Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55
Op dit moment hosten we een project bij http://fortrabbit.com/, hoewel we daar erg tevreden mee zijn, wil de klant graag volledig hosten op Nederlands grondgebied. Het lijkt alleen niet zo makkelijk om iets vergelijkbaars te vinden, bij een Nederlands bedrijf.

Bare metal, VPS, etc.

We willen goede betrouwbaarheid, geen kapotte onderdelen en dus valt gewoon een fysieke server sowieso af. Je kunt vanalles regelen natuuurlijk, voor high availability, maar snel schakelen is dan lastig en de initiële setup is dan duur.

Een VPS doet al een boel goed, maar we willen ons niet druk maken om veiligheid OS en ook niet van andere software op de server.

PHP as a Service

Daarom hebben we het nu geregeld bij fortrabbit.com. Ze nemen je alles uit handen, zodat je alleen overhoud wat je daadwerkelijk nodig hebt. Php en een MySQL database! Daarnaast zijn er mogelijkheden voor cache, workers en SSL. Vergelijkbaar met bijv. Heroku.com

Alternatieven

- fortrabbit.com, maar dan een Nederlands bedrijf? Die is er volgens mij niet.
- Nederlands bedrijf dit laten regelen. Dus je neemt php/mysql/etc. af en verder niet.

Hebben jullie tips? Zijn er bedrijven die zoiets sowieso al aanbieden, of bij welk bedrijf moet ik zijn die dit allemaal voor ons regelt.

Opties

- https://www.schubergphilis.com/
- https://www.successfully.nl/
- https://cyso.com/
- https://www.oxilion.nl/
- https://www.proserve.nl/
- https://www.true.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 05-11-2015 14:29 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Interessant! Ik ga dit ook maar eens volgen, want ik zoek ook al een tijdje zo'n Nederlandse aanbieder!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
wat is precies het verschil met wat jij voor ogen hebt en gewoon een willekeurige shared hosting?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

PHP as a Service; je bedoelt dus gewoon een managed Clouddienst met een onderhouds-SLA (in NL) ? Daar zijn zat aanbieders van: SBP, KPN (het vroegere Interned Services bood het o.a. ook aan), LeaseWeb, etc.

Als je echter voor een paar knaken op de eerste rij wilt zitten, zit je in een NL cloud verkeerd; die kostprijs voordelen komen pas bij enorme schaalvergroting.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amazon doet eigenlijk wel hetzelfde met Beanstalk, is dan wel geen Nederland maar wel in de EU :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TheNephilim
mcDavid schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:38:
wat is precies het verschil met wat jij voor ogen hebt en gewoon een willekeurige shared hosting?
Je kunt dan niet;
- Met een druk op de knop php/mysql performance upgraden.
- Verschillende instellingen voor php/mysql aanpassen.
- Git/composer/ssh mogelijkheden.
- Up-to-date php/mysql versies met mogelijkheid keuze in versie.

Het is een soort van; voordelen van een eigen server, maar niet de nadelen.
SKiLLa schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:40:
PHP as a Service; je bedoelt dus gewoon een managed Clouddienst met een onderhouds-SLA (in NL) ? Daar zijn zat aanbieders van: SBP, KPN (het vroegere Interned Services bood het o.a. ook aan), LeaseWeb, etc.

Als je echter voor een paar knaken op de eerste rij wilt zitten, zit je in een NL cloud verkeerd; die kostprijs voordelen komen pas bij enorme schaalvergroting.
Ja dat is waar je dan heen gaat, alleen zou ik graag weten welke ervaringen mensen hier met deze partijen hebben.

Wat je daarnaast zegt, ben ik ook bang dat het al snel erg duur wordt. Toch wil ik wel graag weten welke kant ik hiermee eventueel op moet. De klant moet maar zeggen of het de centen waard zijn. Fortrabbit zit overigens in Duitsland, dus nog wel EU. Dat is al beter dan enkele andere aanbieders zoals Heroku die US-based zijn.

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ja, in Duitsland zitten wel grote spelers als Server4You, etc, maar die vechten - dacht ik - meer aan de onderkant van de markt, maar ik zou m'n heil daar proberen te zoeken; ervaringen met managed clouddiensten in NL heb ik; maar 1) Echte kwaliteit en flexibiliteit kost veel centen (SBP), meestal is het of kwaliteit of flexibiliteit en niet beiden en dan zeker niet voor een schappelijke prijs :(

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• TheNephilim
SKiLLa schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:09:
Ja, in Duitsland zitten wel grote spelers als Server4You, etc, maar die vechten - dacht ik - meer aan de onderkant van de markt, maar ik zou m'n heil daar proberen te zoeken; ervaringen met managed clouddiensten in NL heb ik; maar 1) Echte kwaliteit en flexibiliteit kost veel centen (SBP), meestal is het of kwaliteit of flexibiliteit en niet beiden en dan zeker niet voor een schappelijke prijs :(
Kan niks vinden van die SBP, heeft iemand een linkje?

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Schubergphilis.com; steengoed, maar wel duur (doen klanten als ING, Rabo, KLM, etc.)

• TheNephilim
SKiLLa schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:31:
Schubergphilis.com; steengoed, maar wel duur (doen klanten als ING, Rabo, KLM, etc.)
Oké, dat is dan al één optie en van LeaseWeb krijg ik er ook een aangereikt:
Geachte TheNephilim,

Wij danken u voor uw bericht en uw interesse in LeaseWeb.
Op dit moment hebben wij nog geen volledige beheerde diensten in ons product
portfolio. Wel kunnen wij u een van onze partners aanraden. Zij leveren managed
diensten bovenop onze infrastructuur.

Wij kunnen u aanraden om contact op te nemen met Succesfully.
Zij bieden namelijk managed diensten aan.

