Advies Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Sjotty
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:08
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over het upgraden van een paar onderdelen in mijn PC. Hiervoor wil ik graag advies, omdat ik zelf niet heel veel ervaring heb met het selecteren van onderdelen voor een PC.
Hiermee hoop ik een stuk wijzer te worden en het goede te bestellen :*)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag weer up to date zijn met mijn systeem. Het systeem wordt vooral gebruikt voor gamen.
GTA V, Fallout 4. League of Legends, BF4 en toekomstige spellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade mag 450 euro kosten ongeveer, goedkoper is altijd beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming
SCYTHE Mugen 3 CPU Cooler (weet niet zeker of deze zal passen)
HIGH POWER 850W Power Supply ATX2 80plus
Mushkin Chronos SSD (7mm) 240GB (niet zeker of het dit type is )
Logitech G19.
Logitech G9

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil alleen mijn moederbord, CPU, geheugen en kast upgraden. Videokaart hoop ik de volgende generatie mee te pakken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb in het verleden vooral ASUS en MSI gebruikt. Maar andere merken sta ik ook open voor indien het kwaliteit levert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Door middel van een stille kast denk ik dat het systeem stiller gemaakt kan worden.
Verder lijkt het me fijn om een M2 aansluiten te hebben voor de toekomstige snellere SSD's.
Ook USB 3.1(C) lijkt me fijn voor de toekomst.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht advies over de onderdelen die ik goed kan gebruiken voor een upgrade. Sta voor alles open.

Dit is mijn lijstje van onderdelen die mij goed leken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,90

Hoop dat ik feedback kan krijgen op mijn upgrade :>
En alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Sjotty op 02-11-2015 14:58 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Wat is je huidige systeem? Een i5 2500k is bijv oud, maar kan nog verassend goed mee komen met huidige games.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
ja vroeg me hetzelfde af. Beter een 2500k laten zitten en die 770 vervangen dan een 770 houden en een 2500k vervangen. Maar hangt er idd vanaf wat de ts nu heeft.

mixing a drink and music

• Sjotty
Ik heb op dit moment de amd phenom II x4 980 black edition. Loopt allemaal nog wel oké. Maar weet niet of dit in de toekomst ook zo Is.
Verder lijkt het handig goed naar toekomst te kijken. Dus misschien handig om te kijken of ik in toekomst 4k kan draaien met nieuwe videokaart?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik vraag me wel af of die voeding wel zo goed is, wat voor voeding is het precies? maar als je bijvoorbeeld een i5 SB/IB of hoger hebt dan zou ik lekker wachten met upgraden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Sjotty
Ik ben van plan voorlopig alleen op 1080p te gamen, na de aanschaf van de ASUS vc239h.
Sluit het moederbord goed aan op de CPU en geheugen?
Pagina: 1