

mijn ervaring was dat een auto kopen in amerika goedkoper is als een auto huren.
domestic of import maakt niet uit. gemiddeld heb je voor $800 dollar een redelijk betrouwbaar auto.
meestal verkoop je die ook weer voor exact hetzelfde bedrag of met winst. ligt aan welk model en locatie.
neem wel in acht dat verzekeren duur is. zeker voor een buitenlander.
maar in elk opzicht valt het weer mee.
en of je het geloofd of niet, een oudewetse crown vic of grand marquis is daar belachelijk goedkoop te verzekeren. older people car.
kijk voor de gein eens op de amerikaanse autotrader. japans wagentjes spotgoedkoop die al op leeftijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

downtime schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:11:
[...]

Ik heb in september twee auto's gehuurd in Amerika (een personenauto en een week later een RV) en daar gold dat een internationaal rijbewijs zelfs niet geaccepteerd werd! Standaard EU voldeed prima (bij ophalen heb ik hem beide keren af moeten geven).

Verder, qua keuze om naar Amerika te gaan. Ja het is duur, maar ik heb er zelf geen moment spijt van gehad om 4 weken door het land te trekken met m'n vriendin. Alleen zou ik het denk ik niet zo snel doen. De mensen zijn wel vriendelijk, maar alles is zo groot en individualistisch dat je het risico loopt snel eenzaam te voelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
deepbass909 schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:37:
Alleen zou ik het denk ik niet zo snel doen. De mensen zijn wel vriendelijk, maar alles is zo groot en individualistisch dat je het risico loopt snel eenzaam te voelen.
Ik heb hier ook nog geen ervaring mee eerlijk gezegd. Maar als ik moet wachten op mensen die mee willen/kunnen dan ga ik nooit wat zien :p ik ben daar te ongeduldig voor.. Misschien valt het ook wel tegen maar dat weet ik dan in ieder geval ook weer.

In ieder geval iedereen bedankt voor de input! Beter beeld gekregen in ieder geval van alles, en jullie horen nog wel van mij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik wil het liefst niet vliegen, (wel over de atlantische natuurlijk ;) ) het gaat mij om de reis, niet zozeer de bestemming. Met vliegen heb ik het gevoel dat je veel moois overslaat. Bij grote steden is ov inderdaad wel wenselijk, dat zie je al in Amsterdam..
Even zijstapje, maar je hoeft ook niet over de Atlantische oceaan te vliegen. Er varen nog lijndiensten van Southampton naar New York, en die zijn - tenzij je het erg bont maakt qua verblijf - niet eens noemenswaardig duurder dan met de vliegtuig. Je kunt als je buiten hoogseizoen gaat voor EUR 700 al heen met boot en terug met vliegtuig. Wil ik zelf erg graag een keer doen, mede omdat het mij ook om de reis gaat :)
Hkuit schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:30:
ik heb (jaren geleden) wel een auto gehuurd maar had daar spijt van; er is weinig lol aan om in je eentje in een motelkamer te liggen. Toen ik op Key West in de jeugdherberg kwam werd het ineens veel leuker; veel meer jonge mensen die op reis waren! gezellig kletsen, biertje drinken, dat is waarnaar ik op zoek was!
Mijn tip is dus; ga naar low budget accomodaties waar veel mensen zoals jij komen. Hoe je die vindt? Door bijv. de Lonely Planet gids(en) erbij te pakken, of hun concurrenten (Rough Guide enz.)

Later ben ik terug geweest en heb ik inderdaad de Greyhound bus gepakt en een stukje per trein. Je kon toen een soort Interrail treinpas aanschaffen voor bijv. de hele Oostkust, en die was goedkoper als je hem in Europa kocht.
Dit. Heel erg dit.

Twee maanden is lang om helemaal solo te reizen, helemaal als je opgesloten zit in je eigen autotje. Net zoals je dingen mist als je er overheen vliegt mis je ook dingen als je de rit alleen doet. Je ervaart veel meer als je onder de mensen bent, en dan hebben jeugdherbergen en bussen naast lage prijs daadwerkelijk meerwaarde.

Mbt tuig in Greyhound: valt goed mee, sterker nog, Greyhound is nog redelijk high-end als het op bussen aankomt. Voor de echte onderkant van de samenleving moet je naar de eenvoudigere lokale (= meestal per staat georganiseerde) busbedrijven gaan die het Trailways samenwerkingsverband hebben. Dat hebben wij jaren terug gedaan, dan ben je bijv bij rit tussen Tampa (FL) en Kansas City tussen noord-FL en zuid-MO de enige blanke in de bus... Maar juist dan ervaar je het echte leven, dat sterk afwijkt van wat je op de TV ziet - en je iets meer begrip geeft voor de soms hallucinante berichten en politiek uit US.

Treinen in de VS zijn in de regel erg traag en redelijk aan de prijs, maar met twee maanden is traagheid geen probleem. Ze zijn beduidend meer upmarket dan de bussen, al bedienen ze sinds de komst van budgetvluchten steeds meer een niche-markt. Ik zou zeker ergens een treinrit aanraden. Ik hoor erg goede dingen over de Seattle - SF route, bijv.