De website is als volgt: http://www.succesfully.nl/

• mcDavid
TheNephilim schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:46:
[...]

Je kunt dan niet;
- Met een druk op de knop php/mysql performance upgraden.
- Verschillende instellingen voor php/mysql aanpassen.
- Git/composer/ssh mogelijkheden.
- Up-to-date php/mysql versies met mogelijkheid keuze in versie.

Het is een soort van; voordelen van een eigen server, maar niet de nadelen.
Dan zou ik eens naar Antagonist kijken, dat gaat een eind die kant op. Alleen de SSH-mogelijkheden hebben ze niet standaard, maar als je daar even contact over opneemt is dat misschien ook wel mogelijk.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Leaseweb's infra + managed hosting service van andere partij werkt wel prima, dus dat zou ik ook aanraden. Andere partij waar je nog naar kan kijken: https://cyso.com/nl/

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als de klant het echt wil, kan je de hogere kosten toch gewoon doorberekenen? Met winstmarge :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:01

Barreljan

...Zoom-Zoom...

SKiLLa schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:40:

Het heet gewoon nog steed interned services hoor ;) www.is.nl

Maar inderdaad, dat bieden ze nog steeds; managed vps. zij regelen het OS en de spulleboel eromheen en jij de inhoud (php scripts en database)

Kosten zijn iets minder dan SBP :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barreljan op 02-11-2015 17:14 ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 12:59

GieltjE

Niks te zien...

Kijk eens naar Oxilion, die leveren dit soort services. Ze zijn niet goedkoop maar kan echt niets dan lof over ze hebben (ondertussen meer dan 5 jaar).

Hell / 0

• mcDavid
Barreljan schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:14:
[...]

Het heet gewoon nog steed interned services hoor ;) www.is.nl

Maar inderdaad, dat bieden ze nog steeds; managed vps. zij regelen het OS en de spulleboel eromheen en jij de inhoud (php scripts en database)

Kosten zijn iets minder dan SBP :)
Mijn ervaring met managed vps is niet heel erg goed. Zelf kun je er geen klote mee en voor alles wat je wilt veranderen mag je een service ticket inschieten met bijbehorende wachttijd en betaling. Misschien ligt dat ook een beetje aan waar je het afneemt maar denk niet dat dat is wat TS in gedachten heeft.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05
GieltjE schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:23:
Kijk eens naar Oxilion, die leveren dit soort services. Ze zijn niet goedkoop maar kan echt niets dan lof over ze hebben (ondertussen meer dan 5 jaar).
Mee eens. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

mcDavid schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:01:
[...]

Mijn ervaring met managed vps is niet heel erg goed. Zelf kun je er geen klote mee en voor alles wat je wilt veranderen mag je een service ticket inschieten met bijbehorende wachttijd en betaling. Misschien ligt dat ook een beetje aan waar je het afneemt maar denk niet dat dat is wat TS in gedachten heeft.
Ehhh, dat is de definitie van 'managed' he; niet zelf met je tengels eraan zitten, want dan kan die 3e partij nooit meer haar SLA garanderen :) Lange doorlooptijden op tickets is een issue met de ISP en niet met de contractvorm. Extra knaken meebrengen doet ook altijd wonderen voor de doorlooptijd, maar goed NL is sowieso - globaal genomen - niet een klant-georienteerd en -vriendelijk service land en hosting relatief duur.

Dat geldt ook voor autorijden in NL (relatief duur), maarja "elk nadeel heb z'n voordeel"

• mcDavid
SKiLLa schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:11:
[...]

Ehhh, dat is de definitie van 'managed' he; niet zelf met je tengels eraan zitten, want dan kan die 3e partij nooit meer haar SLA garanderen :) Lange doorlooptijden op tickets is een issue met de ISP en niet met de contractvorm.
klopt, maar dat heb ik zelf dus als onprettig ervaren. En doorlooptijden hoeven nieteens echt "lang" te zijn om irritant te zijn. Als je precies weet wat je wilt doen en dit is een kwestie van twee commando's uitvoeren, maar je moet eerst in de telefoon klimmen en een uur wachten omdat je het zelf niet mag doen, is het al irritant.
edit: Althans, als het een shared hosting van een paar tientjes per jaar betreft accepteer je dat, maar als je een paar 100 euro per maand lapt omdat je juist wat meer wilt kunnen, is het wel irritant om tegen dat soort gebruiksgrenzen aan te lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door mcDavid op 04-11-2015 12:10 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
mcDavid schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:03:
[...]

klopt, maar dat heb ik zelf dus als onprettig ervaren. En doorlooptijden hoeven nieteens echt "lang" te zijn om irritant te zijn. Als je precies weet wat je wilt doen en dit is een kwestie van twee commando's uitvoeren, maar je moet eerst in de telefoon klimmen en een uur wachten omdat je het zelf niet mag doen, is het al irritant.
edit: Althans, als het een shared hosting van een paar tientjes per jaar betreft accepteer je dat, maar als je een paar 100 euro per maand lapt omdat je juist wat meer wilt kunnen, is het wel irritant om tegen dat soort gebruiksgrenzen aan te lopen.
Dan heb je gewoon het verkeerde product gekozen.

In principe kan je als je gewoon bereid bent te betalen gewoon een afspraak maken met een managed partner wat die wel doet en wat die niet doet, wellicht kan die partner er dan nog een dashboard voor maken ook.
Het enige wat niet echt kan is dat je op internet 2 commando's leest en dat je die even nu nu nu uitgevoerd wilt hebben.
Maar als jij gewoon kan definieren wat die 2 commando's zijn op voorhand dan valt er vast wel over te praten...
Pagina: 1