Mbt de plekken waar je niet met OV komt, zie weer de jeugdherbergen. Er worden groepsreizen georganiseerd (reken op Yosemite tours vanuit SF, bijv), en los daarvan gaan groepjes op pad. Als je samen met paar anderen auto huurt is het goedkoper en leuker ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49
CeesKees schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:39:
[...]

Ben ik met je eens, maar ik zou, budget, en adventure wise mijn volgorde omkeren.
Ligt er wellicht aan waar je naar de VS gaat en wat je gaat doen, maar juist/ook in de VS kun je mooie trektochten maken of bijvoorbeeld even op en naar naar de bodem van de gran canyon.
De VS doe je zonder problemen met een campertje als je 50+ bent.

Azie ietsje minder snel (de manier waarop ik reis dan)
Beide gelden voor beide, 50+ kun je ook prima door Azie achter in een tuktuk doorkruisen, net als dat je de VS wandelend/liftend/etc kunt doen. Net hoe je reist. In Azie loop je eerder het risico met duizenden mede backpackers dezelfde unieke avontuurlijke reis af te leggen als veel bijzondere en afgelegen gebieden in de VS. Azie is gelukkig heel groot en de VS ook :)

Budgettechnisch wint Azie uiteraard :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
DikkeBMW schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:34:
[...]

Hoe oud was je toen? En waar gehuurd? Ik overweeg van de zomer 1 of 2 daagjes een eigen auto te huren voor de leuk. (ben daar sowieso dan)
Was afgelopen zomer, dus toen was ik ook 25 jaar, en de auto gehuurd via Easyterra

Wat enorm scheelt, is de auto ophalen in een plaats net buiten een grote stad, daar hadden wij uiteraard weer geen zin in dus op gehaald bij het vliegveld van San Francisco :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Ik kan van harte de Duitser aanraden: http://www.usareisen.de/mietwagen/
Op het grote amerika forum ook veel mensen die via hun huren.
Nu 3x van hun diensten gebruik gemaakt. Twee keer voor langere periode en 1x voor 23 dagen.
Laatste keer moest ik 650 euro aftikken voor een Ford Edge voor 23 dagen. Steeds voor Alamo gekozen omdat er 1 Young driver free included is.

ze hebben ook vaak leuke acties, even nieuwsbrief inschrijven en aangezien je pas in 2017 wilt gaan zal er vast voor de tijd nog wel een mooie actie passeren.

[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 03-11-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 23:50

DikkeBMW

Dikke BMW jongens!

FabianGTI schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:22:
[...]

Was afgelopen zomer, dus toen was ik ook 25 jaar, en de auto gehuurd via Easyterra

Wat enorm scheelt, is de auto ophalen in een plaats net buiten een grote stad, daar hadden wij uiteraard weer geen zin in dus op gehaald bij het vliegveld van San Francisco :')
Ah, 25 ja. Ik ben dan 21 :') Moet eens kijken of het me waard is. Dagje huren kan ook. Gewoon een rondje rijden. Ik ga de site eens bekijken, bedankt!

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03

Bestla

M/M -> V/F

Auto kopen is zo gebeurd, hem verzekeren zonder vaste verblijfplaats een uitdaging.
Erg lange stukken vliegen, en terplekke een auto huren. Dat lijkt mij het beste.

Waar in de USA wil je heen? Bijv. Los Angeles als uitvalsbasis nemen, en je hebt het hele zuidwesten voor jezelf. Been there done that. Koop een tentje , en slaap op campings, dat is veel goedkoper dan in een motel gaan zitten. Auto: het goedkoopste hok dat ze hebben huren.

Budget zo ruim mogelijk maken, en als het kan zorg dat je je vliegticket kan aanpassen als je budget door wat voor reden dan ook niet genoeg meer gaat zijn om 2 maanden weg te blijven. Been there....etc.

Veel plezier

Me and the mrs hebben al heel wat afgereden in de VS. Heel de zuidwesthoek in 2011 en van Washington DC via Ohio en Alabama , New Mexico, Colorado, Nevada naar LA gereden in 2014.
Zelf heb ik in de jaren 90 wat op eigen houtje rongereden.(92,94,97, en 2000 route 66 :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Bestla op 03-11-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
ikwilwp8 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:23:
[...]

Ik heb hier ook nog geen ervaring mee eerlijk gezegd. Maar als ik moet wachten op mensen die mee willen/kunnen dan ga ik nooit wat zien :p ik ben daar te ongeduldig voor.. Misschien valt het ook wel tegen maar dat weet ik dan in ieder geval ook weer.

In ieder geval iedereen bedankt voor de input! Beter beeld gekregen in ieder geval van alles, en jullie horen nog wel van mij! ;)
Ik ben na mijn VS-ervaring (auto huren, motels, Key West jeugdherberg) gaan backpacken in Zuid-Amerika en later Azië. Alleen. Dan heb je regelmatig mensen om je heen die bovendien behoorlijk gelijkgestemd zijn (avontuurlijk). Volgens mij is er ook in de VS wel zo'n backpackerstrail te vinden, van mensen die low budget met OV/drive-away auto's/roestbakkies hun weg vinden door het land!
Pagina: 1